Zią - postaw kawe obok stolu lub stol obok kawy, oprzyj o niego bak i tyle. Nie spuszczaj wahy, bo to bez sensu, ale jezeli chcesz te przewody rozlaczyc, no to musisz sie liczyc z faktem, ze gdzies musisz to zlac. jeszcze nigdy przy swiecach nie spuszczalem paliwa - moze to ograniczalo moja manewrowalnosc hehe:D
Jak sprawdzic, czy dana swieca dziala: wykrecasz swiece, wkladasz w fajke, przykladasz blisko silnika, ale nie dotykasz, wrzucasz rozruch i patrzysz, czy skacze iskra ze swiecy do silnika. Silnik dziala jako uziemienie, dlatego szybciej tam iskra pojdzie, niz po swiecy. Nowa swieca kosztuje chyba max 12 zeta, wiec nie sprawdzaj - po prostu wymien i tyle. Jeszcze Cie prad pierdyknie
w artykule o zuzyciu swiec jest wiele, wiele rodzajow problemow, natomiast Ciebie interesuje w sumie pare z nich:
nr 1 - czy jest zaolejona. Tzn, ze olej skads sie leje i niestety uszczelki do wymiany, pierscienie tlokow lub w najgorszym przypadku remont silnika tj. szlif. Chyba taniej jest kupic blok cylindrow

nr 2 - czy zakopcona, czy osmolona. Oznacza to sklad mieszanki jaka otrzymuje nasza kawcia. W kazdym gazniku jest takie kurestwo, ktore obrociwszy o 1 raz za daleko potrafi Ci popsuc frajde z jazdy. Oczywiscie japonczycy to fajni chlopcy, ktorzy robili gazniki czasem bardziej niezawodne i innowacyjne niz niektore wtryski

W niektorych ich konstrukcjach regulacja mieszanki jest praktycznie niemozliwa (honda dominator). W virago byla mozliwa i robilo sie to doslownie na sluch. Przekreciles za duzo w strone paliwa, to obroty spadaly. Przekreciles za duzo w strone powietrza, to obroty spadaly. Liczylo sie obroty srubokretem pomiedzy stanem pierwszym a drugim i wymierzalo sie opcje posrednia. W kawasaki radze jednak zostawic to w spokoju, bo ten srubas jest chyba oddzielny dla kazdej gardzieli, natomiast sprawdz np filtr powietrza.
Oczywiscie nie wroz zgrozy ze swoich swiec - po prostu sprawdz czy sa mokre na czarno. Pamietaj, ze jezeli chcesz wlozyc stare swiece spowrotem, to dobrze jest je przetrzec druciana szczotka. Zdrapisz w ten sposob popiol i osad, ktory zawsze sie pojawi - koniec koncow paliwo tez ma substancje, ktore moga zostawic popiol... a gdy przepalisz 100l paliwa, to moze byc tego calkiem sporo
