kranik
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lis 2015, 12:18
- Miejscowość: Białystok
- Garnek: shark
kranik
Witam wszystkich. Parę dni temu próbowałem odpalić Kasię po zimowym staniu i pracowała tylko wtedy kiedy trzymałem palec na przycisku rozruchu.
Postanowiłem rozebrać to i owo, przeczyściłem gaźniki (nie zmieniając położenia śrubek od dołu na imbus) gdyż gaźniki były regulowane w październiku. Świece mam nowe równiez od października. Problem przy składaniu mam taki, że nie wiem jakie podłączyć przewody do kranika. Od rezerwy i FUEL idą od zbiornika, a który przewód idzie od PRI i ON ? w załączniku przesyłam też zdjęcie gdzie są przypisane 3 przewody i mam pytania. ! gdzie idzie przewód oznaczony 1 czy on jest luźny ? przewód numer 2 idzie do ja to nazywam odmą, a w takim razie gdzie powinien iść przewód z sąsiedniego gaźnika oznaczony numer 3 ? do PRI ?
Pozdrawiam Filip
Postanowiłem rozebrać to i owo, przeczyściłem gaźniki (nie zmieniając położenia śrubek od dołu na imbus) gdyż gaźniki były regulowane w październiku. Świece mam nowe równiez od października. Problem przy składaniu mam taki, że nie wiem jakie podłączyć przewody do kranika. Od rezerwy i FUEL idą od zbiornika, a który przewód idzie od PRI i ON ? w załączniku przesyłam też zdjęcie gdzie są przypisane 3 przewody i mam pytania. ! gdzie idzie przewód oznaczony 1 czy on jest luźny ? przewód numer 2 idzie do ja to nazywam odmą, a w takim razie gdzie powinien iść przewód z sąsiedniego gaźnika oznaczony numer 3 ? do PRI ?
Pozdrawiam Filip
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: kranik
1) Wydaje mi się, że jest luźny.
3) Idzie do kraniku, to jest podciśnienie, tylko jeden przewód tej średnicy wchodzi do kranika, reszta to 6-tki
2) u mnie go nie ma, za stary motocykl mam, więc Ci nie pomogę - ale to jest zawirowywacz spalin, dopalanie niespalonej benzyny czy cuś (pewnie związane z normą Euro4).
W każdym razie wężyk paliwowy ten zwykły (NIE RES) wchodzi przy PRI do kranika.
3) Idzie do kraniku, to jest podciśnienie, tylko jeden przewód tej średnicy wchodzi do kranika, reszta to 6-tki
2) u mnie go nie ma, za stary motocykl mam, więc Ci nie pomogę - ale to jest zawirowywacz spalin, dopalanie niespalonej benzyny czy cuś (pewnie związane z normą Euro4).
W każdym razie wężyk paliwowy ten zwykły (NIE RES) wchodzi przy PRI do kranika.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lis 2015, 12:18
- Miejscowość: Białystok
- Garnek: shark
Re: kranik
czyli ten przewód 3 idzie do kranika do najcieńszego gniazda, elegancko. a do kranika ze zbiornika podłączam RES i ON czy FUEL ? bo jest taki krótki wężyk który idzie od gażników odchodzi od takiej metalowej rurki na dole i nie wiem czy on ma być podpiety do ON czy FUEL ?
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: kranik
Och, nie mam pojęciafilip9286 pisze:czyli ten przewód 3 idzie do kranika do najcieńszego gniazda, elegancko. a do kranika ze zbiornika podłączam RES i ON czy FUEL ? bo jest taki krótki wężyk który idzie od gażników odchodzi od takiej metalowej rurki na dole i nie wiem czy on ma być podpiety do ON czy FUEL ?

Jak masz kranik ustawiony tak, że na dole jest ON (znaczy lekko przekrzywione na prawo, tak jak oryginalnie jest zamontowany), to do góry wchodzą wężyki z baku, bardziej z lewej normalny, bardziej z prawej z rezerwy (czyli z tego króćca niżej położonego w baku).
Jak masz już 3 wężyki podłączone, to w ostatnie wolne pozostaje podłączyć wężyk do gaźnika

ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
-
- Rowerzysta
- Posty: 48
- Rejestracja: 07 gru 2015, 22:36
- Imię: Janusz
- Miejscowość: rybnik
- Plecak: Justyna
- Garnek: LS2
Re: kranik
na karaniku ci pisze jak sie przyjrzysz tam gdzie sie podłacza przewody te grubsze i podlaczysz je prawidłowo.. ten przewod co jest nizej zamontowany w baku to jest rezerwa a ten co wyzej to reszta lisosc paliwa
przewod 1 to odpowietrzenie gaznikow nie podlacza sie go do niczego ma byc luzny on tam ma taka wneke w obudowie filtra powietrza ta sobie go włoz i git
2 to podcisnienie do zaworu z systemu dopalania spalin
3 to podscienie to sterowania kranikiem ktore dziala tylko w pozycjach res i on a w pri jest kranik otwarty zawsze sluzy do zalewania gaznika po dlugim postoju i po ewentualnym czyszczniu a w res i on jest sterowany podcisnieniowo jest to po to zrobione ze by nie trzeba bylo zamykac kranika on sie sam zamyka jak wylaczys slinik...
-- 25 Lut 2016, 23:25 --
a odma kolego jest pod puszka filtra powietrza czy inaczej piszac airbox-em taki krociotki kawałek wezyka grubosci palca jak bedziesz mial niesprawne iglice zaworowe w gaznikach i kranik bedzie puszczal to zaleje ci silnik bezyna i olej bedzie do wymiany
niedawno robilem od kolegi xf650 i wlasnie zaciela sie iglica zaworowa w jednym gazniku i spuscilismy oleju z bezyna z silnika okolo 8l a ma byc niecale 2,5 litara oleju 
pozdrawiam
przewod 1 to odpowietrzenie gaznikow nie podlacza sie go do niczego ma byc luzny on tam ma taka wneke w obudowie filtra powietrza ta sobie go włoz i git

2 to podcisnienie do zaworu z systemu dopalania spalin
3 to podscienie to sterowania kranikiem ktore dziala tylko w pozycjach res i on a w pri jest kranik otwarty zawsze sluzy do zalewania gaznika po dlugim postoju i po ewentualnym czyszczniu a w res i on jest sterowany podcisnieniowo jest to po to zrobione ze by nie trzeba bylo zamykac kranika on sie sam zamyka jak wylaczys slinik...
-- 25 Lut 2016, 23:25 --
a odma kolego jest pod puszka filtra powietrza czy inaczej piszac airbox-em taki krociotki kawałek wezyka grubosci palca jak bedziesz mial niesprawne iglice zaworowe w gaznikach i kranik bedzie puszczal to zaleje ci silnik bezyna i olej bedzie do wymiany


pozdrawiam
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: kranik
3 i 2 w porządku, 1 jest luźny i poprowadzony tak(wężyka ma iść do tego otworu):
RES i ON to połączenia biegnące z baku do kranika, odpowiednio rezerwa i normalny zakres zbiornika, FUEL to połączenie kranika z gaźnikami i rzeczywiście rurka jest dosyć krótka, bo to niedaleko. Ale na wszelki wypadek wrzuć foto, żeby pokazać jak masz to połączone.
Co do kranika:RES i ON to połączenia biegnące z baku do kranika, odpowiednio rezerwa i normalny zakres zbiornika, FUEL to połączenie kranika z gaźnikami i rzeczywiście rurka jest dosyć krótka, bo to niedaleko. Ale na wszelki wypadek wrzuć foto, żeby pokazać jak masz to połączone.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lis 2015, 12:18
- Miejscowość: Białystok
- Garnek: shark
Re: kranik
Podłączyłem w ten sposób:
1-przewód od podciśnienia sterowania kranikiem
2- gaźniki są połączone taką stalową rurką i od niego odchodzi króciec do którego przyczepiłem wężyki i idzie on do FUEL
3- REZERWA
4- ON
1-przewód od podciśnienia sterowania kranikiem
2- gaźniki są połączone taką stalową rurką i od niego odchodzi króciec do którego przyczepiłem wężyki i idzie on do FUEL
3- REZERWA
4- ON
-
- Rowerzysta
- Posty: 48
- Rejestracja: 07 gru 2015, 22:36
- Imię: Janusz
- Miejscowość: rybnik
- Plecak: Justyna
- Garnek: LS2
Re: kranik
z tego co wydze to masz to zle podłaczone dolny krucicec kranika ma byc podlaczony do gaznikow a dwa gorne na nich pisze z tylu kranika res i on to tam podlaczasz przewody paliwowe z baku.
-- 26 Lut 2016, 19:54 --
na rys zanaczyles 3 to rez a 4 to ON...
zobacz na kraniku pisze z tylu res to polacz tam przewod co oznaczyłęs 3 drugi przweod z baku pod ON (4) a gazniki do tego zakrzywionego o 90stopni kruccia tego z dolu kranikia
-- 26 Lut 2016, 19:54 --
na rys zanaczyles 3 to rez a 4 to ON...
zobacz na kraniku pisze z tylu res to polacz tam przewod co oznaczyłęs 3 drugi przweod z baku pod ON (4) a gazniki do tego zakrzywionego o 90stopni kruccia tego z dolu kranikia
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lis 2015, 12:18
- Miejscowość: Białystok
- Garnek: shark
Re: kranik
No właśnie trąba ze mnie bo nie zwróciłem uwagi, że otwory w kraniku są opisane. Wczoraj za 3 razem Kasia odpaliła
chodzi jak w zegarku. Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie
oby ta wiosna szybko przyszła ! Zamykam temat 



