Pytania wszelkie
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Re: Pytania wszelkie
Wiesz, też mam takie ładne zielone (rocznik 2001), więc możliwe że takie są po lifcie - ale głowy nie dam.
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Pytania wszelkie
Nie znalazłem tematu i nie chciałem zakładać nowego to wrzucę to tutaj;)
Miał ktoś "przyjemność" z tym środkiem do wulkanizacji opon? http://moto.allegro.pl/wulkanizator-zes ... 92877.html Myślę czy dołączyć to do zestawu części na wyjazdy poza miasto.
Miał ktoś "przyjemność" z tym środkiem do wulkanizacji opon? http://moto.allegro.pl/wulkanizator-zes ... 92877.html Myślę czy dołączyć to do zestawu części na wyjazdy poza miasto.
- majki512
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 lis 2011, 17:38
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września okolice
- Numer GG: 6137673
Re: Pytania wszelkie
Dzisiaj dostałem się do impulsatora, zmierzyłem oporność i wychodzi ok 160 omów. Czyli dużo mniej niż w serwisówce :/
Dziwi mnie tylko to że na obrotach do 5-6 tys obr/min wszystko pięknie chodzi choć impulsator ma złą oporność
-- 26 Mar 2012, 21:28 --
Dziwi mnie tylko to że na obrotach do 5-6 tys obr/min wszystko pięknie chodzi choć impulsator ma złą oporność
-- 26 Mar 2012, 21:28 --
moim zdaniem jest to jakieś wyjście przy złapanej gumie ale nie ryzykowałbym i nie testował na swoim szerszeniu.piter3105 pisze:Nie znalazłem tematu i nie chciałem zakładać nowego to wrzucę to tutaj;)
Miał ktoś "przyjemność" z tym środkiem do wulkanizacji opon? http://moto.allegro.pl/wulkanizator-zes ... 92877.html Myślę czy dołączyć to do zestawu części na wyjazdy poza miasto.
Brum... Brum.... Brum.....
- Fryta
- Motocyklista
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
- Imię: Michał
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Dorota
- Garnek: jeden z 2 :) różnie
- Numer GG: 1378431
- Telefon: 504909145
Re: Pytania wszelkie
moja erka jest przed liftu
ja nie wymieniałem tarcz, chyba, że poprzedni właściciel...

-
- Rowerzysta
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:42
- Miejscowość: Osieczna
- Garnek: AGV
- Numer GG: 15585740
- Telefon: 727596757
Re: Pytania wszelkie
Witam,
dopiero co kupuje ER5 i chce się wyposażyć w niezbędne narzędzia do ewentualnych samodzielnych napraw lub wymian ;p możecie doradzić co na początku jest niezbędne? Pisze tutaj bo jeszcze się dokładnie nie odnajduje na forum
dopiero co kupuje ER5 i chce się wyposażyć w niezbędne narzędzia do ewentualnych samodzielnych napraw lub wymian ;p możecie doradzić co na początku jest niezbędne? Pisze tutaj bo jeszcze się dokładnie nie odnajduje na forum

- Fryta
- Motocyklista
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
- Imię: Michał
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Dorota
- Garnek: jeden z 2 :) różnie
- Numer GG: 1378431
- Telefon: 504909145
Re: Pytania wszelkie
to zależy co samemu chciało by się robić, co jest do robienia, ja uważam, że podstawą jest klucz dynamometryczny bo rozkręcając warto dobrze dokręcić by nie było za looźno i by nie ukręcić śrub...
- K021
- Motocyklista
- Posty: 325
- Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
- Garnek: Shoei XR-1100
- Skype: k0210l
- Numer GG: 3051259
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pytania wszelkie
1. Tak jak napisal dwuja, klucz dynamometryczny to podstawa.blady999 pisze:Witam,
dopiero co kupuje ER5 i chce się wyposażyć w niezbędne narzędzia do ewentualnych samodzielnych napraw lub wymian ;p możecie doradzić co na początku jest niezbędne? Pisze tutaj bo jeszcze się dokładnie nie odnajduje na forum
2. Zestaw kluczy nasadowych, nawet taki podstawowy z zakresu od 7 do 14 - z tego zestawu zapewne bedziesz korzystal najczesciej
3. Zestaw kluczy imbusowych (standardowe wielkosci) - przyda Ci sie przy odkrecaniu kranika, rozkrecania lag, zdejmowania oslon chlodnicy
4. Teleskopowy klucz do kol, moim zdaniem to tez podstawa przy odkrecaniu srub wiekszego kalibru
5. Skoro jestesmy przy srubach wiekszego kalibru to oprocz podstawowego zakresu 7-14, beda Ci potrzebne 3 dodatkowe nasadki: 27 (do odkrecenia malej zebatki napedu) 19 (przy wymianie lozyska glowki ramy, do sruby kontrujacej- ta srebrna na gornej polce pod kierownica) i bodajze 23 albo 24 do sruby mocowania tylnego kola, ale to dokladnie sprawdzisz:
6. Suwmiarka, przydaje sie tez przy regulacji naciagu lancucha i dokladnym ustawianiu kola.
7. Zakuwarka do lancucha - zakup niekonieczny acz moim zdaniem przydatny
8. 2-3 porzadne srubokrety gwiazdkowe (Neo ma niezle, w komplecie 4- dwa krzyzowe i dwa plaskie i to w pelni wystarczy)
9. Klucz hakowy- przy wymianie lozyska glowki ramy
10. Lancuchowy klucz do filtra oleju (nie jest co prawda niezbedny, ale jest na tyle tani ze chyba nie warto sobie brudzic rak i wszystkiego dookola podczas wymiany oleju)
11. Klucz do swiec 18 - dlugosc hm.. okolo 25-30 cm nie krotszy
12. Oczkowa 10 i 12 - przy rozkrecaniu lampy napewno Ci sie przydadza
I z podstaw to chyba tyle, majac ten zestaw narzedzi raczej poradzisz sobie z wiekszoscia napraw.
- Fryta
- Motocyklista
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
- Imię: Michał
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Dorota
- Garnek: jeden z 2 :) różnie
- Numer GG: 1378431
- Telefon: 504909145
Re: Pytania wszelkie
o części tych kluczy nie pisałem, bo wydawało mi się oczywiste, dopisać można na pewno standardową miarkę, klucz do filtra bym olał bo dokręca się go ręką, zakówarkę użyjesz raz na rok, może 2 a może rzadziej więc to raczej też mało użyteczny przyrząd...a mało nie kosztuje…
klucz do świec mam w zestawie od kawasaki więc sprawdź czy tez nie masz zanim kupisz…
Powinieneś sobie ogarnąć co dobrze mieć od razu a co ewentualnie dokupować w miarę potrzeb...
klucz do świec mam w zestawie od kawasaki więc sprawdź czy tez nie masz zanim kupisz…
Powinieneś sobie ogarnąć co dobrze mieć od razu a co ewentualnie dokupować w miarę potrzeb...

- K021
- Motocyklista
- Posty: 325
- Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
- Garnek: Shoei XR-1100
- Skype: k0210l
- Numer GG: 3051259
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pytania wszelkie
A ja o nich wspomnialem bo nie zawsze dla poczatkujacych wszystko jest oczywiste
Jezeli chodzi o klucz do filtra, to nie jest problemem filtr zalozyc- nawet powinno sie dokrecac go reka z wyczuciem, zeby nie zrobic tego za mocno. Problem stanowi pozniej jego odkrecenie. Moze niektorzy lubia patenty w stylu srubokret i mlotek i rozchlapany wszedzie dookola olej.. coz.. tez korzystalem z tego patentu- jest niezly. Choc stwierdzilem ze klucz za 20 zl to lepszy i mniej problemowy patent. Uwazasz ze czesto bedziesz robil naprawy, w tym wymiany oleju i nie chcesz sobie upieprzyc rak- kup klucz, proste. Szkoda Ci 20 zl to nie kupuj- tez proste
Zakuwarka niby tez nie jest konieczna, ale moze sie przydac, do tego czy innego motocykla. Tak czy inaczej jest to kwestia indywidualnej oceny.


- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
Klucz do oleju faktycznie może być przydatny przy demontażu. Jak się już zdecydujesz to nie kupuj nasadki na filtr tylko jak pisał K021 klucz łańcuchowy.
Ja nasadkę zakupiłem i g****o odkręciłem.
Po wyśpiewaniu całej litanii przekleństw pod adresem owej nasadki wziąłem długi gwóźdź i przebiłem filtr na wylot.
Ja nasadkę zakupiłem i g****o odkręciłem.
Po wyśpiewaniu całej litanii przekleństw pod adresem owej nasadki wziąłem długi gwóźdź i przebiłem filtr na wylot.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/