PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Ragi
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:05
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: Nitro+Caberg
Telefon: 796293399

PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Post autor: Ragi »

Witam Wszystkich! Poiadam erke od 7tygodni. Zauważyłem, że podczas jazdy kiepsko zbiera się w przedziale 4 - 5 tysięcy na każdym biegu :( . Dodam, że praca silnika w tym zakresie powoduje pewne drżenie motocykla oraz dźwięk jaki w tedy wydaje też nie jest tak "gładkie" jak w pozostałym zakresie. Wymieniłem świece, filtr jest na oko w porządku. Leję ukrainkę, ale na Vervie ogólnie efekt też jest wyczuwalny. Poradźcie coś.
Załączniki
Kawa ER 5 2001/2 ~12000 mil
Kawa ER 5 2001/2 ~12000 mil
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
street_angel
Motorowerzysta
Posty: 57
Rejestracja: 05 lis 2011, 16:41
Imię: xxx
Miejscowość: xxx

Re: PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Post autor: street_angel »

może regulacja ?
Ragi
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:05
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: Nitro+Caberg
Telefon: 796293399

Re: PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Post autor: Ragi »

Regulacja!? Ale czego? No i jak? Poza tym jestem ciekawy czy wszystkie er 5 tak mają, że do ok 4rpm słabo się zbiera, a potem to już idzie jak burza :?:
Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Post autor: radziorek15 »

U mnie raczej w całym zakresie obrotów idzie tak samo, nie ma przeskoków. Może regulacja zaworów lub serwis gaźników pomoże
er-5 + SV650S
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Post autor: Corr »

U mnie przed regulacją zaworów do 5 tyś nie bardzo jechał, powyżej miał kopa. Po regulacji charakterystyka jest liniowa, bez żadnych dziur w całym zakresie.

Regulacja:
- luzu zaworowego
- gaźników(czyszczenie, skład mieszanki)
- synchronizacja gaźników

Jeżeli to nie pomoże to musi być jakaś usterka.
Polecam przejrzeć dział Zrób to sam, oraz poczytać serwisówkę, również na forum.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Post autor: piter3105 »

A nie masz nic kombinowane z wydechem?
Awatar użytkownika
thomsonicus
Motocyklista
Posty: 116
Rejestracja: 12 cze 2011, 16:35
Imię: Pan
Miejscowość: Krasnystaw
Garnek: KBC VR1X Irid
Numer GG: 3534487
Kontakt:

Re: PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Post autor: thomsonicus »

Jeszcze mogą być świece i cewki/ przewody wys napięcia. Powinno się je wymieniać raz na jakiś czas ale ludzie często olewają wymianę przewodów.
Ragi
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:05
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: Nitro+Caberg
Telefon: 796293399

Re: PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Post autor: Ragi »

Dzięki za porady. Myślę że czeka mnie regulacja zaworów no i pewnie gaźnika. Zacznę od Zrób to sam jak radzi Corr no i manual. Wydech jest oryginalny (nie zmieniany). Przewody i cewki to chyba jeszcze nie problem przy moim przebiegu.
james89
Rowerzysta
Posty: 21
Rejestracja: 19 cze 2011, 14:40
Miejscowość: opole
Garnek: Nitro N760VX
Numer GG: 6665270

Re: PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Post autor: james89 »

To wina synchronizacji gaźników.
Proste do zrobienia domowymi sposobami :)
Ragi
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:05
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: Nitro+Caberg
Telefon: 796293399

Re: PROBLEM Z Z PRACĄ SILNIKA W PRZEDZIALE 4 - 5 rpm

Post autor: Ragi »

Chyba zacznę od synchronizacji gaźników, to nie zaszkodzi, tylko muszę się wgryźć w temat.

-- 11 Lip 2012, 22:34 --

Synchronizację wykonałem domowej roboty wakumetrem (tj. przewód paliwowy 5x9 mm x 5m, 2x igła do strzykawek 0,4 mm, denaturat, stojak na dvd. Po podłączeniu tego ustrojstwa i odpaleniu lewy gaźnik zaciągał tak, że musiałem wyłączyć moto bo denat mógłby się dostać do gaźnika :o . Jak opadło to odpaliłem i odrazu śrubka w ruch. Trochę to trwało ale jakoś udało mi się wypoziomować denat w tych rurkach. Swoją drogą, to chyba w moim moto, nikt nigdy tego nie robił, bo ta śruba to była zasyfiona do tego stopnia, że nie mogłem jej przekręcić. Po synchronizacji jest wielka różnica: moto zbiera się równomiernie, nie ma drżeń w pewnych zakresach obrotów (4-5RPM), ale jakby spalanie wzrosło, tylko to sprawdzę jak troche pojeżdżę. Obroty jałowe też wyregulowane, tylko niewiem czy jeszcze coś się w gaźniku reguluje :?: Podpowiedzcie
Czyszczenie gaźnika trohę mnie przeraża :eek: , boję się żeby tam cos nie s....ić.
ODPOWIEDZ