Zamierzam zakupic sobie kabel OBD2 a do tego przejsciowke na bluetooth zeby sprawdzic kompa itp. Wiem, ze w ER5 nie ma kompa ale moze macie doswiadczenie z innych maszyn czy tez samochodow z tym. Lepiej kupic kabel czy bezprzewodowy tez da rade?
Zamierzam zakupic sobie kabel OBD2 a do tego przejsciowke na bluetooth zeby sprawdzic kompa itp. Wiem, ze w ER5 nie ma kompa ale moze macie doswiadczenie z innych maszyn czy tez samochodow z tym. Lepiej kupic kabel czy bezprzewodowy tez da rade?
Jeżeli chcesz podłączyć maszynę w standardzie OBD2 to nic więcej nie zrobisz poza odczytem błędów. Samochody diagnozuję na co dzień, elma też mam ale go nie używam, to taka zabawka. A czy motocykl podłączysz to nie wiem...
A co do tego, czy bezprzewodowy czy przewodowy to nie ma znaczenia. Transmisja z elektroniką pokładową pojazdu odbywa się w "kablu - interfejsie", następnie przez wirtualny port szeregowy odpowiednio przetworzone informacje przesyłane są do komputera. Zarówno bo BT jak i po kablu wygląda to tak samo.
Chce kupic kabel do kompa w Kacie. Jest takowy i jest program TuneECU - mozna wgrywac mapy itp. Mozna sprawdzac na zywo co sie dzieje z silnikiem, bledy itp. A wiec wiem ze warto. Tylko chodzilo mi o to czy warto do tego kabla:
Nie wiem czy Elm zda egzamin ze względu na multiplekser. Czy po prostu TuneECU da radę się przełączyć na odpowiedni pin diagnostyczny. Do kompa i do tego programu wystarczy Ci zwykły kabel KKL (w sumie wystarczy tylko linia K). A jak masz w telefonie host usb to nic nie stoi na przeszkodzie aby taki kabel podłączyć przez usb. Mam elma BT więc możemy na zlocie sprawdzić czy będzie działać. Szczerze wątpię.
Ok. Dzieki za odpowiedz. Kabel z pierwszego linku dziala z kompem, ale nie bede przeciez targal kompa ze soba na wypad a tak zapodal bym mala wtyczke i mogl sprawdzic w razie co, co sie dzieje. Ale narazie temat odposzczam i kupuje sam kabel.