Wymiana świec

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana świec

Post autor: jotto »

oo ciekawe, przyda się przy wymianie, żeby stwierdzić co dolega :) czasami mam tak, że ograniczam się do forum zapominając o alternatywnych dla niego środkach wyszukiwania informacji jak np. google haha. Ale będzie dla późniejszych użytkowników, jak będą potrzebowali, bo wcześniej nie znalazłem takiego tematu.
OFF TOP !
a co z tym paliwkiem?
Obrazek
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Wymiana świec

Post autor: urbansan »

Zią - postaw kawe obok stolu lub stol obok kawy, oprzyj o niego bak i tyle. Nie spuszczaj wahy, bo to bez sensu, ale jezeli chcesz te przewody rozlaczyc, no to musisz sie liczyc z faktem, ze gdzies musisz to zlac. jeszcze nigdy przy swiecach nie spuszczalem paliwa - moze to ograniczalo moja manewrowalnosc hehe:D

Jak sprawdzic, czy dana swieca dziala: wykrecasz swiece, wkladasz w fajke, przykladasz blisko silnika, ale nie dotykasz, wrzucasz rozruch i patrzysz, czy skacze iskra ze swiecy do silnika. Silnik dziala jako uziemienie, dlatego szybciej tam iskra pojdzie, niz po swiecy. Nowa swieca kosztuje chyba max 12 zeta, wiec nie sprawdzaj - po prostu wymien i tyle. Jeszcze Cie prad pierdyknie :D

w artykule o zuzyciu swiec jest wiele, wiele rodzajow problemow, natomiast Ciebie interesuje w sumie pare z nich:
nr 1 - czy jest zaolejona. Tzn, ze olej skads sie leje i niestety uszczelki do wymiany, pierscienie tlokow lub w najgorszym przypadku remont silnika tj. szlif. Chyba taniej jest kupic blok cylindrow :)
nr 2 - czy zakopcona, czy osmolona. Oznacza to sklad mieszanki jaka otrzymuje nasza kawcia. W kazdym gazniku jest takie kurestwo, ktore obrociwszy o 1 raz za daleko potrafi Ci popsuc frajde z jazdy. Oczywiscie japonczycy to fajni chlopcy, ktorzy robili gazniki czasem bardziej niezawodne i innowacyjne niz niektore wtryski :) W niektorych ich konstrukcjach regulacja mieszanki jest praktycznie niemozliwa (honda dominator). W virago byla mozliwa i robilo sie to doslownie na sluch. Przekreciles za duzo w strone paliwa, to obroty spadaly. Przekreciles za duzo w strone powietrza, to obroty spadaly. Liczylo sie obroty srubokretem pomiedzy stanem pierwszym a drugim i wymierzalo sie opcje posrednia. W kawasaki radze jednak zostawic to w spokoju, bo ten srubas jest chyba oddzielny dla kazdej gardzieli, natomiast sprawdz np filtr powietrza.

Oczywiscie nie wroz zgrozy ze swoich swiec - po prostu sprawdz czy sa mokre na czarno. Pamietaj, ze jezeli chcesz wlozyc stare swiece spowrotem, to dobrze jest je przetrzec druciana szczotka. Zdrapisz w ten sposob popiol i osad, ktory zawsze sie pojawi - koniec koncow paliwo tez ma substancje, ktore moga zostawic popiol... a gdy przepalisz 100l paliwa, to moze byc tego calkiem sporo :)
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana świec

Post autor: jotto »

łooooki, i wszystko jasne ! 8-)

korzystając z tego, że dopiero w weekend się tym zajmę, chciałem się dowiedzieć czy świece się rozróżnia na lepsze/gorsze? Mam zamiar kupić NGK DR9EA [15,-](tak jak w jakimś starym temacie ktoś napisał), chyba, że proponujecie jakąś inną?
Obrazek
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Wymiana świec

Post autor: urbansan »

albo zwykle, albo iryd. NGK sa ok i raczej nikt na nie nie narzeka oprocz tego, ze nie sa irydowe :)
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana świec

Post autor: jotto »

Misja wymiana świec zakończona pomyślnie, choć nie bez przygód ;D
Obrazek
Zieluchh
Motocyklista
Posty: 121
Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:53
Imię: Bartek
Miejscowość: Zambrów
Plecak: żona -Ania
Numer GG: 3575206
Lokalizacja: Zambrów

Re: Wymiana świec

Post autor: Zieluchh »

Patrzę że co kraj to obyczaj. Ja przy wymianie świec nie miałem problemu z niczym. Jotto odkręcasz kranik tak żeby był luźny ściągasz bak opierając go na zdjętym wcześniej siedzisku i już masz dostęp do świec. Ja po zakupie klucza bodajże 18 jak dobrze pamiętam na allegro nie miałem żadnego problemu z odkręceniem świec, jak również nie musiałem wykonywać dodatkowych czynności takich jak zdejmowanie baku. Powodzenia przy wymianie. p.s dlaczego wymieniasz? sprzedałem tobie moto z nowymi świecami NGK czyżby już padły??
Żyj i daj żyć!
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana świec

Post autor: jotto »

Niestety, ale już padły, były czarne, zakopcone. Ja też nie miałem problemu z ich wymianą, miałem przygody w poszukiwaniu odpowiedniego klucza.
Obrazek
ODPOWIEDZ