niedawno zakupiłem er5 w psich pieniądzach, domyślam się, że niska cena nie wzięła się z kosmosu.
dlatego ciekawi mnie
1 jak rozpoznać kończące się sprzęgło.
2 kiedy należy wymienić łańcuch i zębatki.
3 ile mm bieżnika to jest absolutne minimum
4 jaką grubość powinna mieć tarcza hamulcowa.
Jak rozpoznać wyeksploatowane sprzęgło
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Jak rozpoznać wyeksploatowane sprzęgło
1. w skrócie, obroty idą w górę, prędkość nie, czyli wtedy sprzęgło się ślizga
2. gdy zębatki przybiorą kształt "rekinich zębów, staną się spiczaste"
gdy łańcuch możesz odciągnąć od tylnej zębatki
gdy nie da się ustawić wymaganego naciągu
gdy łańcuch przeskakuje
jeżeli napęd jest bardzo skorodowany i ogniwa nie zginają się prawidłowo(ale jeżeli ktoś w miarę dbał to raczej przydarzy się jedno z powyższych)
3. 1,6mm (zgodnie z przepisami), da się i na łysej jechać
4. jeżeli oryginał min 4,5mm (jest napisane na tarczy)
Co do Twoich problemów z wbiciem biegu sprawdź naciąg linki sprzęgła( 2- 3 mm luzu na klamce) i czy masz prawidłowy poziom i rodzaj oleju silnikowego zalany. Wszystko szczegółowo opisane w serwisówce dostępnej na forum.
2. gdy zębatki przybiorą kształt "rekinich zębów, staną się spiczaste"
gdy łańcuch możesz odciągnąć od tylnej zębatki
gdy nie da się ustawić wymaganego naciągu
gdy łańcuch przeskakuje
jeżeli napęd jest bardzo skorodowany i ogniwa nie zginają się prawidłowo(ale jeżeli ktoś w miarę dbał to raczej przydarzy się jedno z powyższych)
3. 1,6mm (zgodnie z przepisami), da się i na łysej jechać

4. jeżeli oryginał min 4,5mm (jest napisane na tarczy)
Co do Twoich problemów z wbiciem biegu sprawdź naciąg linki sprzęgła( 2- 3 mm luzu na klamce) i czy masz prawidłowy poziom i rodzaj oleju silnikowego zalany. Wszystko szczegółowo opisane w serwisówce dostępnej na forum.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Jak rozpoznać wyeksploatowane sprzęgło
Podepnę się do tematu sprzęgła. Czy możliwe że sprzęgło ślizga się jedynie na 1. biegu na starcie ? Mam takie dziwne odczucie że sprzęgło się już odzywa, ale na pozostałych biegach rwie do przodu pod czerwone pole także sam już nie wiem.
Chyba że to opona mi się uślizguje na starcie
Chyba że to opona mi się uślizguje na starcie

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Jak rozpoznać wyeksploatowane sprzęgło
Przy starcie dochodzi jeszcze lewa ręka, może odruchowo nie odpuszczasz sprzęgła do końca? Opona też prawdopodobna.
Najprostsza metoda to już się tocząc zrobić ostre przyśpieszenie po kolei na wszystkich biegach pod czerwone
ewentualnie poprzyszpieszać pod obciążeniem np. z pasażerem
Najprostsza metoda to już się tocząc zrobić ostre przyśpieszenie po kolei na wszystkich biegach pod czerwone

Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'