Regulacja tylnego zawieszenia

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Crass
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: 06 gru 2011, 17:57
Imię: Krystian
Miejscowość: Wawa/Ochota
Garnek: Shark
Kontakt:

Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Crass »

siemka :)
jak i gdzie w kawie (po lifcie) reguluje sie tylne zawieszenie,czeka mnie jutro przejazd z duzym obciazeniem,wczesniej nie mialem potrzeby tego robic ,stad pytanie
kilka filmików i nie tylko :)
http://www.motocyklista.net
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Damiano
Motocyklista
Posty: 289
Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
Imię: Damian
Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
Garnek: HJC FG-15 Kynee
Telefon: 797873166
Motocykl: V strom DL 650

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Damiano »

hej
na dole w każdym zawieszeniu masz wypusty, trzeba amorek ściągnął i są 2 opcje albo masz klucz do amorków(taki klucz w kształcie półksiężyca z 2 wypustami na końcach) i wkładasz w górny otwór śrubokręt lub pręta i na dole przekręcasz amorka tak aby ci przeskoczył na jak najwyższy wypust (w amorkach są albo 3 albo 5 wypustów zależne od marki amorka) a 2 opcja jak nie masz klucza do amorków to zamiast tego klucza bierzesz większa żabkę, i przekręcasz :) roboty z tym niema dużo, chwila i masz przestawione, tak samo robisz z 2 amorkiem :)
Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>

Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
Awatar użytkownika
Crass
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: 06 gru 2011, 17:57
Imię: Krystian
Miejscowość: Wawa/Ochota
Garnek: Shark
Kontakt:

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Crass »

o dzięki za info,ale mam jeszcze pytanko,kiedy już jest wyregulowane..tzn utwardzone a kiedy nie.
Bo w prawym i lewym amorku wyglada to u mnie inaczej,w jednym sruba moge krecic w lewo w drugim w prawo i zwariowalem ;)
Generalnie wydaje mi sie ze juz jest twarde,nie mialem nigy problemu z obiciem,ale jutro bede wyjatkowo zaladowany grr
zajrzyj a te 2 zdjecia
http://dl.dropbox.com/u/33477/IMG_1145.jpg
http://dl.dropbox.com/u/33477/IMG_1146.jpg
kilka filmików i nie tylko :)
http://www.motocyklista.net
Awatar użytkownika
Damiano
Motocyklista
Posty: 289
Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
Imię: Damian
Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
Garnek: HJC FG-15 Kynee
Telefon: 797873166
Motocykl: V strom DL 650

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Damiano »

przy przestawianiu ten wypust będzie przeskakiwał o kolejny ząbek do góry.(możesz przed zabawa psiknąć tam wd 40 albo cx40 żeby to przesmarować bo może na początku ciężko to ruszać się ;p)teraz masz ustawione na omówmy się mała wagę :p gdyż ząbek masz ustawiony na najniższym położeniu, musisz teraz w druga stronę skręcić go żeby był o te ząbki wyżej ;p ja np miałem taka sytuacje ze jak jechałem z plecakiem na niskim położeniu amorka to aż kołem targałem po tym plastikowym nadkolu, i musiałem przestawić go na maxa do góry, niema nic w tym trudnego :)
Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>

Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Corr »

Aby utwardzić zawieszenie musisz bardziej "ścisnąć" sprężynę(będzie stawiać większy "opór" wahaczowi= twardsze zawieszenie), czyli tak jak pisał Damiano przestawiasz o ząbki do góry. Na początku też miałem wątpliwości, w którą kręcić żeby utwardzić... dlatego warto się zastanowić jak coś działa bo wtedy jest dużo łatwiej ;)
Co do klucza to u mnie zachował się oryginalny komplet narzędzi razem z kluczem, z tym że jakość materiału z jakiego jest wykonany to porażka, po każdej sprężynie trzeba go było prostować w imadle :dol:
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Olo
Rowerzysta
Posty: 42
Rejestracja: 12 mar 2014, 19:41
Miejscowość: Łódź
Plecak: mam urwany podnóżek ;/
Garnek: HJC IS 17
Numer GG: 6919090

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Olo »

Dla pewności zapytam, chcę żeby amortyzatory były miększe. Muszę je przestawić tak żeby tył moto był wysoko czy nisko? ;)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: DeFi »

A manual jest ściągnięty na dysk ?
http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=10&t=12

Obrazek
1 - najniższy ząbek
5 - najwyższy ząbek
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: cici0201 »

Jest to jaki standardowy klucz i dostane go w sklepie?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: DeFi »

Używasz do tego klucza hakowego. Powinien znajdować się w zestawie narzędzi, o ile miałeś je przy motocyklu.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: cici0201 »

Niestety nie dostałem żadnych kluczy do niego, dlatego zapytałem czy dostane go w zwykłym sklepie motoryzacyjnym.
ODPOWIEDZ