Crash pady

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Crash pady

Post autor: Corr »

Gdybyś chciała mieć w 100% zabezpieczone moto to wyglądałoby tak jak te czołgi na kursie, co wiąże się z kiepskim wyglądem, a co gorsze z ograniczonym prześwitem w złożeniu :lol: co więcej w erce typowe jest, że nawet przy niewielkich prędkościach zegary potrafią się rozsypać w drobny mak, więc one też musiałby mieć ochronny stelaż dookoła.
Gmole i crashpady mają chronić kluczowe elementy czyli silnik, w mniejszym stopniu dźwignie itp. reszta to kosmetyka, zależnie od prędkości oberwie bardziej lub mniej ale nie spowoduje kasacji motocykla. Całkowie chronią jedynie w przypadku upuszczenia motocykla w miejscu, a to też nie zawsze.

Więc kończąc mój przydługi wywód uważam, że to co masz obecnie na moto w zupełności wystarczy i nie ma sensu go jakoś mega obudowywać. W razie czego(oczywiście nie życzę) i tak czekają Cię kosmetyczne uszkodzenia ale moto zostanie sprawne, a to dobra okazja do modyfikacji i ulepszeń :lol:

Żeby zobrazować teorię:
Obrazek

mój ślizg przy około 80 km/h po wieczornej, lajtowej rundce po okolicy, jeszcze widać olej na oponach(szkoda, że nie wiem gdzie w to wjechałem bo bym się ubiegał o odszkodowanie od zarządcy drogi...), który zadziałał dopiero przy pierwszym mocniejszym pochyle moto.
Jak widać ochrona była, czyli CP, slider przy wahaczu i zamiast końcówki kiery a mimo to do zrobienia:
- lakierowanie dolnego, czarnego boku, czachy i zadupka
- urwane lub spiłowane dźwignie hamulca
- rozerwany i pęknięty rollgaz
- spawania zadupka i lusterka(na razie po hamsku i jest na sztywno, bez regulacji :D )
- tylni kierunek tylko się rozkęcił i ma trochę rys

Jak widać lista zniszczeń bardzo długa, ale po wszystkim po prostu podniosłem moto i wróciłem nim do domu :love:

Ps sory za mega offtop ale Defi wspominał o motocyklistach, którzy nie przyznają się, że leżeli, a ja się na forum jeszcze nie chwaliłem moim wyczynem z 10ego czerwca to przy okazji opisałem, no i mam nadzieję, że podparł moją teorię :P
Ps2 mogło być dużo gorzej bo Ninja zatrzymała się 1 centymetr od krawężnika(skierowana ku niemu bakiem i szybą) więc w przypadku większej prędkości albo innej trajektorii mogła koziołkować albo zrobić się naleśnikiem od góry ;)
Ps3 moto technicznie już dawno zrobione i pospawane, zostało tylko lakierowanie na przerwę zimową
Ps4 wiem, że widać tablice, jestem leniem :P
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
jolja
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
Imię: Jola
Miejscowość: Kraków
Garnek: LS2 Wolf

Re: Crash pady

Post autor: jolja »

Ja szczerze mówiąc się z tym liczę, bardziej zdobywam dzięki Wam argumenty do dyskusji, żeby nie przesadzać z padami i gmolami. Ale jeśli kiedyś przekonam się do gmoli to też nie chcę jakoś zabudować moto, za piękny jest żeby go nie było widać spod tego całego orurowania :p kufrów raczej montować nigdy nie będę, więc to raczej odpada ;)

Defi, serio terenówki mają ochrony? Nigdy nie widziałam :D

Corr, ale widzę, że crash pad jakoś się trzyma, chociaż części z niego nie ma ;) To faktycznie szczęście z tym krawężnikiem miałeś..

Mi jak się raz przewrócił ernest, jeszcze bez crash padów (nie wiem co mi wpadło do głowy, żeby przepychać się z nim przez krawężnik), to niby wszystko ok, ale zgasł mi jak ruszyłam z podporządkowanej i przez chwilę nie chciał palić, ale to jednorazowy incydent był.

No nic, dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi, chyba wyczerpaliśmy temat :)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Crash pady

Post autor: DeFi »

Gmole w przypadku maszyn bardziej offroadowych są bardziej rozbudowane, aczkolwiek niekoniecznie są w nie seryjnie wyposażone :)

Spójrz chociażby na moto Liska:
Obrazek

Albo Kamyka:
Obrazek
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
jolja
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
Imię: Jola
Miejscowość: Kraków
Garnek: LS2 Wolf

Re: Crash pady

Post autor: jolja »

Aaa, myślałam, że mówisz o typowych crossach! Takie to rozumiejem :)
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Crash pady

Post autor: Kamyk »

No prosze wchodze w temat a tu moj dzik sie pojawia ;)

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
lisek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 203
Rejestracja: 12 sie 2013, 13:01
Imię: Michał
Miejscowość: Lipsko
Plecak: Tynka
Garnek: Caberg Konda
Telefon: 794939527
Motocykl: Trampek 650
Kontakt:

Re: Crash pady

Post autor: lisek »

Kamyk pisze:No prosze wchodze w temat a tu moj dzik sie pojawia ;)

Kamyk
Miałem to samo :)
Honda XL650VY Transalp
http://www.lichota.it
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Crash pady

Post autor: Lish »

Kuwa, wstawili byście zdjęcie mojego psa co mu się ładnie gmole poskładały na torze, a nie jakieś wycackane maszyny. Potem jeden z drugim wchodzi, zamarzą mu się takie gmole, że niby ochronią i takie są ładne i powyginane i w ogóle. A jak się o glebę walnie to wszystko jak krew w piach...
Awatar użytkownika
jolja
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
Imię: Jola
Miejscowość: Kraków
Garnek: LS2 Wolf

Re: Crash pady

Post autor: jolja »

Lish wstaw foti, chętnie zobaczę jak to wygląda po spełnieniu swojej funkcji ;)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Crash pady

Post autor: DeFi »

Lish właśnie dlatego nie wstawiłem zdjęć twojego PSA bo twoje gmole były nie dopasowane do motocykla i w zakrętach moto mogłoby się oprzeć o nie i gleba murowana.

Na widok twoich gmoli jeszcze ktoś by pomyślał że dobrze spełniają swoją funkcję i by zrobił podobne.

A dla potomnych. Nie róbcie takich gmoli. Moment podparcia moto na gmolach idealnie uchwycony przez fotografa.
Dodam fakt, że przednie koło pokłóciło się z asfaltem ok sekundę wcześniej.
Obrazek
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
jolja
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:20
Imię: Jola
Miejscowość: Kraków
Garnek: LS2 Wolf

Re: Crash pady

Post autor: jolja »

To widzę, że w trakcie ;) jak idzie ten gmol od momentu jak się styka z asfaltem? bo nie ogarniam :D
ODPOWIEDZ