
Synchronizacja gaźników
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Motorowerzysta
- Posty: 92
- Rejestracja: 26 mar 2012, 18:30
- Imię: Arek
- Miejscowość: Stawiski
- Plecak: Iza
- Numer GG: 4873929
- Telefon: 505220679
Synchronizacja gaźników
Panie(bo wiem, ze i takie się znają na rzeczy) i Panowie. Chcę przeprowadzić czyszczenie i regulację gaźników. Moglibyście mi mniej więcej napisać co muszę zrobić i jakie parametry do ustawiania mieszanki i wogole? Znalazłem w innym poście mniej więcej jak ma to wyglądać. Ale wolał bym sprawdzić, czy ktoś dobrze tam napisał co i jak, bo zamiast poruszać tam dalej ten sam temat to poruszyli inny
. Znalazłem tam, że śruby od mieszanki mają byc wykręcone o 1 i 1/4 obrotu. Czy to prawda? I czy jeszcze coś z cyferek muszę wiedzieć?

- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Synchronizacja gaźników
W ogole, wszystko masz z obrazkami w serwisowce, do synchro musisz miec wakuomet bo inaczej to mozesz go jedynie wyczyscic.
- czaro85
- Klubowicz
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
- Imię: Cezary
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Plecak: Agnieszka
- Garnek: HJC FG-15
- Numer GG: 5485371
Re: Synchronizacja gaźników
Pigac149 pytał bardziej o samo czyszczenie i regulację, co w moim przekonaniu oznacz ustawienie składu mieszanki.
No ale jeżeli chodzi o synchronizację to tylko z wakuometr-em ale to niewielki koszt ja na własne potrzeby stworzyłem takie cudo, koszt około 7 zł.(na zdjęci synchronizowałem Virago 535 taty ale oczywiście po przeczyszczeniu i regulacji)
No ale jeżeli chodzi o synchronizację to tylko z wakuometr-em ale to niewielki koszt ja na własne potrzeby stworzyłem takie cudo, koszt około 7 zł.(na zdjęci synchronizowałem Virago 535 taty ale oczywiście po przeczyszczeniu i regulacji)
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
-
- Motorowerzysta
- Posty: 92
- Rejestracja: 26 mar 2012, 18:30
- Imię: Arek
- Miejscowość: Stawiski
- Plecak: Iza
- Numer GG: 4873929
- Telefon: 505220679
Re: Synchronizacja gaźników
Cały sprzęt mam. Mam w rodzinie mechanika który ma potrzebny sprzęt, wakuometr też ma, więc z tym nie ma problemu. Chodzi mi o te parametry od mieszanki, czy te 1 i 1/4 obrotu to prawda czy nie?
- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Synchronizacja gaźników
prawda
-
- Motorowerzysta
- Posty: 92
- Rejestracja: 26 mar 2012, 18:30
- Imię: Arek
- Miejscowość: Stawiski
- Plecak: Iza
- Numer GG: 4873929
- Telefon: 505220679
Re: Synchronizacja gaźników
Dziękuje, tylko o to mi chodziło głównie. Skoro nikt nie pisze o niczym, na co np mam uważać to dziękuje.
- Turtles
- Motorowerzysta
- Posty: 72
- Rejestracja: 01 paź 2010, 17:22
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: empty
- Garnek: Nolan N85
- Numer GG: 5975178
- Telefon: 726 857 474
Re: Synchronizacja gaźników
Podepnę się 
Ja mam takie pytanie- prośbę odnośnie instrukcji jak powinno się podłączyć wakuometry oraz synchronizować gaźniki w ER5.
Z góry się tłumaczę że nie pytam na leniucha, bo szukałem w necie i w serwisówce i nic kompletnie nie znalazłem nie znalazłem

Ja mam takie pytanie- prośbę odnośnie instrukcji jak powinno się podłączyć wakuometry oraz synchronizować gaźniki w ER5.
Z góry się tłumaczę że nie pytam na leniucha, bo szukałem w necie i w serwisówce i nic kompletnie nie znalazłem nie znalazłem

- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Synchronizacja gaźników
coś słabo szukałeś, chociaż w serwisóce rzeczywiście nie ma;D http://www.youtube.com/watch?v=VAOgrHNYnp0 tutaj widać co gdzie podpiąć i czym kręcić.
Pamiętaj, że synchronizujesz na ciepłym silniku i na wyższych obrotach(1500-2000).
Synchro zawsze sie robi na końcu po regulacji zaworów i czyszczeniu gaźników, chyba, że są ok;D
Pamiętaj, że synchronizujesz na ciepłym silniku i na wyższych obrotach(1500-2000).
Synchro zawsze sie robi na końcu po regulacji zaworów i czyszczeniu gaźników, chyba, że są ok;D
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- Turtles
- Motorowerzysta
- Posty: 72
- Rejestracja: 01 paź 2010, 17:22
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: empty
- Garnek: Nolan N85
- Numer GG: 5975178
- Telefon: 726 857 474
Re: Synchronizacja gaźników
dzięki wielkie
wątpliwości rozwiane.
kupiłem właśnie na jesień sobie er5 z 2006 i chce sobie sam go porobić co trzeba. Nie robiłem nigdy ale nie boje się tego typu napraw, bo ogólnie jestem typem majsterkowicza ze składem narzędziowym w mieszkaniu
trza się nauczyć.

Jeszcze mam tylko pytanie jak sobie radzicie z zdjętym bakiem podczas kręcenia przy gaźnikach. Chodzi mi o to że bak musi być odkręcony ale motocykl jednak musi chodzić, a dostęp do gaźników też musi być.
Macie może jakieś patentowe miejsce na bak żeby nie spadał i żeby nie trzeba było się za wiele przy tym chrzanić? tzn. dorabiać dłuższe przewody.
-- 15 Gru 2012, 02:09 --
chyba głupie pytanie, po namyśle wydaje mi się że trzeba i tak mimo wszystko przedłużyć przewody od baku

kupiłem właśnie na jesień sobie er5 z 2006 i chce sobie sam go porobić co trzeba. Nie robiłem nigdy ale nie boje się tego typu napraw, bo ogólnie jestem typem majsterkowicza ze składem narzędziowym w mieszkaniu


Jeszcze mam tylko pytanie jak sobie radzicie z zdjętym bakiem podczas kręcenia przy gaźnikach. Chodzi mi o to że bak musi być odkręcony ale motocykl jednak musi chodzić, a dostęp do gaźników też musi być.
Macie może jakieś patentowe miejsce na bak żeby nie spadał i żeby nie trzeba było się za wiele przy tym chrzanić? tzn. dorabiać dłuższe przewody.
-- 15 Gru 2012, 02:09 --
chyba głupie pytanie, po namyśle wydaje mi się że trzeba i tak mimo wszystko przedłużyć przewody od baku
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Synchronizacja gaźników
Nie wiem jak to wygląda w poliftowych erkach, ale u mnie się da bez przedłużania:D
Trzeba odkręcić kranik od ramy i ja testowałem na razie 2 ustawienia:
- bak leżący w poprzek ramy, okolice gniazda śruby od baku, zresztą dalej się go nie da odsunąć bo przewodów brakuje
- bak na stołku obok moto
Nie jest to wygodne rozwiązanie bo najlepiej mieć drugą osobę, która trzyma bak bo przez jego kształt nie jest zbyt stabilny, ale na tą chwilę do synchro wystarczy
Zazdroszczę wydechu z nierdzewki
śliczny sprzęt 
Trzeba odkręcić kranik od ramy i ja testowałem na razie 2 ustawienia:
- bak leżący w poprzek ramy, okolice gniazda śruby od baku, zresztą dalej się go nie da odsunąć bo przewodów brakuje
- bak na stołku obok moto
Nie jest to wygodne rozwiązanie bo najlepiej mieć drugą osobę, która trzyma bak bo przez jego kształt nie jest zbyt stabilny, ale na tą chwilę do synchro wystarczy

Zazdroszczę wydechu z nierdzewki


Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'