Motor po przekroczeniu 10k obr dławi się
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sty 2015, 14:24
- Miejscowość: Tarchały Małe
- Garnek: Kenny
Motor po przekroczeniu 10k obr dławi się
Witam !
Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość jeśli piszę gdzie nie powinienem.
Otóż od niedawna jestem posiadaczem twisterka z 99r wersja niby zablokowana 25kw 34ps, i mam problem z motocyklem wszystko było okej gdy którejś przejażdżki zauważyłem że motor po dodaniu gazu na 2 biegu czy tez wyzszym przekraczam 10k obrotów i nagle dostaje muła i nie potrafi się zebrac nie ma siły na ssaniu nie kreciłem go tak więc nie wiem gdy to się stanie motor nie przekroczy 5k obrotów choć by nie wiem co dodam że wtedy jest dobrze rozgrzany na zimnym silniku jest w miare okej, natomiast gdy na gorącym silniku tak siestanie ja stajęmoto na poboczy pokręce go do max obr chwile jedzie okej i znów to samo sie dzieje. Nie mam już siły a moje pytanie brzmi co to moze być świece,synchronizacja gaźników czy też cos innego może rozrząd ?
Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość jeśli piszę gdzie nie powinienem.
Otóż od niedawna jestem posiadaczem twisterka z 99r wersja niby zablokowana 25kw 34ps, i mam problem z motocyklem wszystko było okej gdy którejś przejażdżki zauważyłem że motor po dodaniu gazu na 2 biegu czy tez wyzszym przekraczam 10k obrotów i nagle dostaje muła i nie potrafi się zebrac nie ma siły na ssaniu nie kreciłem go tak więc nie wiem gdy to się stanie motor nie przekroczy 5k obrotów choć by nie wiem co dodam że wtedy jest dobrze rozgrzany na zimnym silniku jest w miare okej, natomiast gdy na gorącym silniku tak siestanie ja stajęmoto na poboczy pokręce go do max obr chwile jedzie okej i znów to samo sie dzieje. Nie mam już siły a moje pytanie brzmi co to moze być świece,synchronizacja gaźników czy też cos innego może rozrząd ?
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Motor po przekroczeniu 10k obr dławi się
Ja bym obstawiał zabrudzone gaźniki(przy maks obciążeniu nie wydalają i brakuje paliwa). Jako, że to nowy nabytek to warto oprócz gaźników zająć się regulacją luzów zaworowych(w skrajnych przypadkach po rogrzaniu kasuje się luz i są problemy z pracą i zapalaniem na gorącym silniku), oraz wymiana filtra powietrza i świec, oczywiście olej z filtrem też(chociaż tutaj to nie on sprawia problemy).
Jeżeli chodzi o kolejność: luzy zaworowe-> czyszczenie gaźników-> i na końcu synchro gaźników bo jest zalecane zarówno po ustawieniu luzów jak i czyszczeniu gaźników.
Jeżeli same gaźniki są okej to trzeba przyjrzeć się kranikowi czy nie jest przypchany(czy tak się dzieje i na ON i na PRI?) albo ewentualnie drożność przewodów lub filtr/a/ów paliwa(jeżeli ktoś dołożył)
Jeżeli chodzi o kolejność: luzy zaworowe-> czyszczenie gaźników-> i na końcu synchro gaźników bo jest zalecane zarówno po ustawieniu luzów jak i czyszczeniu gaźników.
Jeżeli same gaźniki są okej to trzeba przyjrzeć się kranikowi czy nie jest przypchany(czy tak się dzieje i na ON i na PRI?) albo ewentualnie drożność przewodów lub filtr/a/ów paliwa(jeżeli ktoś dołożył)
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sty 2015, 14:24
- Miejscowość: Tarchały Małe
- Garnek: Kenny
Re: Motor po przekroczeniu 10k obr dławi się
No własnie luzy zaworowe były niby robione nowa uszczelka pod głowicą. a jeszcze mam pytanko odnośnie kranika jest on rezerwa i to trzecie przelewanie gaźników tak ? można odpalać na przelewaniu gaźników lub na tym jeździć ?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Motor po przekroczeniu 10k obr dławi się
Nie zaleca się jazdy na PRI. Paliwo wtedy płynie grawitacyjnie co przy wyrobionych zaworkach iglicowych może doprowadzić do zalania silnika. Oczywiście wszystko na postoju.
Dla testu możesz przełączyć na PRI i sprawdzić, czy objawy minęły.
Dla testu możesz przełączyć na PRI i sprawdzić, czy objawy minęły.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Motor po przekroczeniu 10k obr dławi się
Chodziło mi o RES... ale tak jak pisze Defi zobacz też jak się będzie zachowywać na PRI
PRI służy do napełniania gaźników np. po zimie albo jak wyjeździsz benzynę z zakresu ON to przed przełączeniem na RES przytrzymaj chwilę na PRI, chodzi o to, że w erce kranik jest podciśnieniowy czyli podaje paliwo tylko przy włączonym silniku, pozycja PRI działa grawitacyjnie dlatego przepuszcza benzynę zawsze. Jeżeli gaźniki są sprawne to teoretycznie można jeździć na PRI, ale nie jest to zalecane tak jak pisał już Defi
Ps czemu o zaworach piszesz , że "niby" były robione? jeżeli jest szansa, że robił to jakiś partacz, który nie miał o tym pojęcia to warto zajrzeć, bo złe luzy powodują wypalanie gniazd zaworowych i inne nieprzyjemne rzeczy, które mogą drastycznie skrócić żywotność silnika...
PRI służy do napełniania gaźników np. po zimie albo jak wyjeździsz benzynę z zakresu ON to przed przełączeniem na RES przytrzymaj chwilę na PRI, chodzi o to, że w erce kranik jest podciśnieniowy czyli podaje paliwo tylko przy włączonym silniku, pozycja PRI działa grawitacyjnie dlatego przepuszcza benzynę zawsze. Jeżeli gaźniki są sprawne to teoretycznie można jeździć na PRI, ale nie jest to zalecane tak jak pisał już Defi
Ps czemu o zaworach piszesz , że "niby" były robione? jeżeli jest szansa, że robił to jakiś partacz, który nie miał o tym pojęcia to warto zajrzeć, bo złe luzy powodują wypalanie gniazd zaworowych i inne nieprzyjemne rzeczy, które mogą drastycznie skrócić żywotność silnika...
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sty 2015, 14:24
- Miejscowość: Tarchały Małe
- Garnek: Kenny
Re: Motor po przekroczeniu 10k obr dławi się
Bo motor nie dawno kupiłem i tak mi mówił sprzedawca a możecie mniej wiecej podać koszt wymiany świec synchro i regulacja gaźników ustawianie luzów zaworowych, wszystko bedzie robione u mechanika który sie an tym zna aw waszym przypadku ile takie coś około kosztowało ?
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Motor po przekroczeniu 10k obr dławi się
U mnie po znajomości 200zł plus koszt świec, ale mam 4 cyl.