Strona 1 z 5

Dobre rady z doświadczenia.

: 04 lut 2011, 08:47
autor: keteiz1
Może pierwszy temat dla niektórych użytkowników to oczywistość, ale wielu może o tym nie wiedzieć. W er5 kran paliwa ma trzy pozycję: ON,PRI, REV. I głównie należy zwracać uwagę na PRI. Jest to pozycja przejściowa by w momencie gdy skończy się paliwo przeskoczenie jej spowodowało natychmiastowe, bezpośrednie uzupełnienie paliwa w gażnikach. Kran w pozycji PRI nie powinien przebywać dłużej jak 1-3 sek. Dłuższe pozostawienie kranu w pozycji PRI spowoduje zalanie paliwem gażnika a nawet silnika z wydechem włącznie. Zalanie gażnika to w konsekwencji odmoczenie się powstałych w czasie eksploatacji złogów i zablokowanie dysz. W skrajnych przypadka odpalenie na dłużej zalanego silnika może doprowadzić do pożaru. Wiem co piszę bo mam z tym motocyklem do czynienia ~ 10 lat. PAMIĘTAJMY - PRI 1-3 sek jako przejście na rezerwę.

Re: Dobre rady z doświadczenia.

: 23 lut 2011, 17:35
autor: Dabrus
To ja się wypowiem na temat czujnika nóżki bocznej, bo krwi mi napsuła co nie miara;) Kawasaki ER-5 posiada czujnik bocznej nóżki, który odcina zapłon gdy nóżka jest wysunięta. Zapobiega to jeździe z wysuniętą nóżka, co może skończyć się tragicznie. Ale czujnik ten ma skłonność do zabrudzeń. Zdarza się, zwłaszcza po zimowaniu, że motocykl gaśnie przy próbie ruszenia, tak jakby boczna nóżka była wysunięta. Nie panikować, postawić motocykl na centralnej nóżce i wyczyścić czujnik (ja zdjąłem tą gumową osłonkę i wypsikałem WD40). Sprawdzić czy czujnik łatwo się wsuwa do środka i czy samoistnie się wysuwa. Gdy pierwszy raz spotkałem się z tym problemem nie wiedziałem co się dzieje. Motocykl ładnie odpala, wrzucam jedynkę, chcę ruszyć - i lipa, gaśnie;)

Re: Dobre rady z doświadczenia.

: 07 mar 2011, 14:04
autor: Sprinter
Do użytkownika Keteiz1:
Rozumiem że przy odpalaniu wiosną (komory w gaźniku mam puste) ustawić PRI na 3 sek. tylko?? zdążą się napełnić?? z reguły ludzie piszą by czekać 10-60sekund...

Re: Dobre rady z doświadczenia.

: 07 mar 2011, 21:05
autor: kenio92
Dobrze wiedzieć, ja Kawe zawsze zostawiam na położeniu PRI i nigdy nie miałem z tym problemu. Według mnie jest to poprostu zamknięcie kranika. Zawsze tak zostawiam.

Re: Dobre rady z doświadczenia.

: 07 mar 2011, 23:01
autor: Sprinter
z tego co wiem PRI służy TYLKO do zalania gaźników i na pewno to nie jest zamknięcie kranika.(kranik jest podciśnieniowy i nie ma w nim opcji zamykania-zamyka się sam gdy silnik gaśnie). Pytanie brzmi ile może czasu upłynąć aby zapełnić gaźniki na PRI?

Re: Dobre rady z doświadczenia.

: 11 mar 2011, 15:19
autor: UncleKlaus
Sprinter pisze:Pytanie brzmi ile może czasu upłynąć aby zapełnić gaźniki na PRI?
Dołączam się do pytania - keteiz1, podpowiesz coś?

Re: Dobre rady z doświadczenia.

: 11 mar 2011, 15:42
autor: DeFi
Sądzę, że nie ma znaczenia, jak długo kranik jest w pozycji PRI. Ostatecznie to zaworki iglicowe odcinają dopływ paliwa. Jeżeli masz nieszczelne zaworki to ci zaleje silnik. W przeciwnym wypadku nic się nie stanie. Ja po kupnie moto miałem ustawioną pozycję PRI przez jakieś 3-4 dni i nie zalało silnika.

Re: Dobre rady z doświadczenia.

: 11 mar 2011, 17:15
autor: Lish
Czyli jak się powinno ustawiać ten kranik? przed odpaleniem na pri a po 3 sek na on ? a kiedy rev ?

Re: Dobre rady z doświadczenia.

: 11 mar 2011, 17:21
autor: DeFi
jeżeli spuszczałeś paliwo z gaźników i masz sprawne zaworki iglicowe, to możesz przełączyć na PRI na dowolny czas wg uznania.
Jeżeli nie spuszczałeś paliwa z gaźników to nie potrzeba ustawiać na PRI, wystarczy ON.
RES to pozycja rezerwy. Przełączasz na nią gdy poziom paliwa zejdzie to takiego, że pompa nie może już zaciągać paliwa w zbiorniku.

Re: Dobre rady z doświadczenia.

: 12 mar 2011, 13:31
autor: italiano16
a nie mozna ustawic na rev i tak caly czas jezdzic i nic nie przestawiac