zmina biegów

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Daniel220
Rowerzysta
Posty: 49
Rejestracja: 21 lis 2012, 23:12
Imię: Daniel
Miejscowość: Jasło
Plecak: Asia
Garnek: HJC CS R1

zmina biegów

Post autor: Daniel220 »

witam w moim kawasaki dość głośno i z lekkim szarpnięciem wchodzi 1 bieg potem im wyższy tym łagodniej w zwiazku z tym moje pytanie czy w Waszych maszynach jedynka też tak głośno wchodzi?
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niz niektórzy ludzie przez całe swoje życie"
Burt Munro
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: zmina biegów

Post autor: Miłosz »

Nie. Kiedyś tak, nieco,a po tej zimie mam wrażenie żadnych odgłosów - jakby zgranie sprzętu z użytkownikiem. Zatem nie przejmuj się
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: zmina biegów

Post autor: jotto »

Z jedynką to normalne, lubi sobie trzasnąć i szarpnąć. A przy wyższych biegach tak jak pisał Miłosz, kwesta doświadczenia i biegi będą ładnie wchodzić.

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Taero
Motorowerzysta
Posty: 75
Rejestracja: 17 gru 2012, 16:51
Imię: Artur
Miejscowość: Wrocław
Garnek: LS2 FF384 Blade II

Re: zmina biegów

Post autor: Taero »

ja mam na przykład wrażenie, że biegi od jedynki do trójki wchodzą głośno, a pozostałe już nie.
Nawet jak postawiłem Kawę na podstawce centralnej i wtedy po kolei wrzucałem biegi to też tak było.
Podejrzewam że może mieć to związek z wyrobieniem się zębatek - w końcu najczęściej wrzucamy 1,2,3 - i tutaj też są największe przeciążenia. Zębatki od każdego kolejnego biegu mają lżej.
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: zmina biegów

Post autor: jotto »

Nie można uogólniać jakie biegi wrzucamy najczęściej. Jak dla mnie to ja najczęściej jeżdżę na 3, 4 i 5. Jeżeli czujesz, że jest to niepokojąco głośno i nie jest to wina braku zgrania z motocyklem to warto obejrzeć zębatki.

Spróbuj pozmieniać biegi bez sprzęgła z przegazówką i zobacz czy wtedy też głośno wchodzą.
Obrazek
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: zmina biegów

Post autor: Corr »

przegazówkę stosuje się tylko przy redukcji i w dół zawsze ze sprzęgłem. Zmieniając w górę zamyka się gaz. A jeżeli masz problem ze zmianą biegów, nawet ze sprzęgłem, jak każdy na początku to nie radzę bawić się w zmianę bez sprzęgła bo skrzynia długo nie pociągnie...
Gdyby było coś nie tak to wyskakiwały by biegi pod obciążeniem, blokowały się itp. Głośny stuk to po prostu objaw braku synchronizacji prędkości trybików(nie dotyczy jedynki i w pewnej mierze dwójki), kwestia treningu ;)

i tradycyjnie podstawy teoretyczne :lol: : http://www.motogen.pl/Szkola-jazdy-Tomk ... ,5225.html
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 00:36 przez Corr, łącznie zmieniany 1 raz.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: zmina biegów

Post autor: jotto »

Ja robię przegazówkę w dól bez sprzęgła i mi wchodzi jak w masło :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: zmina biegów

Post autor: Corr »

Sporo osób odradza takie praktyki, ja wychodzę z założenia, że sprzęgło jest tańsze niż skrzynia no i po coś jest więc go używam :lol: Chociaż jak szybko przyśpieszam to zdarzy się zmienić bez :twisted:
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: zmina biegów

Post autor: keteiz1 »

W Erkach ze skrzynią to jeszcze nie jest tak źle. W innych typach to słychać i czuć jak by ktoś młotkiem walił. Skąd to się bierze. - W motocyklach są proste koła zębate bez synchronizatorów. Różnice w momentach obrotowych kół i luz między zębny powoduje taki stuki. Im niższy bieg tym różnica kół zębatych skrzyni i przenoszonych momentów jest większa. A co za tym idzie i stuki zapinanych biegów będą większe. Najgłośniej będzie zawsze słychać I bieg bo pomimo wciśniętego sprzęgła jedno koło zębate stoi a drugie w niego wali w momencie zazębiania. Przy zimnym silniku będzie to jeszcze bardziej słyszalne.
Po jakimś czasie wczucia się w motocykl można dość do takiej wprawy która potem wchodzi w podświadomość by przy zmianie tak przymykać gaz aby różnice w obrotach silnika i kół skrzyni nie różniły się drastycznie i było cicho.
Zmiana biegów bez sprzęgła jest nie wskazana. Przy ostrej jeździe szybciej to idzie ale nie jest to zdrowe dla skrzyni bo jednak sprzęgło amortyzuje zapięcie biegu.
Ja czasami bez sprzęgła szukam siódmego biegu i by nie wytracać szybkości przymykam nieco gaz. Wtedy nieraz wskoczy szóstka ale siódemki mi się nie udało znaleźć. :D
Awatar użytkownika
Daniel220
Rowerzysta
Posty: 49
Rejestracja: 21 lis 2012, 23:12
Imię: Daniel
Miejscowość: Jasło
Plecak: Asia
Garnek: HJC CS R1

Re: zmina biegów

Post autor: Daniel220 »

tak. u mnie biegi nie wyskakuja nic takiego sie nie dzieje tylko ten stuk przy wrzucaniu jedynki i lekkie szarpnięcie ale skoro to norma to dzieki za odpowiedzi :) czyli mam sie nie przejmować :?:
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niz niektórzy ludzie przez całe swoje życie"
Burt Munro
ODPOWIEDZ