Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Oleje klasyfikujemy ze względu na ich lepkość oraz jakość.

Klasyfikacja lepkościowa to tzw. klasyfikacja SAE, która określa lepkość oleju w stosunku do temperatury otoczenia. Tak więc liczba przed literą "W" to wskaźnik temperatury płynięcia (wskaźnik lepkości w niskich temperaturach), a druga za literą "W" to lepkość w wysokich temperaturach. Im niższa cyfra przed literą "W" tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach. Z kolei im wyższa cyfra po literze "W" tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze.

Dokładne odniesienie symboli do prawdziwych zalecanych temperatur stosowania danego oleju:
Obrazek

Tak więc lepiej nie odpalaj sprzęta poniżej -10 stopni, bo olej będzie tak gęsty że hoho

20W50 to bardziej mi na Hiszpanię by pasował. Mają tam latem wyższą temperaturę niż my w Polsce.

-- 06 Sty 2012, 23:47 --

heh, jakże odkrywcze, a wystarczyło minutę na google poświęcić :)

Tak więc pamiętajcie. Wujek Google i Ciocia Wikipedia nie gryzą. Są zawsze chętni do pomocy :D
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Co nie zmienia faktu, że 20w50 jest również podany w serwisówce Er 5. Jeśli ktoś jeździ całym rokiem to jasne, że 10w40, ale jeśli motocykl jest zimowany to nie widzę problemu, żeby stosować 20W50. Jednakże, gdybym nie miał "dostępu" do 20W50 to kupiłbym 10W40, ale z 20W50 też nie mam problemu także i tak i tak jest dobrze ;)
Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: Pytania wszelkie

Post autor: UncleKlaus »

Czy wiecie, czy da się zdjąć przedni błotnik, bez ściągania koła? A jeżeli tak, to jak to zrobić? Jeżeli, nie, to też mi powiedzcie jak to zrobić :) Głównie chodzi mi o zacisk oczywiście...
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Bez zdjęcia koła raczej się nie obejdzie. Śruby są na tyle blisko koła że żadnym imbusem nie dojdziesz.
A z zaciskiem to o co ci chodzi ? Odkręcasz dwie śruby i zsuwasz zacisk z tarczy. warto go na czymś zaczepić by przewód hamulcowy się nie nadwerężał.
Przy ponownym montażu koła pamiętaj by odpowiednio ustawić slimaka
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: Pytania wszelkie

Post autor: UncleKlaus »

A jak z założeniem tego później? Ze zdjęciem, to wiedziałem, że nie będzie problemu:) Chodzi mi o to, czy jest to jakiś problem czy nie (założenie zacisku)? I czy trzeba coś później robić z układem hamulcowym?
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Dzióbek »

W tym temacie jest opisany demontaż przodu:
viewtopic.php?f=24&t=920

Zacisk hamulcowy odkręcasz kluczem 14 (2 śruby) a po zamontowaniu koła przykręcasz ponownie z momentem 34Nm, nie odkręcasz przewodu hamulcowego ani odpowietrznika. Nie rozszczelniasz układu, więc po ponownym montażu nie musisz odpowietrzać . Wciśnij tylko kilka razy hamulec, żeby klocki się "ułożyły".
Przed przykręceniem błotnika można zamontować ośkę koła - wtedy łatwiej przykręcić błotnik, bo masz ustalone położenie otworów i błotnik nie będzie później "prężył" przy montowaniu koła.
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: Pytania wszelkie

Post autor: UncleKlaus »

Thnx guys!
Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Pytania wszelkie

Post autor: radziorek15 »

Nigdzie nie znalazłem jaki wymiar ma korek spustowy oleju w erce. Pomożecie ?
er-5 + SV650S
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Z tego co pamiętam to chyba śruba 10 na klucz 17, ale nie jestem teraz na 100 % pewien.
Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Pytania wszelkie

Post autor: radziorek15 »

Dzięki wielkie. A może ktoś wie jeszcze jaki jest skok gwintu korka spustowego oleju ?
er-5 + SV650S
ODPOWIEDZ