jakie klocki hamulcowe?
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sie 2011, 10:04
- Imię: Justyna
- Miejscowość: Warszawa/Chyliczki
Re: jakie klocki hamulcowe?
czy ktoś z Was używał klocków firmy LUCAS? i może coś powiedzieć o tym jak się sprawują? chodzi mi o takie pasujące do 97-00r.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: jakie klocki hamulcowe?
Nie używałem, ale sama firma Lucas jest dosyć dobra jeśli chodzi o sprzęgła więc możliwe że na klockach hamulcowych też się znają

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sie 2011, 10:04
- Imię: Justyna
- Miejscowość: Warszawa/Chyliczki
Re: jakie klocki hamulcowe?
Dzięki za odpowiedź 
edit: już ponaprawiałem/bart

edit: już ponaprawiałem/bart
Re: jakie klocki hamulcowe?
witam a ja chcialem sie zapytac czy ciezko samemu wymienic klocki ??
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: jakie klocki hamulcowe?
Wymiana klocków jest dość prostym zabiegiem. Proponuję ściągnąć manuala (jeśli jeszcze nie posiadasz), jest tam wszystko opisane.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: jakie klocki hamulcowe?
przepraszam, ze tak wszedzie o tym piszę, ale sama wymiana kloców to nie jest koniec tematu.
Szczęka hamulcowa to takie ustrojstwo, ze powinno przy każdej wymianie klocków podlegać kontroli i samrowaniu.
Dbacie o stan innych podzespołów, wymieniacie olej w silniku aż za często, a najważniejsza sprawa, czyli hamulec jest nie do końca traktowany serio...
no może do pierwszej awarii w najmniej oczekiwanym momencie....
@bahus 13
jest łatwo wymienić klocki, nawet bardzo łatwo. Sprawna reka zrobi to w mniej niż 5 minut.
Poczytaj sobie o konserwacji zaciku. Jesli nie tym razem to następnym wykonaj.
Ps. 500 setki to moto budżetowe, ale nie ma sensu spatrzeć smierci w oczy. Jesli nie dajesz auta/moto do serwisu to postaraj się sam wykonać pracę jak trzeba.
Dla mnie wymiana klocków bez minimalnego chociaż sprawdzenia szczęki to jak wymiana oleju, bez wymiany filtra....
Szczęka hamulcowa to takie ustrojstwo, ze powinno przy każdej wymianie klocków podlegać kontroli i samrowaniu.
Dbacie o stan innych podzespołów, wymieniacie olej w silniku aż za często, a najważniejsza sprawa, czyli hamulec jest nie do końca traktowany serio...
no może do pierwszej awarii w najmniej oczekiwanym momencie....
@bahus 13
jest łatwo wymienić klocki, nawet bardzo łatwo. Sprawna reka zrobi to w mniej niż 5 minut.
Poczytaj sobie o konserwacji zaciku. Jesli nie tym razem to następnym wykonaj.
Ps. 500 setki to moto budżetowe, ale nie ma sensu spatrzeć smierci w oczy. Jesli nie dajesz auta/moto do serwisu to postaraj się sam wykonać pracę jak trzeba.
Dla mnie wymiana klocków bez minimalnego chociaż sprawdzenia szczęki to jak wymiana oleju, bez wymiany filtra....
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: jakie klocki hamulcowe?
lukaszu masz rację, ale tak nie do końca. Owszem konserwacja zacisku jest ważna, ale jeżeli na pierwszy rzut oka wszystko pracuje ok tzn. tłoczki dają się wciskać z niewielkim nakładem sił oraz równomiernie wystają to sądzę, że całkowite rozbieranie zacisku mija się z celem.
Do wszystkiego dochodzi jeszcze aspekt wieku motocykla. W relatywnie młodym moto (3-5 lat) to można podarować sobie konserwację. Zrobi się ją przy następnej zmianie klocków. Jak moto ma już 10 lat i więcej, a wiemy że dawno nie było nic robione przy zacisku to owszem.
A co do wymiany oleju i filtra, producent przewiduje zmianę filtra co druga zmianę oleju. Nadgorliwi zmieniają filtr za każdym razem, tak dla świętego spokoju, ale nie jest to wymagane.
Dla przykładu podam, że przy zeszłorocznej zmianę oleju i filtra okazało się że filtr był jeszcze fabryczny (moto 6 letnie, 20 kkm)
Do wszystkiego dochodzi jeszcze aspekt wieku motocykla. W relatywnie młodym moto (3-5 lat) to można podarować sobie konserwację. Zrobi się ją przy następnej zmianie klocków. Jak moto ma już 10 lat i więcej, a wiemy że dawno nie było nic robione przy zacisku to owszem.
A co do wymiany oleju i filtra, producent przewiduje zmianę filtra co druga zmianę oleju. Nadgorliwi zmieniają filtr za każdym razem, tak dla świętego spokoju, ale nie jest to wymagane.
Dla przykładu podam, że przy zeszłorocznej zmianę oleju i filtra okazało się że filtr był jeszcze fabryczny (moto 6 letnie, 20 kkm)

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: jakie klocki hamulcowe?

Owszem, ze nie za każdym razem trzeba się opiekować tłoczkami, ale z doświadczenia jak się komuś nie krzyknie w ucho to nie zapamięta.
Przerobiłem już kilku wlaścicieli takich i zwykłe mówienie srednio zostaje im w głowie. Chyba taka polska natura, że jak już jakoś chodzi, to nie ma potrzeby robić cokolwiek....
A hamulce to coś najważniejszego w motocyklu.
przerabiałem w zeszłym sezonie suzuki gs, wlasciciel(znajomy) zakupił nowe przewody i pompkę. Niestety po zmianie dalej nie hamował. 30 minut grzebania w zacisku zalatwiło sprawę na tip-top.... na starych częsciach
Wiele userów jednośladów zapomina o sprawdzniu takich rzeczy jak stan zacisków, łożysko głowki ramy, łożyska w kołach i potem jest ze motor dziala, ale kiepsko.
WIec jeśli ktoś to czyta

jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
- UncleKlaus
- Motocyklista
- Posty: 179
- Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kraków
Re: jakie klocki hamulcowe?
Słuchajcie, mam w domu klocki NHC po poprzednim właścicielu. Myślałem, że to jakiś badziew i nie zamierzałem ich zakładać, ale może warto? Co myślicie?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: jakie klocki hamulcowe?
Jeżeli te klocki są nowe, to myślę że możesz założyć. Wiele osób na sportowych maszynach zakłada klocki tej firmy i nie narzekają. Sądzę że w ERce dadzą radę, zwłaszcza że masz je za free.
Co do jakości to może i nie są to Ferodo ani SBSy ale dają radę. Załóż, pojeździj trochę. Jak moto będzie kiepsko hamować to wtedy pomyśl nad kupnem następnych.
Co do jakości to może i nie są to Ferodo ani SBSy ale dają radę. Załóż, pojeździj trochę. Jak moto będzie kiepsko hamować to wtedy pomyśl nad kupnem następnych.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/