Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Shajro
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 07 sie 2011, 16:03
Miejscowość: Młochów

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Shajro »

Wiesz, też mam takie ładne zielone (rocznik 2001), więc możliwe że takie są po lifcie - ale głowy nie dam.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Nie znalazłem tematu i nie chciałem zakładać nowego to wrzucę to tutaj;)
Miał ktoś "przyjemność" z tym środkiem do wulkanizacji opon? http://moto.allegro.pl/wulkanizator-zes ... 92877.html Myślę czy dołączyć to do zestawu części na wyjazdy poza miasto.
Awatar użytkownika
majki512
Rowerzysta
Posty: 21
Rejestracja: 13 lis 2011, 17:38
Imię: Rafał
Miejscowość: Września okolice
Numer GG: 6137673

Re: Pytania wszelkie

Post autor: majki512 »

Dzisiaj dostałem się do impulsatora, zmierzyłem oporność i wychodzi ok 160 omów. Czyli dużo mniej niż w serwisówce :/
Dziwi mnie tylko to że na obrotach do 5-6 tys obr/min wszystko pięknie chodzi choć impulsator ma złą oporność

-- 26 Mar 2012, 21:28 --
piter3105 pisze:Nie znalazłem tematu i nie chciałem zakładać nowego to wrzucę to tutaj;)
Miał ktoś "przyjemność" z tym środkiem do wulkanizacji opon? http://moto.allegro.pl/wulkanizator-zes ... 92877.html Myślę czy dołączyć to do zestawu części na wyjazdy poza miasto.
moim zdaniem jest to jakieś wyjście przy złapanej gumie ale nie ryzykowałbym i nie testował na swoim szerszeniu.
Brum... Brum.... Brum.....
Awatar użytkownika
Fryta
Motocyklista
Posty: 192
Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
Imię: Michał
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Dorota
Garnek: jeden z 2 :) różnie
Numer GG: 1378431
Telefon: 504909145

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Fryta »

moja erka jest przed liftu ;) ja nie wymieniałem tarcz, chyba, że poprzedni właściciel...
blady999
Rowerzysta
Posty: 42
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:42
Miejscowość: Osieczna
Garnek: AGV
Numer GG: 15585740
Telefon: 727596757

Re: Pytania wszelkie

Post autor: blady999 »

Witam,
dopiero co kupuje ER5 i chce się wyposażyć w niezbędne narzędzia do ewentualnych samodzielnych napraw lub wymian ;p możecie doradzić co na początku jest niezbędne? Pisze tutaj bo jeszcze się dokładnie nie odnajduje na forum :)
Awatar użytkownika
Fryta
Motocyklista
Posty: 192
Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
Imię: Michał
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Dorota
Garnek: jeden z 2 :) różnie
Numer GG: 1378431
Telefon: 504909145

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Fryta »

to zależy co samemu chciało by się robić, co jest do robienia, ja uważam, że podstawą jest klucz dynamometryczny bo rozkręcając warto dobrze dokręcić by nie było za looźno i by nie ukręcić śrub...
Awatar użytkownika
K021
Motocyklista
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
Imię: Konrad
Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
Garnek: Shoei XR-1100
Skype: k0210l
Numer GG: 3051259
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: K021 »

blady999 pisze:Witam,
dopiero co kupuje ER5 i chce się wyposażyć w niezbędne narzędzia do ewentualnych samodzielnych napraw lub wymian ;p możecie doradzić co na początku jest niezbędne? Pisze tutaj bo jeszcze się dokładnie nie odnajduje na forum :)
1. Tak jak napisal dwuja, klucz dynamometryczny to podstawa.
2. Zestaw kluczy nasadowych, nawet taki podstawowy z zakresu od 7 do 14 - z tego zestawu zapewne bedziesz korzystal najczesciej
3. Zestaw kluczy imbusowych (standardowe wielkosci) - przyda Ci sie przy odkrecaniu kranika, rozkrecania lag, zdejmowania oslon chlodnicy
4. Teleskopowy klucz do kol, moim zdaniem to tez podstawa przy odkrecaniu srub wiekszego kalibru
5. Skoro jestesmy przy srubach wiekszego kalibru to oprocz podstawowego zakresu 7-14, beda Ci potrzebne 3 dodatkowe nasadki: 27 (do odkrecenia malej zebatki napedu) 19 (przy wymianie lozyska glowki ramy, do sruby kontrujacej- ta srebrna na gornej polce pod kierownica) i bodajze 23 albo 24 do sruby mocowania tylnego kola, ale to dokladnie sprawdzisz:
6. Suwmiarka, przydaje sie tez przy regulacji naciagu lancucha i dokladnym ustawianiu kola.
7. Zakuwarka do lancucha - zakup niekonieczny acz moim zdaniem przydatny
8. 2-3 porzadne srubokrety gwiazdkowe (Neo ma niezle, w komplecie 4- dwa krzyzowe i dwa plaskie i to w pelni wystarczy)
9. Klucz hakowy- przy wymianie lozyska glowki ramy
10. Lancuchowy klucz do filtra oleju (nie jest co prawda niezbedny, ale jest na tyle tani ze chyba nie warto sobie brudzic rak i wszystkiego dookola podczas wymiany oleju)
11. Klucz do swiec 18 - dlugosc hm.. okolo 25-30 cm nie krotszy
12. Oczkowa 10 i 12 - przy rozkrecaniu lampy napewno Ci sie przydadza
I z podstaw to chyba tyle, majac ten zestaw narzedzi raczej poradzisz sobie z wiekszoscia napraw.
Awatar użytkownika
Fryta
Motocyklista
Posty: 192
Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
Imię: Michał
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Dorota
Garnek: jeden z 2 :) różnie
Numer GG: 1378431
Telefon: 504909145

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Fryta »

o części tych kluczy nie pisałem, bo wydawało mi się oczywiste, dopisać można na pewno standardową miarkę, klucz do filtra bym olał bo dokręca się go ręką, zakówarkę użyjesz raz na rok, może 2 a może rzadziej więc to raczej też mało użyteczny przyrząd...a mało nie kosztuje…
klucz do świec mam w zestawie od kawasaki więc sprawdź czy tez nie masz zanim kupisz…

Powinieneś sobie ogarnąć co dobrze mieć od razu a co ewentualnie dokupować w miarę potrzeb... ;)
Awatar użytkownika
K021
Motocyklista
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
Imię: Konrad
Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
Garnek: Shoei XR-1100
Skype: k0210l
Numer GG: 3051259
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: K021 »

A ja o nich wspomnialem bo nie zawsze dla poczatkujacych wszystko jest oczywiste :) Jezeli chodzi o klucz do filtra, to nie jest problemem filtr zalozyc- nawet powinno sie dokrecac go reka z wyczuciem, zeby nie zrobic tego za mocno. Problem stanowi pozniej jego odkrecenie. Moze niektorzy lubia patenty w stylu srubokret i mlotek i rozchlapany wszedzie dookola olej.. coz.. tez korzystalem z tego patentu- jest niezly. Choc stwierdzilem ze klucz za 20 zl to lepszy i mniej problemowy patent. Uwazasz ze czesto bedziesz robil naprawy, w tym wymiany oleju i nie chcesz sobie upieprzyc rak- kup klucz, proste. Szkoda Ci 20 zl to nie kupuj- tez proste :) Zakuwarka niby tez nie jest konieczna, ale moze sie przydac, do tego czy innego motocykla. Tak czy inaczej jest to kwestia indywidualnej oceny.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Klucz do oleju faktycznie może być przydatny przy demontażu. Jak się już zdecydujesz to nie kupuj nasadki na filtr tylko jak pisał K021 klucz łańcuchowy.
Ja nasadkę zakupiłem i g****o odkręciłem.
Po wyśpiewaniu całej litanii przekleństw pod adresem owej nasadki wziąłem długi gwóźdź i przebiłem filtr na wylot.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ