Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Wszystko co związane z kabelkami i oświetleniem naszej ER-ki

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Wolf
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej

Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Post autor: Wolf »

Przepalony opornik jest i możesz sobie pchać ciągnąć za samochodem przez 100 km i gówno się stanie.....przerabiałem ten temat.To że na rozruszniku nie chce Ci odpalać być może jest przyczyną wykończonych szczotek w rozruszniku....niby kręci ale ma mało siły by odpowiednio mocno rozbujać silnik......
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
grmi
Rowerzysta
Posty: 23
Rejestracja: 30 mar 2011, 18:13
Miejscowość: Rzeszów

Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Post autor: grmi »

Sprawdzałem w sobotę iskry i wydaje mi się, że nie mam iskry przed fajką nie mówiąc już o świecy. Czy może być tak, że rozrusznik pobiera za dużo prądu (bo kręci, na akumulatorze z samochodu czyli większym, z większym prądem rozruchowym) ale chyba tak ciężko. Na normalnym akumulatorze w ogóle nie kręci (tylko słychać charakterystyczne strzelanie).
Rozrusznik do regeneracji czy sprawdzić coś jeszcze innego ?
Kaszi
Podawacz śrubek
Posty: 2
Rejestracja: 03 paź 2012, 21:44
Miejscowość: Rio

Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Post autor: Kaszi »

Po kilku dniach znalazłem w necie ja jakimśtam forum, że stacyjka odgrywa ważną rolę w zapłonie i że często znajduje się w niej opornik/ którego brak lub uszkodzenie może spowodować brak iskry.

Bez dalszego namysłu poleciałem do sklepu elektronicznego i zakupiłem kilka egzemplarzy tego opornika. Wyniosło mnie to aż 40 groszy.
Pojechałem do elektryka z tą nowiną. Z początku wyśmiał mnie. Bo co może spowodować taki mały opornik. Ale nic, przystał na moją sugestię i dla świętego mego spokoju założyliśmy nowy opornik....

Jakież było jego zdziwienie gdy silnik się obudził.

Po chwili zastanowienia okazało się, że gdy ERka jeszcze stała u mnie na podwórku, w lampie przy złączce od stacyjki znalazłem jakiś opornik z jednej strony wlutowany w instalację, a z drugiej nie miał połączenia z niczym. najwidoczniej kabelek musiał się urwać. A ja w niewiedzy wziąłem nóż i wyciąłem go w pizdu.

Słowa elektryka na pożegnanie: "Sam sobie zepsułeś motocykl i sam go sobie naprawiłeś" :)

Podsumowując: W moim przypadku przyczyną awarii okazał się opornik w stacyjce. Takie banalne a jednak.
Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Teraz znam elektrykę w ERce jak własną kieszeń. Wiem, że wszystko jest sprawne. No i mam w szafie zapasowy moduł zapłonowy :)




Mam podobną usterkę w ER5, światła, klakson itp są, kręci rozrusznik a nie ma iskry na cewkach (prąd dochodzi do cewek). Mam założoną inną stacyjkę podłączoną przez elektryka wszystko działa a nie ma iskry, mam pytanie w którym miejscu znajduje się opornik do stacyjki i jaką ma wartość oporu, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Post autor: DeFi »

Ja widzę tutaj dwie możliwości:

1. Opornik w stacyjce - Piszesz że zmieniałeś stacyjkę. Od jakiego motocykla ją zapożyczyłeś ?
Odnośnie umiejscowienia to powinien on się znajdować pod dekielkiem stacyjki (od spodu). Jeżeli go nie będzie to wlutuj opornik w szary kabelek.
Wartość to ok 0,10-0,20W

2. Kostka impulsatora - Jeżeli z impulsatora moduł nie dostaje sygnału, to nie przekaże go dalej na cewki.
umiejscowienie:
Kostka na dwa kabelki (czarny i żółty)
Kostka na dwa kabelki (czarny i żółty)
Rozepnij, przeczyść styki i złącz ponownie. Spróbuj odpalić.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Kaszi
Podawacz śrubek
Posty: 2
Rejestracja: 03 paź 2012, 21:44
Miejscowość: Rio

Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Post autor: Kaszi »

Problem rozwiązany moja stacyjka nie miała opornika, wlutowałem opornik do szarego kabelka i wszystko działa jak należy. Wielkie dzięki DeFi za pomoc.
jaro87
Rowerzysta
Posty: 21
Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
Miejscowość: biłgoraj
Telefon: 669046226

Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Post autor: jaro87 »

a możliwe że przez ten rezystor nie ma iskry ale na jednym cylindrze tylko? raczej nie-prawda?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Post autor: DeFi »

Walnięty opornik objawiłby się brakiem iskry na obydwu garach.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
jaro87
Rowerzysta
Posty: 21
Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
Miejscowość: biłgoraj
Telefon: 669046226

Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Post autor: jaro87 »

a na jednym jaka może być przyczyna?
Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Post autor: radziorek15 »

cewka - przewód w/n - fajka - świeca. Ten układ sprawdził bym w pierwszej kolejności.
er-5 + SV650S
jaro87
Rowerzysta
Posty: 21
Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
Miejscowość: biłgoraj
Telefon: 669046226

Re: Brak iskry na obu garach [rozw. uszkodzona stacyjka]

Post autor: jaro87 »

świeca dobra fajka przewód też cewke podmieniałem na drugą i też nie ma tylko właśnie dlaczego na przewodach do cewki z lewej(dobrej) strony jest na pozycji zapłonu 0,2-0,1V a na prawej tej bez iskry 12V, co ma wpływ na to???
ODPOWIEDZ