Akumulator i chlodnica

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Pawel5
Rowerzysta
Posty: 44
Rejestracja: 04 lut 2012, 10:19
Miejscowość: Kielce

Re: Akumulator i chlodnica

Post autor: Pawel5 »

ale w jakiej kolejnosci mam to odpinac?:)
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
lukaszu
Motocyklista
Posty: 177
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
Imię: Łukasz
Miejscowość: Kielce
Garnek: NAXA FOB

Re: Akumulator i chlodnica

Post autor: lukaszu »

chyba w żadnej. Płyn tak czy owak odpłynie..
najpierw obczaj dookoła całą chłodnicę, potem odepnij wszystkie gumy co w nią wchodzą, potem odkręć z zaczepów, które też pewnie są widoczne.
poleje się płyn, ale to nie strata. wymienisz chłodziwo na nowe :)

POWODZENIA!

PS, z ktorej czesci miasta jestes?
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Akumulator i chlodnica

Post autor: keteiz1 »

Kiedyś dawno temu chłodnice były z miedzi i można je było lutować. Obecnie nowa technologia to super lekkie chłodnice z aluminium o grubościach ścianek puszki od piwa. Całość zmontowana jest na zapraski z gumo podobnymi uszczelniaczami na łączeniach. Wszystko to wspaniale działa ale do czasu gdy się te łączenia nie rozszczelnią przez upadek lub wibrację. Żaden fachowiec tego już nie chce naprawiać. No bo jak? Ani tego się nie da zalutować ani pospawać bo za cienkie i przed palnikiem ucieka. Jedyne co nam zostaje to ratowanie takiej chłodnicy Poxipolem. Dwu składnikowy żywica, dostępna w większości marketów. Jeżeli dokładnie uda nam się odtłuścić miejsce uszczelniane i do tego papierem ściernym rozwinąć powierzchnię klejenia to osiągniemy sukces w uszczelnianiu na sezon dwa a może i dłużej. Dlaczego nie na dłużej ? Ponieważ aluminium inaczej pracuje w wysokich temperaturach niż wspomniana żywica co w konsekwencji może doprowadzić do ponownego rozszczelnienia, choć zdarzały mi się wyjątki że trzymało na fest. Konkludując co nam zostało: naprawiać Poxipolem we własnym zakresie lub wywalić nie małą kasę na nowa chłodnicę. Nie zalecam używania dostępnych w handlu uszczelniaczy. Ponieważ jest to syf w rodzaju trocin, które to uszczelniają ale zmniejszają drożność układu chłodzenia. Tak że absolutnie nie, chyba że na handel, ale to już sprawa sumienia.
Pawel5
Rowerzysta
Posty: 44
Rejestracja: 04 lut 2012, 10:19
Miejscowość: Kielce

Re: Akumulator i chlodnica

Post autor: Pawel5 »

dokladnie ze Stoku :) a Ty?

no sproboje to skleic jakossss

-- 20 Lut 2012, 15:18 --

Załączniki
tu gdzie A jest korek przez ktory sie oproznia plyn chłodniczy??
tu gdzie A jest korek przez ktory sie oproznia plyn chłodniczy??
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Akumulator i chlodnica

Post autor: piter3105 »

To nie ta śrubka. Właściwa do spuszczenia płynu to ta obok z prawej strony, na kluczyk 8 ;)
lukaszu
Motocyklista
Posty: 177
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
Imię: Łukasz
Miejscowość: Kielce
Garnek: NAXA FOB

Re: Akumulator i chlodnica

Post autor: lukaszu »

ja przy makro :)
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
Pawel5
Rowerzysta
Posty: 44
Rejestracja: 04 lut 2012, 10:19
Miejscowość: Kielce

Re: Akumulator i chlodnica

Post autor: Pawel5 »

czym moge wyczyscic chłodnice bo strasznie brudna ??

-- 25 Lut 2012, 10:03 --

jeśli w mojej chlodnicy sa popekane zeberka to czy jest ona do wymiany??
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Akumulator i chlodnica

Post autor: keteiz1 »

Spryskaj tym dla mnie uniwersalnym płynem do mycia felg samochodowych i następnie wypłucz pod ciśnieniem wodą. Radiatory maja za zadanie odprowadzić ciepło od rurek przebiegających poziomo w których to płynie ciecz chłodząca. Ich stan ma duży wpływ estetyczny a mniej funkcjonalny zważywszy ze nasze Er-ki przeważnie są nie dogrzane. Możesz się pobawić i przy pomocy płaskiej płaskiej pensety wyprostować radiator. A jak nie chcesz się w to bawić to kup siatkę aluminiowa tuningowa i nałóż na ramkę chłodnicy by nie drażniła twojego wzroku. Patrz -> er-ka keteiiz1. (to dawniej bo teraz wygląda jeszcze inaczej)
Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Akumulator i chlodnica

Post autor: radziorek15 »

Z tego co wiem to chłodnicy nie wolno myć wodą pod ciśnieniem bo można zgiąć fin-y czyli te blaszki, których później nie da się wyprostować.
er-5 + SV650S
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Akumulator i chlodnica

Post autor: Miłosz »

Moja zaczęła cieknąć po takim właśnie spryskaniu
ODPOWIEDZ