Motocykl po wciśnięciu sprzęgła się toczy - czy to normalne?

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Nico
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 03 wrz 2013, 18:11
Imię: Szymon
Miejscowość: Warszawa

Motocykl po wciśnięciu sprzęgła się toczy - czy to normalne?

Post autor: Nico »

Witam, mam pytanko,zostawiłem wyłączony motor na biegu, kluczyki wyjąłem ze stacyjki, i tu pytanie czy prawidłową reakcją jest to, ze jak wcisnąłem sprzęgło to motor mogłem swobodnie pchnąć dalej bez żadnego oporu ??

Polecam następnym razem pomyśleć trochę dłużej nad nazwą tematu. Tego nie usunę, bo już kilka postów się pojawiło. /jotto
Można mu jeszcze zmienić nazwę ;) /lucek
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Pytanie ?

Post autor: Miłosz »

10/10 !!

Odp: prawidłową.
Awatar użytkownika
Nico
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 03 wrz 2013, 18:11
Imię: Szymon
Miejscowość: Warszawa

Re: Pytanie ?

Post autor: Nico »

No to jak w takim razie można zabezpieczyć motor przed kradzieżą? alarmem
Awatar użytkownika
Mathisse
Motocyklista
Posty: 184
Rejestracja: 12 sie 2013, 08:58
Imię: Airoh
Miejscowość: Wałbrzych
Garnek: Airoh

Re: Pytanie ?

Post autor: Mathisse »

możesz:
1. zablokować kierownicę
2. nałożyć blokadę na tarczę hamulcową (w er5 tylko z przodu) - dwa powyższe nie zabezpieczają przed wtoczeniem np. na lawetę
3. zablokować tylne koło np. łańcuchem lub blokadą na tarczę (jeżeli masz z tyłu)

co byś nie stosował to jak się trafi kilku gości z nożycami to i tak wezmą - ale łatwo nie będzie :-)

ale zazwyczaj na miasto wystarczy blokada kierownicy
Chciałbym się wysypiać na tyle, by rano czuć, że się budzę a nie zmartwychwstaję.
Awatar użytkownika
czaro85
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
Imię: Cezary
Miejscowość: Maków Mazowiecki
Plecak: Agnieszka
Garnek: HJC FG-15
Numer GG: 5485371

Re: Pytanie ?

Post autor: czaro85 »

Jest jeszcze możliwość założenia gps, będzie większa szansa na odnalezienie motoru. Zastanawiam się tylko czy to niebyły przerost formy nad treścią, jakby nie patrzył er5 to tania maszyna.

Co do pierwszego pytania to proponuję podszkolić się trochę z mechaniki, moim zdaniem jako motocyklista takie rzeczy musisz wiedzieć. Mam nadzieję że wynika to na razie z braku prawo jazdy, bo jak na kursie nie zdobyłeś takiej wiedzy to czas na kurs doszkalający.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Awatar użytkownika
Alaila
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 735
Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
Imię: Agata
Miejscowość: Świdnica/Wrocław
Garnek: uvex
Motocykl: Honda CBF 125
Kontakt:

Re: Pytanie ?

Post autor: Alaila »

Ja powiem z doświadczenia: jeśli ktoś bardzo będzie chciał to blokada kierownicy połączona z blokadą na przedniej tarczy nie będzie dla niego stanowić przeszkody. Mój moto będąc tak zabezpieczonym został (na szczęście tylko) przesunięty...
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
Awatar użytkownika
Turtles
Motorowerzysta
Posty: 72
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:22
Imię: Paweł
Miejscowość: Warszawa
Plecak: empty
Garnek: Nolan N85
Numer GG: 5975178
Telefon: 726 857 474

Re: Pytanie ?

Post autor: Turtles »

albo kopnięty :D
Awatar użytkownika
Alaila
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 735
Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
Imię: Agata
Miejscowość: Świdnica/Wrocław
Garnek: uvex
Motocykl: Honda CBF 125
Kontakt:

Re: Pytanie ?

Post autor: Alaila »

albo kopnięty... Istotne jest to, że przez to musiałam zainwestować w nową linkę prędkościomierza, bo blokada tarczy w wyniku przesunięcia koła mi ją obcięła... Może koszt nieduży, ale liczy się sam fakt czyjegoś głupiego postępowania.
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
Awatar użytkownika
Nico
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 03 wrz 2013, 18:11
Imię: Szymon
Miejscowość: Warszawa

Re: Pytanie ?

Post autor: Nico »

czaro85 pisze:Jest jeszcze możliwość założenia gps, będzie większa szansa na odnalezienie motoru. Zastanawiam się tylko czy to niebyły przerost formy nad treścią, jakby nie patrzył er5 to tania maszyna.

Co do pierwszego pytania to proponuję podszkolić się trochę z mechaniki, moim zdaniem jako motocyklista takie rzeczy musisz wiedzieć. Mam nadzieję że wynika to na razie z braku prawo jazdy, bo jak na kursie nie zdobyłeś takiej wiedzy to czas na kurs doszkalający.
Jakbym nie miał prawa jazdy to bym nie kupił motoru, i tym bardziej nie jeździł, więc nie wiem dlaczego wysunąłeś taki wniosek. Nie zamierzam sie zapisywać na kurs doszkalający z wiedzy na temat motocyklów, bo jak coś sie z nim stanie to od tego jest mechanik żeby go naprawił/zobaczył. Ja sie specjalizuje w innej dziedzinie wiedzy i motor mi służy do jazdy, a nie po to żebym w nim dłubał, nie znam sie na tym wiec wole wydać pieniądze, zaufać fachowcom i być pewny ze robota jest dobrze wykonana
Awatar użytkownika
Turtles
Motorowerzysta
Posty: 72
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:22
Imię: Paweł
Miejscowość: Warszawa
Plecak: empty
Garnek: Nolan N85
Numer GG: 5975178
Telefon: 726 857 474

Re: Pytanie ?

Post autor: Turtles »

a jak pojedziesz w trasę, motor stanie w lesie przez jakąś pierdolę to co wtedy zrobisz ;)?

poza tym, nie da się jeździć dobrze na moto nie rozumiejąc podstawowych mechanizmów, samochodem w sumie też
ODPOWIEDZ