Stalowy oplot.
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Motocyklista
- Posty: 121
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:53
- Imię: Bartek
- Miejscowość: Zambrów
- Plecak: żona -Ania
- Numer GG: 3575206
- Lokalizacja: Zambrów
Stalowy oplot.
Powiadacie że warto się zastanowić nad zmianą linki hamulcowej na oplot stalowy. Stad tez moje pytanie. Jaka powinna być długość linki i jakie powinienem zakupić do niej końcówki? Znalazłem na allegro kilka aukcji kompletów ale życzą sobie podania rodzaju końcówek np: http://moto.allegro.pl/przewod-hamulcow ... 74851.html
Proszę o odpowiedź bo przez zimę zechcę go wymienić.
Proszę o odpowiedź bo przez zimę zechcę go wymienić.
Żyj i daj żyć!
- OloK
- Motocyklista
- Posty: 575
- Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
- Imię: Aleksander
- Miejscowość: Złotoryja
- Plecak: Brak :)
- Garnek: AGV K-3
- Numer GG: 7525884
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: Stalowy oplot.
Jak sprawdzic dlugosc?
bierzesz sznurek lub nić i mierzysz tym swoj przewod hamulcowy, pozniej sznurek dajesz to ninijki i wiesz jaka masz dlugosc przewodu,
jak ja liczylem swoj to mi wyszlo 84cm (do srub)
czy warto to nie wiem, nie posiadam lecz także przymierzam sie do montazu
bierzesz sznurek lub nić i mierzysz tym swoj przewod hamulcowy, pozniej sznurek dajesz to ninijki i wiesz jaka masz dlugosc przewodu,
jak ja liczylem swoj to mi wyszlo 84cm (do srub)
czy warto to nie wiem, nie posiadam lecz także przymierzam sie do montazu
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Galeria
-
- Motocyklista
- Posty: 183
- Rejestracja: 12 paź 2010, 21:29
- Miejscowość: Staszów/Kraków
- Plecak: Madzia;-)
- Garnek: UVEX HELIX RS 750
- Lokalizacja: Staszów/Kraków
Re: Stalowy oplot.
poszukaj na allegro opłotów Hela, kosztują 179zł, kurier gratis i są dedykowane do er 5, nie będziesz się musiał bawić w mierzenie i cudowanie a końcówki dostaniesz najwyższej jakości ze stali nierdzewnej ocynkowanej itp. pod kolor motonga bez dopłaty(opłot też w kolorze jakim sobie wybierzesz) lub z tytanu jeśli będziesz chciał. A chromowane końcówki to badziew, poza tym masz od razu zaciśnięte maszynowo i GWARANCJĘ DOŻYWOTNIĄ!!!!
Ja mam takie i są ZAJEBISTTEEEEEEEE.
http://allegro.pl/hel-przewod-w-stalowy ... 80807.html
tu masz przykład, ja kupiłem w innym sklepie do er 5 i kurier miałem gratis, poszukaj a znajdziesz. CENA_JAKOŚĆ .OPłaca się POZDRO
Ja mam takie i są ZAJEBISTTEEEEEEEE.
http://allegro.pl/hel-przewod-w-stalowy ... 80807.html
tu masz przykład, ja kupiłem w innym sklepie do er 5 i kurier miałem gratis, poszukaj a znajdziesz. CENA_JAKOŚĆ .OPłaca się POZDRO
- OloK
- Motocyklista
- Posty: 575
- Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
- Imię: Aleksander
- Miejscowość: Złotoryja
- Plecak: Brak :)
- Garnek: AGV K-3
- Numer GG: 7525884
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: Stalowy oplot.
Ja osobiscie bede szukał tanczego zamiennika bez tej 1 z przodu
np. http://allegro.pl/przewod-hamulcowy-w-o ... 44893.html ale czy to bedzie pasowac w 100% to nie wiem bo jeszcze doglebnie nie wchodzilem w ten temat.
*
W poscie powyzej wystapil blad, mialo byc 86cm

np. http://allegro.pl/przewod-hamulcowy-w-o ... 44893.html ale czy to bedzie pasowac w 100% to nie wiem bo jeszcze doglebnie nie wchodzilem w ten temat.
*
W poscie powyzej wystapil blad, mialo byc 86cm
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Galeria
Re: Stalowy oplot.
Moim zdaniem jak się bawić to się bawić. Bierz Hela masz wszystko na tip top, a kupisz jakiś chiński badziew i zamiast poprać to popsujesz.
-
- Motocyklista
- Posty: 183
- Rejestracja: 12 paź 2010, 21:29
- Miejscowość: Staszów/Kraków
- Plecak: Madzia;-)
- Garnek: UVEX HELIX RS 750
- Lokalizacja: Staszów/Kraków
Re: Stalowy oplot.
http://allegro.pl/my_page.php?uid=7008429
tu masz link dlaczego warto kupić opłot Hela, nota bene to firma działająca na allegro (u nich kupowałem) i naprawdę POLECAM
tu masz link dlaczego warto kupić opłot Hela, nota bene to firma działająca na allegro (u nich kupowałem) i naprawdę POLECAM
- bartoszto
- Klubowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 21 cze 2010, 15:15
- Imię: Bartosz
- Miejscowość: Wrocław
- Numer GG: 1535035
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stalowy oplot.
Pozwoliłem sobie skopiować (linki allegro wygasają)
Dlaczego HEL?
Oto główne powody, dla których powinieneś wybrać przewody w oplocie firmy HEL Performance. Bardzo przydatna rzecz, gdy sam się jeszcze wahasz, lub musisz w rzeczowy sposób udowodnić swojej drugiej połowie, że ten zakup związany z Twoim motocyklowym hobby nie może dłużej czekać;)
1. Zwiększają skuteczność hamulców
W przypadku przewodów gumowych część ciśnienia pochłaniana jest przez elastyczne ścianki przewodu.
Konstrukcja przewodu hamulcowego w oplocie sprawia, że całe ciśnienie wytwarzane na pompie hamulcowej przekazywane jest na tłoczki hamulcowe. Oznacza to, że przy tej samej sile nacisku na klamkę/pedał hamulca można osiągać lepsze opóźnienia.
2. Poprawiają dozowalność hamulców
Nierozciągliwy przewód w oplocie sprawia, że przełożenie ciśnienia z pompy na tłoczki jest bardziej bezpośrednie. Łatwiej wyczuwalny jest moment "brania" hamulca, a klamka hamulca jest twardsza. Przekłada się to na lepsze "czucie" hamulca przez motocyklistę. Dużo łatwiej jest dobrać siłę hamowania tak, aby w pełni wykorzystać przyczepność przedniej opony bez zerwania przyczemności.
Różnica odczuwalna jest nie tylko w przypadku wykonywania ewolucji typu stoppie, ale przede wszystkim w codziennym użytkowaniu maszyny oraz przy hamowaniach awaryjnych.
3. Nie starzeją się i nie pękają
Przewody gumowe z wiekiem tracą swe właściwości. Zdają sobie z tego sprawę producenci motocykli i zalecają wymianę przewodów hamulcowych już po 4 latach użytkowania motocykla. Z wiekiem na przewodzie gumowym powstają małe pęknięcia, które z czasem mogą się powiększać. Problemem jest również rozwarstwianie się przewodów. Płyn hamulcowy może przedostawać się wtedy między warstwy gumy co objawia się tym, że klamka hamulca staje się "gąbczasta".
Przewody w oplocie firmy HEL są wykonane z najwyższej jakości materiałów i możesz być pewien, że ich wyśmienite parametry nie będą się zmieniać wraz z upływem czasu. Na produkty HEL oferowana jest dożywotnia gwarancja. Jeżeli coś złego zaczęłoby się dziać z Twoimi przewodami poprostu odsyłasz je do nas i dostajesz nowy komplet.
4. Zapewniają najwyższą jakość dzięki końcówkom ze stali nierdzewnej
Newralgiczną częścią każdego przewodu w oplocie jest nie tylko sam przewód, ale także końcówki, jakie w nim zastosowano. To właśnie na łączeniach najczęściej powstają nieszczelności. Dlatego też wszystkie przewody firmy HEL Performance wyposażone są w zaciskane maszynowo końcówki ze stali nierdzewnej. Jest to materiał całkowicie odporny na korozję, również tą elektrolityczną, której ulegają końcówki aluminiowe.
To, że wykonane są w całości w materiału odpornego na rdzę daje im również przewagę nad końcówkami ocynkowanymi, gdzie nierdzewna jest tylko cieniutka warstwa wierzchnia. Wszystkie końcówki w przewodach HEL zaciskane są przy użyciu specjalistycznych pras. HEL nie stosuje końcówek skręcanych. Jeżeli stawiasz na jakość, bezpieczeństwo i dobry wygląd to końcówki ze stali nierdzewnej są naturalnym wyborem.
Jeżeli to dla Ciebie wciąż za mało, mamy w swojej ofercie również przewody z końcówkami tytanowymi.
5. Zabezpieczają płyn hamulcowy przed absorbowaniem wody
Płyn hamulcowy jest substancją silnie higroskopijną (absorbującą wodę z otoczenia, nawet wilgoć z powietrza). Dlatego wymieniając płyn hamulcowy powinno się zawsze używać nowo otwartej butelki. Czy aby jednak płyn po wlaniu w układ hamulcowy jest już zabezpieczony przed wilgocią?
Nie do końca. Wiekowe przewody gumowe pozwalają płynowi absorbować wilgoć zawartą w powietrzu. Dlaczego woda w płynie hamulcowym jest tak niekorzystnym zjawiskiem? Otóż temperatura wrzenia zawilgoconego płynu hamulcowego drastycznie spada, a wrzenie płynu w układzie nie jest rzeczą porządaną;)
Wewnętrzna warstwa przewodów HEL Performance jest wykonana z teflonu, co w pełni zabezpiecza znajdujący się w nich płyn przed absorbowaniem wody z otoczenia.
6. Nadają motocyklowi atrakcyjny wygląd
Przewody w oplocie poprawiają wygląd każdego motocykla. To, co wyróżnia przewody HEL, to perfekcja wykonania każdego ich elementu. Począwszy od przewodu w ochronnej koszulce wtopionej w strukturę oplotu (w przeciwieństwie do koszulek termokurczliwych nie marszczą się i nie deformują), poprzez precyzyjnie obrobione końcówki i śruby mocujące z najlepszej jakości stali nierdzewnej po miedziane podkładki.
Istotne jest także to, że masz możliwość dobrania nie tylko koloru przewodów ale i końcówek tak, aby pasowały do kolorystyki motocykla. HEL jest jedynym producentem na świecie oferującym swym klientom kolorowe końcówki ze stali nierdzewnej. Zarówno końcówki jak i koszulki odporne są na promieniowanie UV i nie ulegają odbarwieniom. Co więcej, kolory dostępne są w naszej ofercie bez żadnych opłat dodatkowych!
W przypadku większości modeli dostępnych jest także kilka opcji poprowadzenia przewodów, co daje kolejne możliwości dostosowania wyglądu przewodów do indywidualnych potrzeb.
|| opis aukcji użytkownika przewodywoplocie
A sam producent zamieścił taki opis produktu
Dlaczego HEL?
Oto główne powody, dla których powinieneś wybrać przewody w oplocie firmy HEL Performance. Bardzo przydatna rzecz, gdy sam się jeszcze wahasz, lub musisz w rzeczowy sposób udowodnić swojej drugiej połowie, że ten zakup związany z Twoim motocyklowym hobby nie może dłużej czekać;)
1. Zwiększają skuteczność hamulców
W przypadku przewodów gumowych część ciśnienia pochłaniana jest przez elastyczne ścianki przewodu.
Konstrukcja przewodu hamulcowego w oplocie sprawia, że całe ciśnienie wytwarzane na pompie hamulcowej przekazywane jest na tłoczki hamulcowe. Oznacza to, że przy tej samej sile nacisku na klamkę/pedał hamulca można osiągać lepsze opóźnienia.
2. Poprawiają dozowalność hamulców
Nierozciągliwy przewód w oplocie sprawia, że przełożenie ciśnienia z pompy na tłoczki jest bardziej bezpośrednie. Łatwiej wyczuwalny jest moment "brania" hamulca, a klamka hamulca jest twardsza. Przekłada się to na lepsze "czucie" hamulca przez motocyklistę. Dużo łatwiej jest dobrać siłę hamowania tak, aby w pełni wykorzystać przyczepność przedniej opony bez zerwania przyczemności.
Różnica odczuwalna jest nie tylko w przypadku wykonywania ewolucji typu stoppie, ale przede wszystkim w codziennym użytkowaniu maszyny oraz przy hamowaniach awaryjnych.
3. Nie starzeją się i nie pękają
Przewody gumowe z wiekiem tracą swe właściwości. Zdają sobie z tego sprawę producenci motocykli i zalecają wymianę przewodów hamulcowych już po 4 latach użytkowania motocykla. Z wiekiem na przewodzie gumowym powstają małe pęknięcia, które z czasem mogą się powiększać. Problemem jest również rozwarstwianie się przewodów. Płyn hamulcowy może przedostawać się wtedy między warstwy gumy co objawia się tym, że klamka hamulca staje się "gąbczasta".
Przewody w oplocie firmy HEL są wykonane z najwyższej jakości materiałów i możesz być pewien, że ich wyśmienite parametry nie będą się zmieniać wraz z upływem czasu. Na produkty HEL oferowana jest dożywotnia gwarancja. Jeżeli coś złego zaczęłoby się dziać z Twoimi przewodami poprostu odsyłasz je do nas i dostajesz nowy komplet.
4. Zapewniają najwyższą jakość dzięki końcówkom ze stali nierdzewnej
Newralgiczną częścią każdego przewodu w oplocie jest nie tylko sam przewód, ale także końcówki, jakie w nim zastosowano. To właśnie na łączeniach najczęściej powstają nieszczelności. Dlatego też wszystkie przewody firmy HEL Performance wyposażone są w zaciskane maszynowo końcówki ze stali nierdzewnej. Jest to materiał całkowicie odporny na korozję, również tą elektrolityczną, której ulegają końcówki aluminiowe.
To, że wykonane są w całości w materiału odpornego na rdzę daje im również przewagę nad końcówkami ocynkowanymi, gdzie nierdzewna jest tylko cieniutka warstwa wierzchnia. Wszystkie końcówki w przewodach HEL zaciskane są przy użyciu specjalistycznych pras. HEL nie stosuje końcówek skręcanych. Jeżeli stawiasz na jakość, bezpieczeństwo i dobry wygląd to końcówki ze stali nierdzewnej są naturalnym wyborem.
Jeżeli to dla Ciebie wciąż za mało, mamy w swojej ofercie również przewody z końcówkami tytanowymi.
5. Zabezpieczają płyn hamulcowy przed absorbowaniem wody
Płyn hamulcowy jest substancją silnie higroskopijną (absorbującą wodę z otoczenia, nawet wilgoć z powietrza). Dlatego wymieniając płyn hamulcowy powinno się zawsze używać nowo otwartej butelki. Czy aby jednak płyn po wlaniu w układ hamulcowy jest już zabezpieczony przed wilgocią?
Nie do końca. Wiekowe przewody gumowe pozwalają płynowi absorbować wilgoć zawartą w powietrzu. Dlaczego woda w płynie hamulcowym jest tak niekorzystnym zjawiskiem? Otóż temperatura wrzenia zawilgoconego płynu hamulcowego drastycznie spada, a wrzenie płynu w układzie nie jest rzeczą porządaną;)
Wewnętrzna warstwa przewodów HEL Performance jest wykonana z teflonu, co w pełni zabezpiecza znajdujący się w nich płyn przed absorbowaniem wody z otoczenia.
6. Nadają motocyklowi atrakcyjny wygląd
Przewody w oplocie poprawiają wygląd każdego motocykla. To, co wyróżnia przewody HEL, to perfekcja wykonania każdego ich elementu. Począwszy od przewodu w ochronnej koszulce wtopionej w strukturę oplotu (w przeciwieństwie do koszulek termokurczliwych nie marszczą się i nie deformują), poprzez precyzyjnie obrobione końcówki i śruby mocujące z najlepszej jakości stali nierdzewnej po miedziane podkładki.
Istotne jest także to, że masz możliwość dobrania nie tylko koloru przewodów ale i końcówek tak, aby pasowały do kolorystyki motocykla. HEL jest jedynym producentem na świecie oferującym swym klientom kolorowe końcówki ze stali nierdzewnej. Zarówno końcówki jak i koszulki odporne są na promieniowanie UV i nie ulegają odbarwieniom. Co więcej, kolory dostępne są w naszej ofercie bez żadnych opłat dodatkowych!
W przypadku większości modeli dostępnych jest także kilka opcji poprowadzenia przewodów, co daje kolejne możliwości dostosowania wyglądu przewodów do indywidualnych potrzeb.
|| opis aukcji użytkownika przewodywoplocie
A sam producent zamieścił taki opis produktu
Re: Stalowy oplot.
Po ostatniej wizycie w serwisie na przeglądzie przed zimowym pytałem faceta powiedział że stalowy oplot montuje się w moto które mają już litra lub są sportowe. Ile w tym prawdy nie wiem bo już się naczytałem w necie tyle tego że warto dawać do er-5 oplot że głowa mała.
-
- Motocyklista
- Posty: 183
- Rejestracja: 12 paź 2010, 21:29
- Miejscowość: Staszów/Kraków
- Plecak: Madzia;-)
- Garnek: UVEX HELIX RS 750
- Lokalizacja: Staszów/Kraków
Re: Stalowy oplot.
W er 5 ludzie montują opłot ponieważ w tym moto są strasznie słabe HAMULCE ( z tyłu dodatkowo bęben a nie tarcza)a nie dla szpanu czy coś, rozumiesz? Opłot montuje się żeby skrócić drogę hamowania erki oraz żeby zwiększyć wyczuwalność (dozowalność) hamulca przedniego ,ten twój mechanik to idiota- nie wie o co chodzi w erkach więc ja bym do niego swojego moto nie zawiózł;-)
Pozdro
Pozdro