Witam. To mój pierwszy post więc opowiem nieco o mojej maszynie
Moja Kawa jest z roku 97, kupiona w tym roku w marcu. Przejechałem nią jakieś 2 tys. km. Niestety po wymianie płynu chłodniczego pojawił się drobny problem. Otóż mechanik podczas regulacji silnika, uszkodził oringi (czy jak to się tam nazywa). Motocykl ostro rzygał płynem chłodniczym do momentu braku chłodziwa. Wtedy zaczęły się spadki mocy, Kawa została oddana do naprawy. Oringi zostały wymienione, płyn uzupełniony (wlano zimowy) i wszystko było git. Niestety, jakiś miesiąc temu jadąc do szkoły w połowie drogi (jakieś 20 km od miejsca docelowego), moc zaczęła spadać. ER-5 nie chciała kręcić powyżej 5 tys. obrotów a przy mocniejszym odkręceniu manetki zaczął zwalniać. Płyn chłodniczy jest na 100 % bo sprawdziłem, kolega mówi że to może być dłuższy przestój motocykla (stał jakieś 2 tygodnie bez odpalania) ale mnie się jakoś nie wydaje. Gdyby to był zbyt długi zastój to problemy występowałyby zaraz po odpaleniu motocykla a nie po przejechaniu ponad 30 km. Mnie się wydaję że to może być problem z chłodziwem, po prostu nie obiega dookoła silnika i ten się grzeje. Kawa zawsze była dobrze rozgrzewana przed wyjazdem, płyny wymienione i silnik wyregulowany. Bardzo proszę o pomoc, ponieważ chcę mieć w 100% sprawne moto. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Witaj. Zgodnie z regulaminem pierwszy post powinien być w powitalni. Więc zapraszam do niej. Pozdrawiam. /jotto
Po prostu nagle, motocykl słabnie. Nie wiem jak to określić. Podczas jazy powiedzmy 160 km/h nagle motocykl zaczyna zwalniać i podczas odkręcania manetki zamiast przyspieszać zwalnia coraz bardziej. Nie ma tutaj skoków mocy ani szarpnięć, po prostu przy dłuższej jeździe z większą prędkością słabnie i nie ma możliwości osiągnięcia więcej niż 100 km/h. Mam nadzieję że wystarczająco to opisałem.
To na pewno nie wina układu chłodzenia. Szukaj po stronie paliwowego, np. przytkany kranik lub wężyk doprowadzający benzynę, jeżeli dawno nie robione to czyszczenie gaźników. Albo w drugą stronę może go zalewać, tak samo do sprawdzenia szczelność kranika i gaźników.
Jak już słabnie to co dalej? gaśnie? czy po pewnym czasie mu przechodzi? czy ma to związek z nagrzaniem moto?(jeżeli tak to mogą być zbyt małe luzy zaworowe).
Gdy zaczyna słabnąc to po prostu można nim dalej jechać bo nie zgaśnie. Po jakimś czasie gdy pojeżdzę wolniej przechodzi i znów jest pełna moc, gdy zdarzyło się to pierwszy raz gdy dojechałem do miasta i zatrzymałem się kilka razy na światłach to przeszło. Przez całe miasto przejechałem bez problemu, dopiero na trasie przy większej prędkości moc zaczęła spadać.
Temat zablokowany - niestosowanie się do regulaminu.
witam, miałem kiedyś podobną sytuację, wina była po stronie kranika, jak jechałem z kranikiem na ON to po jakimś czasie zaczął tak słabnąć. Przy zmianie ustawienia kranika na RES czy PI nie było już tego problemu. Sprawdź jak się moto zachowuje przy kraniku przekręconym na RES lub PI jeśli jest OK to wina niesprawnego kranika. Pozdrawiam, Criss.
Ok dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi i porady. Jak tylko będzie okazja do jazdy sprawdzę czy to właśnie to. Jeśli nie to znów będę prosił was o pomoc.
Jeszcze jedna sprawa, ponieważ nie chcę specjalnie zakładać nowego tematu napiszę to tutaj. Otóż podczas moich wojaży na motocyjku miałem drobny wypadek. Otóż w raz z motocyklem nie wyrobiłem na zakręcie i wleciałem w rów. Podczas naprawy kuzyn powiedział że mam krzywe albo lagi albo półki. Obie te rzeczy zostały "naprostowane" i moje pytanie brzmi. Czy takie lagi i półki są nadal bezieczne? Czy nic się nie stanie podczas większych prędkości oraz wchodzenia w winkle? Pozatym mimo że części te zostały wyprostowane to kierownica względem ramy jest nadal odrobinę krzywa. Niedługo wrzucę zdjęcia i prosiłbym o określenie co nadal jest krzywe (jeśli da się to wywnioskować ze zdjęcia). Pozdrawiam.
Do osobnych wątków polecam założyć nowy temat. Forum będzie bardziej przejrzyste i łatwiej będzie na nim znaleźć odpowiedź na pytanie, które już zostało zadane. Pozdrawiam. /jotto
Wpisz w prawym górnym rogu: "półki" albo "przednie zawieszenie" i poczytaj, jeśli nie znajdziesz odpowiedzi podepnij się do tematu, który wydaje się najbardziej podobny - chętnie odpowiemy