Wymiana oleju / wyciek płynu chłodniczego
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Pinio
- Motocyklista
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 22:15
- Miejscowość: Łuków
- Plecak: Piękna kobieta;)
- Numer GG: 7955778
- Lokalizacja: Łuków
Wymiana oleju / wyciek płynu chłodniczego
Witam.
Chciałem zapytać o taką rzecz: od paru dni zauważyłem na ramie pod deklem z prawej strony popryskaną jakąłś substancje. jest bardzo zaschnięta. biała/kremowa. Czyżby to Olej gdzieś sikał?
Moje drugie pytanie to w jaki sposób wymienić Olej? Krok po kroku gdyż nigdy tego nie robiłęm. Pozdrawiam
Chciałem zapytać o taką rzecz: od paru dni zauważyłem na ramie pod deklem z prawej strony popryskaną jakąłś substancje. jest bardzo zaschnięta. biała/kremowa. Czyżby to Olej gdzieś sikał?
Moje drugie pytanie to w jaki sposób wymienić Olej? Krok po kroku gdyż nigdy tego nie robiłęm. Pozdrawiam

Kawasaki Er5 '03 --> Kawasaki ZX6r 636 '02
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Olej/naciek/wymiana
Hej,
Olej raczej nie ma koloru bialo/kremowego
Wiec nie sadze, zeby to byl problem.
Jesli chodzi o wymiane to jest kilka krokow. Ja moge opisac teoretycznie, ale moze mnie ktos poprawic:
- lekko pdgrzac silnik, aby olej lepiej splywal
- wylaczasz maszyne i kladziesz miche pod silnik
- odkrecasz filterek i srube wlewu i czekasz jak wiekszosc wyleci
- zalewasz swierzym olejem filtr i go zakladasz
- nastepnie wlewasz odpowiednia ilosc do silnika
Musisz spr. co oznacza odpowiednia ilosc, poniewaz ja nie pamietam
Pozniej spr. czy jest w okienku odpowiedniu i albo dolewasz lbo zassysasz rureczka
Wszystko chyba.
Pozdrawiam
Olej raczej nie ma koloru bialo/kremowego

Jesli chodzi o wymiane to jest kilka krokow. Ja moge opisac teoretycznie, ale moze mnie ktos poprawic:
- lekko pdgrzac silnik, aby olej lepiej splywal
- wylaczasz maszyne i kladziesz miche pod silnik
- odkrecasz filterek i srube wlewu i czekasz jak wiekszosc wyleci
- zalewasz swierzym olejem filtr i go zakladasz
- nastepnie wlewasz odpowiednia ilosc do silnika
Musisz spr. co oznacza odpowiednia ilosc, poniewaz ja nie pamietam

Pozniej spr. czy jest w okienku odpowiedniu i albo dolewasz lbo zassysasz rureczka

Wszystko chyba.
Pozdrawiam
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
- hagar
- Motorowerzysta
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Łódź
- Plecak: Kwiatek
- Garnek: HJC IS-16 Pike MC1
- Lokalizacja: Łódź
Re: Olej/naciek/wymiana
Małe rozszerzenie instrukcji Kamyka:
pkt. 3 - najpierw odkręć śrubę i jak olej zleci to wymieniasz filtr. Przy wymianie filtra trzeba pamiętać o posmarowaniu uszczelki olejem, choćby tym spuszczonym
pkt. 5 - to chyba trzeba kilka razy powtórzyć: wlewasz olej, odpalasz na chwilę (5-10s, olej rozchodzi się po silniku i jego poziom w okienku spada), wlewasz, odpalasz, wlewasz, odpalasz...i tak aż do momentu kiedy z okienka przestanie ubywać. Ja kierowałem się tym, nie odmierzałem serwisowej ilości. Na forum już pojawiła się gdzieś ta informacja - oleju lepiej wlać do max lub nawet trochę ponad.
pkt. 3 - najpierw odkręć śrubę i jak olej zleci to wymieniasz filtr. Przy wymianie filtra trzeba pamiętać o posmarowaniu uszczelki olejem, choćby tym spuszczonym
pkt. 5 - to chyba trzeba kilka razy powtórzyć: wlewasz olej, odpalasz na chwilę (5-10s, olej rozchodzi się po silniku i jego poziom w okienku spada), wlewasz, odpalasz, wlewasz, odpalasz...i tak aż do momentu kiedy z okienka przestanie ubywać. Ja kierowałem się tym, nie odmierzałem serwisowej ilości. Na forum już pojawiła się gdzieś ta informacja - oleju lepiej wlać do max lub nawet trochę ponad.
Kawasaki ER5 -> Honda VFR RC36
- prodrewno
- Motorowerzysta
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 lut 2011, 15:24
- Imię: Grzesiek
- Miejscowość: Gdynia
- Garnek: Nolan N85 classic
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Olej/naciek/wymiana
w serwisówce piszą że na suchy silnik 3,4 l a wiadomo że podczas wymiany nie jest suchy.
Ja wlałem serwisowe 3,0 l i jest idealnie pod górną kreseczke.
Ja wlałem serwisowe 3,0 l i jest idealnie pod górną kreseczke.
- Nargel
- Motorowerzysta
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 mar 2011, 14:58
- Miejscowość: Koszalin
- Lokalizacja: Jadę swoją drogą.
Re: Olej/naciek/wymiana
Czym wkręciliście filtr? Bo wykręcić to można choćby przebijając go śrubokrętem.
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Olej/naciek/wymiana
Wykrecam wlasnie przebijajac go srubokretem. A wkrecam uzywajac reki, a pozniej duzego glucza hydralicznego, no ale bez przesady z moca! 

Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Olej/naciek/wymiana
Ponoć filtr wkręca się jedynie ręką do oporu. Potem filtr sam się przyssa
Ja tak zrobiłem i jest gites.
Co do odkręcania polecam metodę Kamyka
Również używam tej nowoczesnej techniki odkręcania filtra oleju 

Co do odkręcania polecam metodę Kamyka



Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Criss
- Klubowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 21 paź 2010, 14:32
- Imię: Krzysiek
- Miejscowość: Leszno
- Motocykl: Suzuki DR800
- Lokalizacja: Przybyszewo k.Leszna
Re: Olej/naciek/wymiana
ja ściągam ściągaczem albo śrubokrętem
... Wkręcam ręką do oporu, to w zupełności starczy zawsze tak robie zarówno w aucie jak i w motocyklu 

