Jak rozpoznać wyeksploatowane sprzęgło

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

konrad183
Podawacz śrubek
Posty: 1
Rejestracja: 13 lip 2013, 15:21
Imię: Konrad
Miejscowość: Częstochowa
Plecak: Dagmara
Garnek: AGV MDS M13

Jak rozpoznać wyeksploatowane sprzęgło

Post autor: konrad183 »

niedawno zakupiłem er5 w psich pieniądzach, domyślam się, że niska cena nie wzięła się z kosmosu.

dlatego ciekawi mnie

1 jak rozpoznać kończące się sprzęgło.
2 kiedy należy wymienić łańcuch i zębatki.
3 ile mm bieżnika to jest absolutne minimum
4 jaką grubość powinna mieć tarcza hamulcowa.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Jak rozpoznać wyeksploatowane sprzęgło

Post autor: Corr »

1. w skrócie, obroty idą w górę, prędkość nie, czyli wtedy sprzęgło się ślizga
2. gdy zębatki przybiorą kształt "rekinich zębów, staną się spiczaste"
gdy łańcuch możesz odciągnąć od tylnej zębatki
gdy nie da się ustawić wymaganego naciągu
gdy łańcuch przeskakuje
jeżeli napęd jest bardzo skorodowany i ogniwa nie zginają się prawidłowo(ale jeżeli ktoś w miarę dbał to raczej przydarzy się jedno z powyższych)
3. 1,6mm (zgodnie z przepisami), da się i na łysej jechać :P
4. jeżeli oryginał min 4,5mm (jest napisane na tarczy)

Co do Twoich problemów z wbiciem biegu sprawdź naciąg linki sprzęgła( 2- 3 mm luzu na klamce) i czy masz prawidłowy poziom i rodzaj oleju silnikowego zalany. Wszystko szczegółowo opisane w serwisówce dostępnej na forum.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Jak rozpoznać wyeksploatowane sprzęgło

Post autor: DeFi »

Podepnę się do tematu sprzęgła. Czy możliwe że sprzęgło ślizga się jedynie na 1. biegu na starcie ? Mam takie dziwne odczucie że sprzęgło się już odzywa, ale na pozostałych biegach rwie do przodu pod czerwone pole także sam już nie wiem.
Chyba że to opona mi się uślizguje na starcie
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Jak rozpoznać wyeksploatowane sprzęgło

Post autor: Corr »

Przy starcie dochodzi jeszcze lewa ręka, może odruchowo nie odpuszczasz sprzęgła do końca? Opona też prawdopodobna.

Najprostsza metoda to już się tocząc zrobić ostre przyśpieszenie po kolei na wszystkich biegach pod czerwone :twisted: ewentualnie poprzyszpieszać pod obciążeniem np. z pasażerem
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
ODPOWIEDZ