Nie dziłające światło STOP
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Nie dziłające światło STOP
Ja mam pytanie czy wie ktoś może co może być najprostszą przyczyną niedziałającego światła STOP tylnego hamulca? Czy jest to możliwe do zdiagnozowania w domu bez rozbierania moto albo jest to jakaś przypadłość pojawiająca się w Er-kach?
Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
- OloK
- Motocyklista
- Posty: 575
- Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
- Imię: Aleksander
- Miejscowość: Złotoryja
- Plecak: Brak :)
- Garnek: AGV K-3
- Numer GG: 7525884
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: PROBLEM Z....
bellic, trzeba zaczac od najprostszej rzeczy i sprawdzic czy zarowka nie jest spalona,
nastepnie czy stop nie dziala przy hamulcu tylnim lub/i przednim ?
jak tylko przy jednym nie dziala a przy drugim tak to obstawiam czujnik, natomiast przy dwoj bezpiecznik (jest osobny od stopu?) lub kabelki
nastepnie czy stop nie dziala przy hamulcu tylnim lub/i przednim ?
jak tylko przy jednym nie dziala a przy drugim tak to obstawiam czujnik, natomiast przy dwoj bezpiecznik (jest osobny od stopu?) lub kabelki
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Galeria
Re: PROBLEM Z....
Tylko tylni hamulec;) Dzięki za odpowiedź OloK:)
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: PROBLEM Z....
Zgodnie z sugestią OloK'a odpowiem w tym temacie:
bellic,
Obstawiał bym czujnik, lub jego połączenie z pedałem hamulca.
Czujnik połączony jest pedałem za pomocą sprężynki (sprężynka, po wciśnięciu pedału powoduje wyciągnięcie trzpienia z czujnika) może się urwała?
Ew. sam czujnik jest zabrudzony/uszkodzony.
Dojście do czujnika jest niezbyt wygodne, ponieważ znajduje się on po wewnętrznej stronie ramy, w okolicach mocowania wahacza.
Po zdjęciu prawego plastiku,na wysokości zbiornika paliwa widać białą kostkę z dwoma kablami, łączącą czujnik z resztą instalacji oraz powinno być widać sam czujnik.
Jeśli rozłączysz tą kostkę i zewrzesz/rozewrzesz styki instalacji za pomocą kawałka kabla, to światło powinno "zareagować", wtedy to na 100% wina czujnika.
bellic,
Obstawiał bym czujnik, lub jego połączenie z pedałem hamulca.
Czujnik połączony jest pedałem za pomocą sprężynki (sprężynka, po wciśnięciu pedału powoduje wyciągnięcie trzpienia z czujnika) może się urwała?
Ew. sam czujnik jest zabrudzony/uszkodzony.
Dojście do czujnika jest niezbyt wygodne, ponieważ znajduje się on po wewnętrznej stronie ramy, w okolicach mocowania wahacza.
Po zdjęciu prawego plastiku,na wysokości zbiornika paliwa widać białą kostkę z dwoma kablami, łączącą czujnik z resztą instalacji oraz powinno być widać sam czujnik.
Jeśli rozłączysz tą kostkę i zewrzesz/rozewrzesz styki instalacji za pomocą kawałka kabla, to światło powinno "zareagować", wtedy to na 100% wina czujnika.
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Re: Nie dziłające światło STOP
Reanimuję ten temat.
Czy ktoś może się podzielić doświadczeniami z "obsługą" tego czujnika od hamulca nożnego? U mnie jest tak, że przy niezbyt mocnym naciskaniu hamulca to światła tylko trochę miga i to nie zawsze . Żeby świeciło na pewno pedał musi być wciśnięty na maxa. Ktoś wykręcał ten czujnik? Da się go przeczyścić/przesmarować czy pozostaje tylko wymiana?
Pozdrawiam
Czy ktoś może się podzielić doświadczeniami z "obsługą" tego czujnika od hamulca nożnego? U mnie jest tak, że przy niezbyt mocnym naciskaniu hamulca to światła tylko trochę miga i to nie zawsze . Żeby świeciło na pewno pedał musi być wciśnięty na maxa. Ktoś wykręcał ten czujnik? Da się go przeczyścić/przesmarować czy pozostaje tylko wymiana?
Pozdrawiam
- sokol
- Rowerzysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 29 mar 2012, 23:35
- Imię: Krzysiek
- Miejscowość: łódź
- Garnek: LS2 ff369-1
- Numer GG: 8029038
- Telefon: 501200422
Re: Nie dziłające światło STOP
od czujnika do hamulca idzie sprężyna (mała srebrna) które pewnie jest za długa. wystarczy ją wyjąć i trochę bardziej zagiąć koniec ale żeby nie przesadzić bo stop będzie się palił cały czas (u mnie tak było a teraz jest ok)
-- 08 Maj 2012, 14:25 --
daj znać czy się udało?:)
-- 08 Maj 2012, 14:25 --
daj znać czy się udało?:)
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Nie dziłające światło STOP
jA zagiąłem bardziej sprężynkę i stop działa.
Re: Nie dziłające światło STOP
Trochę odkopie temat ale nie ma sensu zakładać nowego. Zdjąłem prawy plastik oraz odkręciłem prawy set. Leżąc pod moto widzę tylko dolną część sprężynki, a za cholerę nie mogę namierzyć czujnika żeby sprężynkę wypiąć i dogiąć odpowiednio. Sokol albo Lish może podpowiecie jak się dobraliście to tej sprężynki? Może cos ominąłem, może w ferworze walki nie pomyślałem o najprostszych rozwiązaniach....
Czujnik namierzony.
Czujnik namierzony.
Re: Nie dziłające światło STOP
Witam wszystkich,
Ponownie odnowię temat. Jestem początkującym użytkownikiem "kawy" er-5. W moim przypadku światło stopu nie zapala się przy wciśnięciu przedniego hamulca. Z wyższych informacji wnioskuję, że będzie to czujnik. Pytanie czy gdzie on jest i jak wygląda?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Ponownie odnowię temat. Jestem początkującym użytkownikiem "kawy" er-5. W moim przypadku światło stopu nie zapala się przy wciśnięciu przedniego hamulca. Z wyższych informacji wnioskuję, że będzie to czujnik. Pytanie czy gdzie on jest i jak wygląda?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Nie dziłające światło STOP
Znajduje się pod klamką hamulca, zajrzyj od dołu a na pewno znajdziesz, bo nie ma tam nic innego...
Jeżeli nie działa to tutaj masz mój post na ten temat: Obudowa trzyma się na trzy "zgrzane" pręciki, jak widać u mnie jeden się odłamał w czasie podważania, trzeba będzie to złożyć na jakiś silikon/uszczelniacz

Styki w środku były całe zaśniedziałe więc je lekko przeczyściłem papierem ściernym i środkiem do czyszczenia styków. Jak widać zasada działania bardzo prosta.

Ps proszę nie traktować tego jako żadnego poradnika jako, że sam robiłem to po raz pierwszy i jestem ignorantem jeżeli chodzi o wszelkie sprawy elektryczne
nowy oryginalny 102 złote: https://kawasaki.torn.com.pl/palio/html ... 2&_CatID=0
Jeżeli nie działa to tutaj masz mój post na ten temat: Obudowa trzyma się na trzy "zgrzane" pręciki, jak widać u mnie jeden się odłamał w czasie podważania, trzeba będzie to złożyć na jakiś silikon/uszczelniacz


Styki w środku były całe zaśniedziałe więc je lekko przeczyściłem papierem ściernym i środkiem do czyszczenia styków. Jak widać zasada działania bardzo prosta.

Ps proszę nie traktować tego jako żadnego poradnika jako, że sam robiłem to po raz pierwszy i jestem ignorantem jeżeli chodzi o wszelkie sprawy elektryczne

nowy oryginalny 102 złote: https://kawasaki.torn.com.pl/palio/html ... 2&_CatID=0

Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'