Akumulator i chlodnica
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Re: Akumulator i chlodnica
ale w jakiej kolejnosci mam to odpinac?:)
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: Akumulator i chlodnica
chyba w żadnej. Płyn tak czy owak odpłynie..
najpierw obczaj dookoła całą chłodnicę, potem odepnij wszystkie gumy co w nią wchodzą, potem odkręć z zaczepów, które też pewnie są widoczne.
poleje się płyn, ale to nie strata. wymienisz chłodziwo na nowe
POWODZENIA!
PS, z ktorej czesci miasta jestes?
najpierw obczaj dookoła całą chłodnicę, potem odepnij wszystkie gumy co w nią wchodzą, potem odkręć z zaczepów, które też pewnie są widoczne.
poleje się płyn, ale to nie strata. wymienisz chłodziwo na nowe

POWODZENIA!
PS, z ktorej czesci miasta jestes?
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
-
- Oldmotocyklista
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
- Imię: Krzysztof
- Miejscowość: krk
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Akumulator i chlodnica
Kiedyś dawno temu chłodnice były z miedzi i można je było lutować. Obecnie nowa technologia to super lekkie chłodnice z aluminium o grubościach ścianek puszki od piwa. Całość zmontowana jest na zapraski z gumo podobnymi uszczelniaczami na łączeniach. Wszystko to wspaniale działa ale do czasu gdy się te łączenia nie rozszczelnią przez upadek lub wibrację. Żaden fachowiec tego już nie chce naprawiać. No bo jak? Ani tego się nie da zalutować ani pospawać bo za cienkie i przed palnikiem ucieka. Jedyne co nam zostaje to ratowanie takiej chłodnicy Poxipolem. Dwu składnikowy żywica, dostępna w większości marketów. Jeżeli dokładnie uda nam się odtłuścić miejsce uszczelniane i do tego papierem ściernym rozwinąć powierzchnię klejenia to osiągniemy sukces w uszczelnianiu na sezon dwa a może i dłużej. Dlaczego nie na dłużej ? Ponieważ aluminium inaczej pracuje w wysokich temperaturach niż wspomniana żywica co w konsekwencji może doprowadzić do ponownego rozszczelnienia, choć zdarzały mi się wyjątki że trzymało na fest. Konkludując co nam zostało: naprawiać Poxipolem we własnym zakresie lub wywalić nie małą kasę na nowa chłodnicę. Nie zalecam używania dostępnych w handlu uszczelniaczy. Ponieważ jest to syf w rodzaju trocin, które to uszczelniają ale zmniejszają drożność układu chłodzenia. Tak że absolutnie nie, chyba że na handel, ale to już sprawa sumienia.
Re: Akumulator i chlodnica
dokladnie ze Stoku
a Ty?
no sproboje to skleic jakossss
-- 20 Lut 2012, 15:18 --

no sproboje to skleic jakossss
-- 20 Lut 2012, 15:18 --
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Akumulator i chlodnica
To nie ta śrubka. Właściwa do spuszczenia płynu to ta obok z prawej strony, na kluczyk 8 

-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: Akumulator i chlodnica
ja przy makro 

jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
Re: Akumulator i chlodnica
czym moge wyczyscic chłodnice bo strasznie brudna ??
-- 25 Lut 2012, 10:03 --
jeśli w mojej chlodnicy sa popekane zeberka to czy jest ona do wymiany??
-- 25 Lut 2012, 10:03 --
jeśli w mojej chlodnicy sa popekane zeberka to czy jest ona do wymiany??
-
- Oldmotocyklista
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
- Imię: Krzysztof
- Miejscowość: krk
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Akumulator i chlodnica
Spryskaj tym dla mnie uniwersalnym płynem do mycia felg samochodowych i następnie wypłucz pod ciśnieniem wodą. Radiatory maja za zadanie odprowadzić ciepło od rurek przebiegających poziomo w których to płynie ciecz chłodząca. Ich stan ma duży wpływ estetyczny a mniej funkcjonalny zważywszy ze nasze Er-ki przeważnie są nie dogrzane. Możesz się pobawić i przy pomocy płaskiej płaskiej pensety wyprostować radiator. A jak nie chcesz się w to bawić to kup siatkę aluminiowa tuningowa i nałóż na ramkę chłodnicy by nie drażniła twojego wzroku. Patrz -> er-ka keteiiz1. (to dawniej bo teraz wygląda jeszcze inaczej)
- radziorek15
- Motocyklista
- Posty: 550
- Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
- Imię: Radosław
- Miejscowość: Białystok
- Plecak: słowianka
- Garnek: xr-1100 shoei
- Numer GG: 9519818
- Telefon: 693457668
Re: Akumulator i chlodnica
Z tego co wiem to chłodnicy nie wolno myć wodą pod ciśnieniem bo można zgiąć fin-y czyli te blaszki, których później nie da się wyprostować.
er-5 + SV650S
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Akumulator i chlodnica
Moja zaczęła cieknąć po takim właśnie spryskaniu