Sportowy tłumik
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Spiner
- Motorowerzysta
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 kwie 2013, 00:42
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Warszawa
- Garnek: Caberg
Re: Sportowy tłumik
Podepnę się pod temat, choć "problem związany jest już ściśle z montażem tłumika.
Mianowicie zapytałem się w warsztacie gdzie wymieniałem napęd, ile sobie zaśpiewają za wymianę tłumika. No i się zaczęło. Majster od razu stwierdził, że trzeba będzie kupić nowe dysze do regulacji mieszanki (obecnych na oczy nie widział) i je wymienić. Dodał, że po wymianie zniknie problem wypalających się zaworów (? - pierwsze słyszę). Oczywiście trzeba będzie wyczścić, wyregulować i zsynchronizować gaźniki. Podliczył mi to wszystko na 700 zeta (bez kosztów tłumika rzecz jasna), gdzie za dysze wymyślił 300 ("panie, jak nie więcej").
Myślę, że próbuje mnie naciąć. Mógłby się wypowiedzieć na ten temt ktoś, kto ma większy zasób wiedzy w tym temacie ode mnie? Czy poza regulacją gaźników trzeba wykonać pozostałe czynności przy wymianie tłumika?
Mianowicie zapytałem się w warsztacie gdzie wymieniałem napęd, ile sobie zaśpiewają za wymianę tłumika. No i się zaczęło. Majster od razu stwierdził, że trzeba będzie kupić nowe dysze do regulacji mieszanki (obecnych na oczy nie widział) i je wymienić. Dodał, że po wymianie zniknie problem wypalających się zaworów (? - pierwsze słyszę). Oczywiście trzeba będzie wyczścić, wyregulować i zsynchronizować gaźniki. Podliczył mi to wszystko na 700 zeta (bez kosztów tłumika rzecz jasna), gdzie za dysze wymyślił 300 ("panie, jak nie więcej").
Myślę, że próbuje mnie naciąć. Mógłby się wypowiedzieć na ten temt ktoś, kto ma większy zasób wiedzy w tym temacie ode mnie? Czy poza regulacją gaźników trzeba wykonać pozostałe czynności przy wymianie tłumika?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Sportowy tłumik
Czyli jak rozumiem 400 zł za regulację i synchronizację gaźników ? Sporo.
A po cholerę ci nowe dysze.
Jeżeli chodzi i cenę to dużo się nie pomylił:
http://sklep.scigacz.pl/zestaw-dysz-dyn ... 12499.html
Zmieniając wydech robi się jedynie regulację gaźników. No chyba że masz supersporta i zależy ci na jak największym przyroście mocy, wtedy dolicz jeszcze cenę filtra K&N
A po cholerę ci nowe dysze.
Jeżeli chodzi i cenę to dużo się nie pomylił:
http://sklep.scigacz.pl/zestaw-dysz-dyn ... 12499.html
Zmieniając wydech robi się jedynie regulację gaźników. No chyba że masz supersporta i zależy ci na jak największym przyroście mocy, wtedy dolicz jeszcze cenę filtra K&N


Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Sportowy tłumik
zmien mechanika, bo ten ewidentnie Cie naciaga
- Spiner
- Motorowerzysta
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 kwie 2013, 00:42
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Warszawa
- Garnek: Caberg
Re: Sportowy tłumik
No tak czułem właśnie, że popłynął trochę z kosztorysem...
Jeśli chodzi o kwoty za poszczególne składowe, to taki kosztorys mi wysłał:
A wydawał się spoko
Jeśli chodzi o kwoty za poszczególne składowe, to taki kosztorys mi wysłał:
N chłopski rozum, to trzeba samemu uciąć kolektor i założyć tłumik i ruszyć do warsztatu na zwykła regulację gaźników...1. Wymiana tłumika 100pln
2. Dysze 300pln
lub więcej potwierdzę jak to wygląda w poniedziałek, bo może się okazać, że będą dostępne tylko w USA.
3. Wymiana dysz (demontaż i czyszczenie oraz regulacja gaźników 2szt.) 260pln
4. Synchronizacja gaźników 120pln
A wydawał się spoko

- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Sportowy tłumik
no dokladnie, tymbardziej, jezeli kupisz tlumik dedykowany do er5, wtedy tylko ucinasz stary i przykrecasz nowy.
- Spiner
- Motorowerzysta
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 kwie 2013, 00:42
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Warszawa
- Garnek: Caberg
Re: Sportowy tłumik
Planowałem coś bardziej uniwersalnego jak Montii 

- Spiner
- Motorowerzysta
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 kwie 2013, 00:42
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Warszawa
- Garnek: Caberg
Re: Sportowy tłumik
Montując Montii nie trzeba regulować gaźników? Aktualnie mam fabryczny tłumik, a Montii jest przelotowy z tego co się oreintuję. Czytałem gdzieś, że zawsze przy zmianie tłumika na sportowy, regulacje trzeba zrobić.
Re: Sportowy tłumik
Witam,
Mam pytanko związane z wywierceniem dziurek w tłumiku (pisałem nawet pm do jednego z użytkowników bo nie zauważyłem że temat ma 19 stron
).
Czy wywiercenie 5/6 dziurek o średnicy około 6 milimetrów (prezentowane w pierwszych postach tego tematu), całkowicie eliminuje świergotanie tłumika??
Pozdrawiam,
Mam pytanko związane z wywierceniem dziurek w tłumiku (pisałem nawet pm do jednego z użytkowników bo nie zauważyłem że temat ma 19 stron

Czy wywiercenie 5/6 dziurek o średnicy około 6 milimetrów (prezentowane w pierwszych postach tego tematu), całkowicie eliminuje świergotanie tłumika??
Pozdrawiam,