Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Motocyklista
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
- Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej
Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
Przepalony opornik jest i możesz sobie pchać ciągnąć za samochodem przez 100 km i gówno się stanie.....przerabiałem ten temat.To że na rozruszniku nie chce Ci odpalać być może jest przyczyną wykończonych szczotek w rozruszniku....niby kręci ale ma mało siły by odpowiednio mocno rozbujać silnik......
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
Sprawdzałem w sobotę iskry i wydaje mi się, że nie mam iskry przed fajką nie mówiąc już o świecy. Czy może być tak, że rozrusznik pobiera za dużo prądu (bo kręci, na akumulatorze z samochodu czyli większym, z większym prądem rozruchowym) ale chyba tak ciężko. Na normalnym akumulatorze w ogóle nie kręci (tylko słychać charakterystyczne strzelanie).
Rozrusznik do regeneracji czy sprawdzić coś jeszcze innego ?
Rozrusznik do regeneracji czy sprawdzić coś jeszcze innego ?
Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
Po kilku dniach znalazłem w necie ja jakimśtam forum, że stacyjka odgrywa ważną rolę w zapłonie i że często znajduje się w niej opornik/ którego brak lub uszkodzenie może spowodować brak iskry.
Bez dalszego namysłu poleciałem do sklepu elektronicznego i zakupiłem kilka egzemplarzy tego opornika. Wyniosło mnie to aż 40 groszy.
Pojechałem do elektryka z tą nowiną. Z początku wyśmiał mnie. Bo co może spowodować taki mały opornik. Ale nic, przystał na moją sugestię i dla świętego mego spokoju założyliśmy nowy opornik....
Jakież było jego zdziwienie gdy silnik się obudził.
Po chwili zastanowienia okazało się, że gdy ERka jeszcze stała u mnie na podwórku, w lampie przy złączce od stacyjki znalazłem jakiś opornik z jednej strony wlutowany w instalację, a z drugiej nie miał połączenia z niczym. najwidoczniej kabelek musiał się urwać. A ja w niewiedzy wziąłem nóż i wyciąłem go w pizdu.
Słowa elektryka na pożegnanie: "Sam sobie zepsułeś motocykl i sam go sobie naprawiłeś"
Podsumowując: W moim przypadku przyczyną awarii okazał się opornik w stacyjce. Takie banalne a jednak.
Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Teraz znam elektrykę w ERce jak własną kieszeń. Wiem, że wszystko jest sprawne. No i mam w szafie zapasowy moduł zapłonowy
Mam podobną usterkę w ER5, światła, klakson itp są, kręci rozrusznik a nie ma iskry na cewkach (prąd dochodzi do cewek). Mam założoną inną stacyjkę podłączoną przez elektryka wszystko działa a nie ma iskry, mam pytanie w którym miejscu znajduje się opornik do stacyjki i jaką ma wartość oporu, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Bez dalszego namysłu poleciałem do sklepu elektronicznego i zakupiłem kilka egzemplarzy tego opornika. Wyniosło mnie to aż 40 groszy.
Pojechałem do elektryka z tą nowiną. Z początku wyśmiał mnie. Bo co może spowodować taki mały opornik. Ale nic, przystał na moją sugestię i dla świętego mego spokoju założyliśmy nowy opornik....
Jakież było jego zdziwienie gdy silnik się obudził.
Po chwili zastanowienia okazało się, że gdy ERka jeszcze stała u mnie na podwórku, w lampie przy złączce od stacyjki znalazłem jakiś opornik z jednej strony wlutowany w instalację, a z drugiej nie miał połączenia z niczym. najwidoczniej kabelek musiał się urwać. A ja w niewiedzy wziąłem nóż i wyciąłem go w pizdu.
Słowa elektryka na pożegnanie: "Sam sobie zepsułeś motocykl i sam go sobie naprawiłeś"

Podsumowując: W moim przypadku przyczyną awarii okazał się opornik w stacyjce. Takie banalne a jednak.
Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Teraz znam elektrykę w ERce jak własną kieszeń. Wiem, że wszystko jest sprawne. No i mam w szafie zapasowy moduł zapłonowy

Mam podobną usterkę w ER5, światła, klakson itp są, kręci rozrusznik a nie ma iskry na cewkach (prąd dochodzi do cewek). Mam założoną inną stacyjkę podłączoną przez elektryka wszystko działa a nie ma iskry, mam pytanie w którym miejscu znajduje się opornik do stacyjki i jaką ma wartość oporu, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
Ja widzę tutaj dwie możliwości:
1. Opornik w stacyjce - Piszesz że zmieniałeś stacyjkę. Od jakiego motocykla ją zapożyczyłeś ?
Odnośnie umiejscowienia to powinien on się znajdować pod dekielkiem stacyjki (od spodu). Jeżeli go nie będzie to wlutuj opornik w szary kabelek.
Wartość to ok 0,10-0,20W
2. Kostka impulsatora - Jeżeli z impulsatora moduł nie dostaje sygnału, to nie przekaże go dalej na cewki.
umiejscowienie: Rozepnij, przeczyść styki i złącz ponownie. Spróbuj odpalić.
1. Opornik w stacyjce - Piszesz że zmieniałeś stacyjkę. Od jakiego motocykla ją zapożyczyłeś ?
Odnośnie umiejscowienia to powinien on się znajdować pod dekielkiem stacyjki (od spodu). Jeżeli go nie będzie to wlutuj opornik w szary kabelek.
Wartość to ok 0,10-0,20W
2. Kostka impulsatora - Jeżeli z impulsatora moduł nie dostaje sygnału, to nie przekaże go dalej na cewki.
umiejscowienie: Rozepnij, przeczyść styki i złącz ponownie. Spróbuj odpalić.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
Problem rozwiązany moja stacyjka nie miała opornika, wlutowałem opornik do szarego kabelka i wszystko działa jak należy. Wielkie dzięki DeFi za pomoc.
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
a możliwe że przez ten rezystor nie ma iskry ale na jednym cylindrze tylko? raczej nie-prawda?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
Walnięty opornik objawiłby się brakiem iskry na obydwu garach.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
a na jednym jaka może być przyczyna?
- radziorek15
- Motocyklista
- Posty: 550
- Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
- Imię: Radosław
- Miejscowość: Białystok
- Plecak: słowianka
- Garnek: xr-1100 shoei
- Numer GG: 9519818
- Telefon: 693457668
Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
cewka - przewód w/n - fajka - świeca. Ten układ sprawdził bym w pierwszej kolejności.
er-5 + SV650S
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]
świeca dobra fajka przewód też cewke podmieniałem na drugą i też nie ma tylko właśnie dlaczego na przewodach do cewki z lewej(dobrej) strony jest na pozycji zapłonu 0,2-0,1V a na prawej tej bez iskry 12V, co ma wpływ na to???