Regulacja zaworów
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów
Jak masz tak w serwisówce to tak przykręcaj. Moim zdaniem to nie średnica śrub ma znaczenie, a materiał z jakiego zrobione są odlewy.
- Thyone
- Motorowerzysta
- Posty: 57
- Rejestracja: 22 sty 2013, 21:06
- Imię: Majkel
- Miejscowość: Śląsk
- Garnek: Scorpion EXO-2000
- Numer GG: 1525827
- Motocykl: Z750S
Re: Regulacja zaworów
Mam mały problem.
Jestem w trakcie robienia Mojej regulacji zaworów (później może ewentualnie czyszczenia i synchronizacji gaźników).
Od wczoraj stoję w miejscu bo mam pewne wątpliwości co do tego czy nie użyłem zbyt dużej siły podczas dokręcania pokrywy zaworowej. Niestety nie posiadałem (jeszcze) klucza z tak niską podziałką sił i dokręcałem na wyczucie

Nie miałbym się czym za bardzo przejmować gdyby nie fakt, że w efekcie uszczelka wystaje troszkę poza obrys tworzony przez komorę silnika.
Tak wyglądają efekty:



Czy jest jakiś sens to na ten moment ruszać czy może lepiej poskręcać wszystko mniej więcej do kupy żeby móc odpalić silnik, porządnie rozgrzać i zobaczyć czy dzieje się coś ciekawego?
Jestem w trakcie robienia Mojej regulacji zaworów (później może ewentualnie czyszczenia i synchronizacji gaźników).
Od wczoraj stoję w miejscu bo mam pewne wątpliwości co do tego czy nie użyłem zbyt dużej siły podczas dokręcania pokrywy zaworowej. Niestety nie posiadałem (jeszcze) klucza z tak niską podziałką sił i dokręcałem na wyczucie


Nie miałbym się czym za bardzo przejmować gdyby nie fakt, że w efekcie uszczelka wystaje troszkę poza obrys tworzony przez komorę silnika.
Tak wyglądają efekty:



Czy jest jakiś sens to na ten moment ruszać czy może lepiej poskręcać wszystko mniej więcej do kupy żeby móc odpalić silnik, porządnie rozgrzać i zobaczyć czy dzieje się coś ciekawego?

-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Regulacja zaworów
Cześć Thyone, dawno nie było Twoich gifów 

Wszystko jest w normie. Tak to ma wyglądać
Przejedź się i zobaczysz czy cieknie, ale moim zdaniem nie powinno


Wszystko jest w normie. Tak to ma wyglądać

Przejedź się i zobaczysz czy cieknie, ale moim zdaniem nie powinno

ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów
Według mnie jest ok. Jezeli jeszcze użyłeś silikonu to w ogóle spoko.
- Thyone
- Motorowerzysta
- Posty: 57
- Rejestracja: 22 sty 2013, 21:06
- Imię: Majkel
- Miejscowość: Śląsk
- Garnek: Scorpion EXO-2000
- Numer GG: 1525827
- Motocykl: Z750S
Re: Regulacja zaworów

A już myślałem..


Ale mimo wszystko przed gaźnikami poskładam ją do kupy, odpalę, rozgrzeję i te takie tam..
Bo przecież gaźniki mogę wyciągnąć z zalanym układem chłodniczym, cnie?
Czy nie?

Dzięki Panowie!

- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Regulacja zaworów
Nie da się za bardzo zgnieść uszczelki bo te śruby mają niegwintowaną część na której się opierają i nie da się ich "za głęboko" wkręcić
Co do dokręcania ich to albo z wyczuciem bez klucza albo dobrym kluczem z małym zakresem, nie próbuj dokręcać na moment kluczem o szerokim zakresie siły... Nie pytaj skąd wiem, ale te śruby bardzo łatwo ukręcić
Gaźniki demontować z zalanym układem chłodniczym to nie bardzo, bo przez nie też przepływa płyn(układ ogrzewania paliwa). Chyba, że odepniesz te wężyki i zaślepisz bo w sumie dostęp do nich jest dobry, a potem tylko uzupełnić ubytek, ale nie wiem bo nigdy tak nie próbowałem

Co do dokręcania ich to albo z wyczuciem bez klucza albo dobrym kluczem z małym zakresem, nie próbuj dokręcać na moment kluczem o szerokim zakresie siły... Nie pytaj skąd wiem, ale te śruby bardzo łatwo ukręcić

Gaźniki demontować z zalanym układem chłodniczym to nie bardzo, bo przez nie też przepływa płyn(układ ogrzewania paliwa). Chyba, że odepniesz te wężyki i zaślepisz bo w sumie dostęp do nich jest dobry, a potem tylko uzupełnić ubytek, ale nie wiem bo nigdy tak nie próbowałem

Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- Thyone
- Motorowerzysta
- Posty: 57
- Rejestracja: 22 sty 2013, 21:06
- Imię: Majkel
- Miejscowość: Śląsk
- Garnek: Scorpion EXO-2000
- Numer GG: 1525827
- Motocykl: Z750S
Re: Regulacja zaworów
Ok, ok. Wielkie dzięki za info.
Myślałem, żeby właśnie przed zabraniem się za gaźniki 'posłuchać' czy wszystko gra jak powinno po zrobieniu luzów zaworowych ale co mi tam..
Mam jeszcze jedną małą wątpliwość. Nie miałem pod ręką niczego czym mógłbym wyczyścić dokładnie cały osad wokół króćców idących z termostatu przed ich wyciągnięciem i w efekcie trochę syfu poleciało w otchłań głowicy. Chciałem to tak zostawić ale może macie jakieś inne zdanie na ten temat?
Może warto byłoby przelać przez cały układ stary płyn chłodniczy wlewając go właśnie od tych otworów na króćce?
Czy może zalać cały układ starym płynem, rozgrzać silnik i dopiero zlać?
Co do samego czyszczenia i synchronizacji gaźników to będę pewnie trochę błądził po omacku bo niestety nie dorobiliśmy się jeszcze na forum obszernego poradnika co robić krok po kroku
Podbijam bo gdzieś zniknęło z 'nowych postów'
Myślałem, żeby właśnie przed zabraniem się za gaźniki 'posłuchać' czy wszystko gra jak powinno po zrobieniu luzów zaworowych ale co mi tam..

Mam jeszcze jedną małą wątpliwość. Nie miałem pod ręką niczego czym mógłbym wyczyścić dokładnie cały osad wokół króćców idących z termostatu przed ich wyciągnięciem i w efekcie trochę syfu poleciało w otchłań głowicy. Chciałem to tak zostawić ale może macie jakieś inne zdanie na ten temat?
Może warto byłoby przelać przez cały układ stary płyn chłodniczy wlewając go właśnie od tych otworów na króćce?
Czy może zalać cały układ starym płynem, rozgrzać silnik i dopiero zlać?

Co do samego czyszczenia i synchronizacji gaźników to będę pewnie trochę błądził po omacku bo niestety nie dorobiliśmy się jeszcze na forum obszernego poradnika co robić krok po kroku

Podbijam bo gdzieś zniknęło z 'nowych postów'

- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów
No zadanie dla Dzióbka przy kolejnym serwisie gaźników - porządny tutorial 

-
- Podawacz śrubek
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 maja 2015, 17:19
- Imię: Dawid
- Miejscowość: Września
- Plecak: Tak :)
- Garnek: Kask na łbie :)
Re: Regulacja zaworów
Mam pytanie, czy te miedziane rurki olejowe są po prostu włożone i dokręcone śrubką? Czy są wciskane i dokręcone śrubką?
-
- Motocyklista
- Posty: 119
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
- Imię: Daniel
- Miejscowość: Wołomin
- Garnek: Uvex Boss 525
Re: Regulacja zaworów
Wciskane i dokrecane.