Witam wszystkim, ostatnio po dłużej przejażdżce około 400km i ustawieniu swojej kawy na betonie zauważyłem w tylnej części silnika mały wyciek i wnioskując po kolorze oraz zapachu uważam że to był płyn chłodniczy. Z ciekawości nachyliłem się i zauważyłem że płyn musiał ujść z gumowego przewodu, myślę że po porządnym rozgrzaniu wzrosła jego objętość i w taki sposób znalazł ujście. Sądzę że ten przewód idzie od górnej części zbiorniczka wyrównawczego spod siedzenia i kończy się w tylnej części za obudową silnika, ale mogę się mylić więc proszę o wasze porady wskazówki. Kolejnym moim pytaniem jest poziom płynu w filterku płynu chłodniczego. Na zimym silniku jest on cały pełny natomiast na rozgrzanym po ostrzejszej jeździe tak jak na zdjęciu.
Zastanawiam się czy wszystko jest w porządku z całym układem czy jest zapowietrzony, może mam jakąś nieszczelność. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i porady jak u was to wszystko wygląda.
-- 05 Maj 2016, 22:02 --
Wyciekający płyn chłodniczy
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Wyciekający płyn chłodniczy
Normalka, że przez przewód odprowadzający od zbiorniczka wyrównawczego wypłynie trochę płynu (w szczególności po jego zmianie jak się za dużo wleje). Sprawdź czy przewody są pociągnięte przez taki mały drucik zaraz (chyba) za prawym podnóżkiem i czy nie jest przypadkiem zamknięty taką zaślepką przewód od płynu chłodniczego? Może się komuś kiedyś pomyliło i zamiast zatkać przewód od air-boxa zatkał przewód od płynu chłodniczego i nadmiar płynu wypłynął w niepożądanym miejscu.
BTW. Jak masz któryś przewód zatkany to możesz odetkać - chyba, że jesteś jakiś pro-eko, bo to ma zapobiec jedynie wypłynięciu paliwa przez ten wężyk w razie gdyby do air-boxa dostało się paliwo.
Co do tego filtra to wszystko jest w porządku - do potwierdzenia przez kogoś innego - w moim egzemplarzu też tak było jak piszesz.
BTW. Jak masz któryś przewód zatkany to możesz odetkać - chyba, że jesteś jakiś pro-eko, bo to ma zapobiec jedynie wypłynięciu paliwa przez ten wężyk w razie gdyby do air-boxa dostało się paliwo.
Co do tego filtra to wszystko jest w porządku - do potwierdzenia przez kogoś innego - w moim egzemplarzu też tak było jak piszesz.
-
- Motocyklista
- Posty: 161
- Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Cc B-100
- Garnek: HJC-HQ1
Re: Wyciekający płyn chłodniczy
U mnie w filterku podobnie i też się zastanawialem czy to normalne
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 sie 2014, 00:43
- Miejscowość: Suwałki
- Garnek: HJC LOTUS
Re: Wyciekający płyn chłodniczy
Super, wielkie dzięki za info o tym filterku bo niepokoiła mnie ta jakby piana w nim ale skoro u was tak jest i twierdzicie że jest wporządku to dobrze
a co do przewodów sprawdziłem wszystko gra był odblokowany i najwidoczniej po dolaniu płynu do zbiorniczka wyrównawczego przed zimą wyszedł jego nadmiar dopiero ostatnio jak zaczęło się robić cieplej będę jeszcze obserwował ale póki co nie zauważyłem dalszych wycieków
a co do przewodów sprawdziłem wszystko gra był odblokowany i najwidoczniej po dolaniu płynu do zbiorniczka wyrównawczego przed zimą wyszedł jego nadmiar dopiero ostatnio jak zaczęło się robić cieplej będę jeszcze obserwował ale póki co nie zauważyłem dalszych wycieków