Strona 1 z 1

zalany silnik paliwem

: 23 mar 2021, 20:27
autor: edbur11
Witam Wszystkich.
kupiłem er5 z 2002 roku. znalazłem cieplejszy dzień i chciałem przetestować mój nowy zakup. niestety po sześciu kilometrach silnik zgasł.
na drugi dzień sprawdzam a tu silnik pełen paliwa aż lakier zszedł z dekla przy korkach. okazało się ze to położenie kranika było złe i paliwo poszło przez podciśnienie. wymieniłem uszczelki i teraz mam brak ciśnienia oleju . stosowałem wszystkie sztuczki przeczytane na Waszym forum i nic.
Bardzo Proszę o radę.

Re: zalany silnik paliwem

: 24 mar 2021, 12:50
autor: Kanc1erz
edbur11 pisze:
23 mar 2021, 20:27
Witam Wszystkich.
kupiłem er5 z 2002 roku. znalazłem cieplejszy dzień i chciałem przetestować mój nowy zakup. niestety po sześciu kilometrach silnik zgasł.
na drugi dzień sprawdzam a tu silnik pełen paliwa aż lakier zszedł z dekla przy korkach. okazało się ze to położenie kranika było złe i paliwo poszło przez podciśnienie. wymieniłem uszczelki i teraz mam brak ciśnienia oleju . stosowałem wszystkie sztuczki przeczytane na Waszym forum i nic.
Bardzo Proszę o radę.
Oczywiście wypłukałeś silnik oraz wymieniłeś olej na nowy?

Re: zalany silnik paliwem

: 29 mar 2021, 20:47
autor: edbur11
Witam już wszystko dobrze motor pracuje jak należy. wykaz prac : planowanie głowicy, wymiana uszczelek, wymiana uszczelnienia pompy wody , wymiana pompy oleju , zaślepiłem wylot z podciśnienia z kranika , wymiana płynów i oleju z filtrem no i wszystko gra. Przestrzegam Wszystkich aby dobrze ustawić pozycję kranika.

Re: zalany silnik paliwem

: 29 mar 2021, 20:58
autor: edbur11
Tak tak płyn chłodniczy i olej z filtrem jest nowy

Re: zalany silnik paliwem

: 31 mar 2021, 10:14
autor: Kanc1erz
edbur11 pisze:
29 mar 2021, 20:47
Witam już wszystko dobrze motor pracuje jak należy. wykaz prac : planowanie głowicy, wymiana uszczelek, wymiana uszczelnienia pompy wody , wymiana pompy oleju , zaślepiłem wylot z podciśnienia z kranika , wymiana płynów i oleju z filtrem no i wszystko gra. Przestrzegam Wszystkich aby dobrze ustawić pozycję kranika.
A dlaczego zaślepiłeś podciśnienie z kranika? To nie było przyczyną zalania silnika, przyczyną zalania silnika była niesprawna membrana w kraniku! Teraz, żeby paliwo leciało musisz ustawiać każdorazowo na PRI, co jest bez sensu.

Drugą uszkodzoną rzeczą na drodze paliwa były złe zaworki iglicowe (nieszczelne), a następnie paliwo przelewało się do komory filtra powietrza i wlewało się odmą do skrzyni korbowej.

PS Wykaz prac przy silniku godny podziwu ;)

Re: zalany silnik paliwem

: 06 kwie 2021, 20:58
autor: edbur11
Witam Gaźnik też regulowałem zapomniałem podziękować Waszemu forum za wstawkę instrukcji ER5 dzięki czemu sobie poradziłem.
No i silnik rozbierałem dwa razy bo musiałem wymienić pompę zębatą oleju . Kranik teraz działa opadowo i na jeździe testowej paliwa nie brakowało.
Minus to tylko to że kranik działa tylko na rezerwie. ustawiłem pozycję pionowo i nic nie ruszam.
Teraz mam nadzieję że ta pogoda się zmieni i będzie można zrobić większy test. Pozdrawiam