ekonomiczna jazda

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: Kamyk »

Pewnie po Rosyjskiej. Przeciez Robert mieszka na polnocy tam gdzie polarne niedzwiedzie grasuja :)
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Dani66
Motorowerzysta
Posty: 75
Rejestracja: 05 cze 2011, 18:29
Imię: Daniel
Miejscowość: RSA
Garnek: Suomy Apex

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: Dani66 »

Witam
Mi moja ER-ka pali około 5l w jeździe mieszanej. Najmniej spaliła 4l w trasie na zlot, a jechałem z pasażerem. Wyniku 5.5l jeszcze nigdy nie przekroczyłem.
Pozdrawiam
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: pigwa »

Dziś sprawdzałem, bo ostatnio zalałem na orlenie 7,3L (95) z tym, że przyjechałem na niego i wskazówka była już na czerwonym polu, ale jeszcze na otwartym kraniku. Nie wiem ile ma rezerwa, ale liczę, że ok. 9L było w baku. Zrobiłem na tym jakieś 170km. Dziś znów jak wjeżdżałem na CPN kranik był normalnie otwarty, a wskazówka na czerwonym polu, tak więc wyszło mi jakieś 5,4~5,5 L. Co mnie zaskoczyło, bo poprzednio wzięła mi 6L, ale myślę, że to moja wina, ponieważ jest to mój pierwszy motocykl i dopiero się uczę jeździć. :P

A tak z czystej ciekawości zapytam, wie ktoś może, albo sprawdzał ktoś jaką ma ER'ka pojemność baku? Chodzi mi o ER'kę z 1999r. To jest chyba z przed liftingu jeszcze z prostokątnym wlewem paliwa, bo dziś zalałem za 50zł i nie było pełnego baku. Wlałem 9,14L + tak jak poprzednio 2L rezerwy to razem 11L, a jeszcze pod korek nie było. :P
Pozdrawiam
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: jotto »

Według serwisówki 17 l. Z czego 3 albo 4 litry to rezerwa.
Chociaż mi się wydaje, że ma coś koło 15-16 l.

Mi się najwięcej udało wlać niecałe 13 litrów, a jeździłem trochę na rezerwie. Może mogłem jeszcze trochę dolać, ale nie chciałem przesadzać.
Obrazek
Awatar użytkownika
Taero
Motorowerzysta
Posty: 75
Rejestracja: 17 gru 2012, 16:51
Imię: Artur
Miejscowość: Wrocław
Garnek: LS2 FF384 Blade II

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: Taero »

Zgodnie ze specyfikacją do 2001 roku bak miał pojemność 15 litrów, od 2001 roku (lifting) pojemność wzrosła o 2 litry.
Ja u siebie zalałem 14 litrów, a na stację wjechałem na ON a nie na rezerwie - choć przyznam, że na zakrętach już mulił.
Ja nie wiem do jakiego poziomu lać paliwo. Te 14 litrów to wlałem tak, że ledwo bak zamknąłem (moto przechylony na bocznej nóżce stał).

-- 28 Sie 2013, 09:05 --

Z mojego doświadczenia i przemyśleń wynikają następujące fakty:
- moto na 4 i na 6 biegu będzie spalać tyle samo (mniej więcej) przy jeździe do 4-5k obrotów, więc lepiej zapiąć niższy bieg, aby nie wysilać maszyny. Przerobiłem to trochę jak musiałem jeździć tylko na 1 cylindrze - tam widziałem, jak szybko da się jechać w tym samym położeniu manetki gazu (i na niższym biegu jechałem szybciej niż na wyższym).
- dodatkowa masa ma znaczenie, ale do prędkości około 80 km/h, później jej wpływ jest znikomy.
- przy jeździe powyżej 80 km/h najwyższe znaczenie ma współczynnik oporu powietrza. Dla tego motocykl z dobrą owiewką zasłaniającą kierującego spali mniej niż golas. Dlatego też zwykle niższy jeździec będzie miał niższe spalanie od osoby wysokiej.
- nie muszę mówić, że opór powietrza rośnie (zapewne wykładniczo) ze wzrostem prędkości maszyny. Dlatego jadąc 140 km/h spalimy o dobry litr więcej paliwa niż jadąc 100 km/h (zakładam, że w obu przypadkach jedziemy wyprostowani).
- kolejny element, który w moim przypadku zmniejszył spalanie o prawie litr/100 km - regulacja gaźników. Niby miałem papier od poprzedniego właściciela, że rok wcześniej była robiona pełna praca przy gaźniku (czyszczenie, synchro, regulacja + zawory), ale po odebraniu maszyny z serwisu, który też zajął się gaźnikami, spalanie znaczącą się zmniejszyło.
- do tego dochodzi jeszcze sporo innych czynników, takich jak ciśnienie powietrza w oponach, sposób przyspieszania, sposób dojeżdżania do miejsca zatrzymania (ER-5 ma gaźnik, więc naciskając sprzęgło wcześniej spalanie powinno być mniejsze), konserwacja napędu, itp.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: DeFi »

Taero pisze:Z mojego doświadczenia i przemyśleń wynikają następujące fakty:
- moto na 4 i na 6 biegu będzie spalać tyle samo (mniej więcej) przy jeździe do 4-5k obrotów, więc lepiej zapiąć niższy bieg, aby nie wysilać maszyny.
Nie zgodzę się z tym. 6 bieg jest traktowany jako nadbieg i służy do odciążenia silnika w trasie przy jeździe ze stałą prędkością.
Oczywiście jeżeli na 6 biegu zwalniasz i później przyśpieszasz to wtedy silnik potrzebuje większej dawki paliwa by wejść na określone obroty, ale akurat w erce by sprawnie przyśpieszyć musisz wbić niższy bieg
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Taero
Motorowerzysta
Posty: 75
Rejestracja: 17 gru 2012, 16:51
Imię: Artur
Miejscowość: Wrocław
Garnek: LS2 FF384 Blade II

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: Taero »

Defi, zwróć uwagę, iż napisałem o tym dla dolnego zakresu obrotów, gdzie na szóstym biegu motocykl nie jest zbyt elastyczny i nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że zwykle mamy manetkę bardziej odkręconą niż gdybyśmy jechali z tą samą prędkością na czwórce.
Przy jeździe powyżej tych powiedzmy 4k (czyli mniej więcej od 90km/h) już spokojnie można hulać na szóstym biegu.
A poza tym jaki nadbieg?
Chciałbym, aby ER-ka miała nadbieg, bo przecie na szóstce można się spokojnie rozpędzić do 9k obrotów (jeśli ma się owiewkę i za nią chowa).
Ja zastanawiam się nad zmianą napędu tak, aby z przodu mieć jeden lub 2 ząbki więcej na zębatce, dzięki temu szóstce byłoby bliżej do nadbiegu, ale i tak jeszcze byłoby za wcześnie na użycie tej nazwy wobec takiego przełożenia.
Uważam, że nadbieg w ERce byłby, gdyby 6 była wyskalowana tak, że np. na 4k obrotów motocykl jechałby z prędkością 100 km/h (czyli 1k obrotów to 25km/h). Czyli 9k = 225 km/h. I to jest nadbieg :)
Awatar użytkownika
Kamil_HP
Motocyklista
Posty: 273
Rejestracja: 01 lip 2011, 18:28
Imię: Kamil
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Plecak: Dorota
Motocykl: Krossy Vento, Level

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: Kamil_HP »

Ciekawe teorie co do nadbiegu ;)
Ja jednak przystaję do Defiego, gdyż:
-na 5 biegu osiąga się bez problemu prędkość maksymalną ~180km/h
-z reguły przełożenie poniżej 1 jest uznawane za nadbieg, a już 5 bieg ma 0,96

Ja przy spokojnej jeździe zapinam 6 przy 70km/h i nie ma problemów nawet z rozsądnym, wyprzedzaniem.
Mając tak długi 6 bieg na pewno byś na nim szybko nie pojechał, szczególnie w dwie osoby. Osiągnięcie v-maxa było by możliwe tylko na niższym biegu.
ER-5 '07 --> SV650S '07 --> w planach KTM
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: ekonomiczna jazda

Post autor: DeFi »

Tareo powodzenia w zmianie ustawień napędu.
Ja w ZRce czasami montuję sobie większą zębatkę jak jadę w dalszą trasę i wtedy narzekam na elastyczność silnika. do 3 tyś jest muł, także aż boję się pomyśleć jak to będzie w ERce.
Przy okazji zwiększysz sobie spalanie. Bo powiedzmy szczerze, Erką w trasę polecisz rzadko. Częściej po mieście będziesz śmigał. I właśnie w mieście zmodyfikowana układ napędowy spowoduje zwiększone spalanie. Wiem z doświadczenia.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ