Świece zaplonowe
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Motorowerzysta
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 maja 2012, 14:02
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Czestochowa
- Garnek: LS 2
Świece zaplonowe
Postanowilem wykrecic i sprawdzic swiece zaplonowe. Mam wlozone ngk irydowe maja dosc specyficzna iskre. Mianowice na poczatku jest slaba po paru przeskokach iskry robi sie wyrazista. Pytanie czy tak te swiece maja czy sa do wymiany? Drugie pytanie jak do wymiany to kupic normalne ngk czy irydowe?
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Świece zaplonowe
viewtopic.php?f=39&t=1021&p=10902&hilit ... owe#p10902 odpowiedź na jedno z pytań - w wyszukiwarce po prostu wpisałem "świece irydowe".
-
- Motorowerzysta
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 maja 2012, 14:02
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Czestochowa
- Garnek: LS 2
Re: Świece zaplonowe
Wpisywalem swiece zaplone i nie znalazlem. Moj blad.
Tylko tam nie ma odpowiedzi na moje pytanie czy takie pare slabszych iskier w irydowych to norma? Dodam ze nie mam problemow z odpalaniem.
Tylko tam nie ma odpowiedzi na moje pytanie czy takie pare slabszych iskier w irydowych to norma? Dodam ze nie mam problemow z odpalaniem.
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Świece zaplonowe
Odpowiedzi nie znam. Jeśli pali na nich dobrze i pracuje ok może nie warto zmieniać?
-
- Motorowerzysta
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 maja 2012, 14:02
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Czestochowa
- Garnek: LS 2
Re: Świece zaplonowe
Pali dobrze tylko boje sie ze nagle przestanie i wtedy bede mial problem. Moze ktos z forumowiczow ma irydowe i sie wypowie jak wyglada na nich iskra? Na zwyklych wyglada to calkiem inaczej. Jeszcze jedno pytanie co ile wymieniac swiece zaplonowe?
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Świece zaplonowe
Cytując manuala "wymienić..jeśli zachodzi taka potrzeba"
kontrolować i czyścić co 6 tys km.

- Turtles
- Motorowerzysta
- Posty: 72
- Rejestracja: 01 paź 2010, 17:22
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: empty
- Garnek: Nolan N85
- Numer GG: 5975178
- Telefon: 726 857 474
Re: Świece zaplonowe
Mam do was pytanie, a jak zmniejszyć szczelinę w nowo montowanej świecy jeśli jest ona za duża? wg. serwis manual to 0.6-0.7mm
HAA już znalazłem jeden artykuł w necie, chociaż nigdzie nic nie było a nie chciałem uszkodzić. Trzeba stukać rączką srubokręta w zewnętrzną elektrodę
Pomiar i regulacja szczeliny
1. Szczelinę mierzy się szczelinomierzem do świec lub kalibromierzem.
2. Jeśli szczelina jest zbyt duża (najczęściej ma to miejsce w przypadku świecy używanej), chwyć świecę za korpus, złap odwrotnie śrubokręt i lekko postukaj rączką śrubokręta w elektrodę. Kolejne ostrzeżenie: lepiej o jedno puknięcie za mało niż o jedno za dużo!
3. Jeśli elektrodę zewnętrzną niechcący zbyt mocno wgiąłeś, wtedy bardzo ostrożnie odegnij ją małym śrubokrętem. Jeszcze lepiej, jeśli odegniesz ją za pomocą szczypiec płaskich.
4. Bardzo ważne jest, abyś szczelinę między elektrodami ustawił z dużym wyczuciem, w przeciwnym razie elektroda czołowa może się odłamać, a wtedy świeca jest do wyrzucenia.
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... iskra-boza
HAA już znalazłem jeden artykuł w necie, chociaż nigdzie nic nie było a nie chciałem uszkodzić. Trzeba stukać rączką srubokręta w zewnętrzną elektrodę

Pomiar i regulacja szczeliny
1. Szczelinę mierzy się szczelinomierzem do świec lub kalibromierzem.
2. Jeśli szczelina jest zbyt duża (najczęściej ma to miejsce w przypadku świecy używanej), chwyć świecę za korpus, złap odwrotnie śrubokręt i lekko postukaj rączką śrubokręta w elektrodę. Kolejne ostrzeżenie: lepiej o jedno puknięcie za mało niż o jedno za dużo!
3. Jeśli elektrodę zewnętrzną niechcący zbyt mocno wgiąłeś, wtedy bardzo ostrożnie odegnij ją małym śrubokrętem. Jeszcze lepiej, jeśli odegniesz ją za pomocą szczypiec płaskich.
4. Bardzo ważne jest, abyś szczelinę między elektrodami ustawił z dużym wyczuciem, w przeciwnym razie elektroda czołowa może się odłamać, a wtedy świeca jest do wyrzucenia.
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... iskra-boza