Wymiana klocków hamulcowych

Dział dotyczący układu jezdnego

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: wymiana kloców

Post autor: Dzióbek »

Tłoczki wciśniesz tak jak pisze DeFi.
Zanim to zrobisz sprawdź, czy tłoczki i prowadnice, po których "jeżdżą" klocki nie są brudne od pyłu z klocków i innego syfu. U mnie na tłoczkch porobiły się takie "obrączki" z syfu i nie cofały się do końca (przez to klocki obcierały o tarczę).
Wymyłem cały zacisk denaturatem, nasmarowałem tłoczki "pastą do tłoczków hamulcowych" (w każdym motoryzacyjnym - kosz 3 zł), a prowadnice nasmarowałem smarem miedzianym - i teraz jest OK :)
Jeżeli wymieniasz klocki pomyśl przy okazji o wymianie płynu hamulcowego :)
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: wymiana kloców

Post autor: DeFi »

Jak smarowałeś tłoczki, to wyciągałeś je ? Spuszczałeś płyn hamulcowy ?
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
K021
Motocyklista
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
Imię: Konrad
Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
Garnek: Shoei XR-1100
Skype: k0210l
Numer GG: 3051259
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wymiana kloców

Post autor: K021 »

Tez zauwazylem ze porobily mi sie takie "obraczki". Jutro to wszystko wyczyszcze. A powiedz.. Te klocki w srodku tloczkow (z takim X) tez nasmarowac ta pasta ? Co do samego hamowania to nie zauwazylem niczego niepokojacego. Zadnego drgania czy to kierownicy czy klamki hamulca. Jutro sprawdze grubosc tarczy.
Plyn jak najbardziej wymienie bo niedawno kupilem moto i wlasciwie nie wiem kiedy byl wymieniany. Jest brazowy, a u kumpla w transalpie (mozna tam stosowac DOT 3 lub DOT 4) jest przezroczysty wiec chyba nie jest dobrze..
Sorry ze zadaje tyle pytan ale jestem jeszcze zielony a lubie duzo wiedziec :D
Wiec jeszcze jedno na koniec- Czy jezeli potrzebuje plynu DOT4 to kupuje DOT4, niewazne jakiej firmy bo normy jakosci beda spelnione ? Czy musze zwracac uwage na jeszcze jakies parametry ?
Np. Plyn firmy K2 to wydatek ok 7,5 zl za 0,5 litra (cena allegro) a Motul to ponad 20. Jest w ogole jakis podzial ? Czy to do samochodu czy do motocykla ?
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: wymiana kloców

Post autor: Dzióbek »

DeFi
Zrobiłem tak - umyłem cały zacisk, wyciągnąłem tłoczki umyłem, nasmarowałem i szybko założyłem. Jak tłoczki będą wyciągnięte przez długi czas, kilka godzin to uszczelniacze tak się odkształcą, że będzie je trzeba wymienić, bo nie zmontujesz już tłoczków. Płyn spuszczałem, bo od razu wymieniłem na nowy :)

K021
Płyn lałem K2 - wymieniam co roku i nie bardzo wierzę w te płyny "specjalnie do motocykli", tak jak płyny do układu chłodzenia.
Tych środków tłoczków nie smarowałem, bo one są nieruchome - to tłoczki "chodzą" w zacisku.
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: wymiana kloców

Post autor: DeFi »

Czyli rozumiem, że po wyjęciu tłoczków nic mi nie pocieknie ?
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: wymiana kloców

Post autor: Dzióbek »

Po wyjęciu tłoczków wycieknie płyn.
Ja czyściłem zacisk "przy okazji" wymiany płynu, spuściłem płyn przez odpowietrznik, a potem zalałem świeżym
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Awatar użytkownika
K021
Motocyklista
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
Imię: Konrad
Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
Garnek: Shoei XR-1100
Skype: k0210l
Numer GG: 3051259
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wymiana kloców

Post autor: K021 »

Dzióbek te mniejsze tloczki (X) udalo mi sie wyciagnac :D I jak najbardziej one sa ruchome- tzn. obracaja sie. Moga byc zapieczone ale zaczalem je czyscic tym plynem hamulcowym (swoja droga ten zurzyty plyn ma swietne wlasciwosci myjace, wszelkie zanieszyczenia, plamy z oleju czy smaru zmywa bez problemu) i jeden z nich zaczal sie krecic wiec zaczalem kombinowac i wyciagnalem :D Zauwazylem ze w srodku tez byl rodzaj jakiegos smaru ale nie wiem co to bylo dokladnie.
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: wymiana kloców

Post autor: Dzióbek »

K021 pisze:Dzióbek te mniejsze tloczki (X) udalo mi sie wyciagnac :D I jak najbardziej one sa ruchome- tzn. obracaja sie.
wiem, chodziło mi o to, że podczas hamowania, tłoczek wysuwa się z zacisku i cofa , natomiast ta wkładka (X) pozostaje w tłoczku (porusza się razem z tłoczkiem) i nie ma znaczenia, czy będzie nasmarowana, czy nie :)
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: wymiana kloców

Post autor: keteiz1 »

Przy montażu zacisków hamulcowych używa się specjalny smar który nie łączy się z płynem hamulcowym a ułatwia montaż tłoczków, uszczelniaczy i pracę całego zacisku. Można go kupić prawie w każdym sklepie moto. Maleńka tuba za marne grosze.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: DeFi »

Mam do was pytanie. Czy po wymianie tarczy hamulcowej, należałoby też zmienić klocki ? Stare dopasowały się już do powierzchni starej tarczy (do gładkich nie należała).
Nie chciałbym aby nierówna powierzchnia klocków spowodowała nierówności na nowej tarczy.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ