Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Rowerzysta
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 gru 2013, 17:12
- Miejscowość: Wrocław
Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
Pytanie jak w temacie, mam motocykl kilka dni i już niestety silnik jest zalany. I w związku z tym pytanie, tak na przyszłość, co robić, żeby ta sytuacja się nie powtarzała? Słyszałem że zaworki iglicowa najczęściej sprawiają problemy po długim postoju bez odpalania, że trzeba rozbierać gaźniki i czyścić je papierem ściernym. Czy to prawda?
-
- Oldmotocyklista
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
- Imię: Krzysztof
- Miejscowość: krk
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
,,czyścić papierem ściernym"
Zaworki iglicowe po jakim czasie się rozszczelniają i dlatego ciekną na postoju zalewając w następstwie silnik. W czasie jazdy też ciekną ale silnik to połknie.
Wymieniamy zaworki na te już zmodyfikowanym grotem, pamiętając o tym by obniżyć tulejki (gniazda) do wymiaru nominalnego, bo er5 są nie wymienialne. I na ponad 30tyś km. mamy temat z głowy.

Zaworki iglicowe po jakim czasie się rozszczelniają i dlatego ciekną na postoju zalewając w następstwie silnik. W czasie jazdy też ciekną ale silnik to połknie.
Wymieniamy zaworki na te już zmodyfikowanym grotem, pamiętając o tym by obniżyć tulejki (gniazda) do wymiaru nominalnego, bo er5 są nie wymienialne. I na ponad 30tyś km. mamy temat z głowy.
-
- Rowerzysta
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 gru 2013, 17:12
- Miejscowość: Wrocław
Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
Ok, a rozwiniesz temat troszkę bardziej? Zważ na to, że mam motocykl od kilku dni i pewne rzeczy są dla mnie nowe 

- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
Problemu nie da się wyeliminować na stałe. Związane jest to niestety z konstrukcją motocykla. Gaźniki w ER-5 nie są zamontowane prostopadle do podłoża, lecz w lekkim pochyleniu. Powoduje to pewną reakcję łańcuchową prowadzącą do zawieszania się zaworków iglicowych po pewnym czasie.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- bet1988
- Motocyklista
- Posty: 115
- Rejestracja: 26 cze 2013, 23:21
- Imię: Wojciech
- Miejscowość: Świebodzice
- Plecak: Ewuś :)
- Garnek: Nitro
Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
podłączę się. piszesz, po pewnym czasie. jak to rozumieć ? po pewnym czasie użytkowania motocykla, przebiegu itp, CZY po pewnym czasie nie odpalania moto, łapiącego pyłki kurzu w garażu ? gently please 

Romet Komar -> Honda CB400 T 78' -> Kawasaki ER-5 99'
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
Chodzi o czas użytkowania. Zaworki powinny pracować grawitacyjnie zamykając dopływ paliwa gdy nie trzeba. W ERce działają pod minimalnym kątem. Czasu bezawaryjnej pracy nie da się oszacować.
Raz miałem sytuację, że jeden z zaworków się zawieszał. W pozycji wyprostowanej silnik działał na jeden gar, a po przechyleniu działały oba. Pomogła dwukrotna wymiana zaworków. Raz na oryginalne (zawieszały się dalej) a następnie od GSXRa
pomogło (śmiałem się że to jedyny sportowy akcent w moim motocyklu
)
Raz miałem sytuację, że jeden z zaworków się zawieszał. W pozycji wyprostowanej silnik działał na jeden gar, a po przechyleniu działały oba. Pomogła dwukrotna wymiana zaworków. Raz na oryginalne (zawieszały się dalej) a następnie od GSXRa



Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Rowerzysta
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 gru 2013, 22:42
- Imię: Adam
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Martusia :*
- Garnek: Nitro
Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
A może kolego masz kranik przypadkowo ustawiony w pozycję PRI a nie ON i przez to jest zalewany??
-
- Rowerzysta
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 gru 2013, 17:12
- Miejscowość: Wrocław
Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
Nie, kranik na pewno na ON. Poza tym jakby kranik był źle ustawiony to silnik zalewałby się chyba nawet podczas postoju, tj kiedy stoi w garażu.
- bober15
- Motocyklista
- Posty: 167
- Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Giżycko
- Plecak: zależy jak leży :)
- Garnek: Nitro n766-vx
- Telefon: 790591087
Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
Te zaworki od GSXRa pasują beż żadnych przeróbek?? od jakiego rocznika wstawiałeś? Problem z zawieszanie wyeliminowany na dobre?DeFi pisze: Raz miałem sytuację, że jeden z zaworków się zawieszał. W pozycji wyprostowanej silnik działał na jeden gar, a po przechyleniu działały oba. Pomogła dwukrotna wymiana zaworków. Raz na oryginalne (zawieszały się dalej) a następnie od GSXRapomogło (śmiałem się że to jedyny sportowy akcent w moim motocyklu
)
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?
Zaworki wymieniał mi mechanik, ale sądzę że bez żadnych przeróbek weszły. Czy wyeliminowane to musisz pytać aktualnego właściciela macr0s'a:)

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/