Krótka Historia Modelu ER-5

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
czaro85
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
Imię: Cezary
Miejscowość: Maków Mazowiecki
Plecak: Agnieszka
Garnek: HJC FG-15
Numer GG: 5485371

Krótka Historia Modelu ER-5

Post autor: czaro85 »

Sporo osób pyta o to jakie zmiany nastąpiły w ER-5 podczas 10 lat produkcji więc poniżej krótka historia:

1996
Wprowadzenie modelu na rynek (typ A/B)

1998
Typ A2/B2 - zmieniona klamka hamulca (kształt) i dodana regulacja, wzmocniony tył ramy, pojemność zbiornika zmniejszona z 16 do 15 litrów.

1999
Typ A3/B3 - skrócono błotnik tylnego koła, dzięki czemu zmieniła się długość motocykla.

2001
Typ C1/D1- nowy zbiornik paliwa o pojemności 17 litrów i zmienionym zamknięciem, lepsze obicie kanapy, inny amortyzator, tył ramy i blokada kierownicy, zmodyfikowano widelec przedniego koła i układ hamulcowy, redukcja masy.

2003
Typ C3 - automatyczna funkcja światła dziennego, wyeliminowano włącznik świateł.

2004
Typ C4P - spełnia nowe wytyczne dotyczące emisji spalin, ma dodatkowy katalizator oraz sztywniejsze sprężyny widelca.

2006
Brak zmian technicznych, ostatni oficjalny rok sprzedaży.

Jeżeli chodzi o dławione wersje są one z kodem B w nr. pojazdu np:
50 KM - JKAER500AAA******
34 KM - JKAER500ABA******


Źródło danych kosztowało mnie 9,99 zł i jest nim wydanie specjalne magazynu motocykl.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Krótka Historia Modelu ER-5

Post autor: Kamyk »

Ha! Kupilem je i chcialem to napisac, ale nie znalazlem czasu. Super :)

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Krótka Historia Modelu ER-5

Post autor: Miłosz »

W dzieciach mu wynagrodzi...
Awatar użytkownika
Criss
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 247
Rejestracja: 21 paź 2010, 14:32
Imię: Krzysiek
Miejscowość: Leszno
Motocykl: Suzuki DR800
Lokalizacja: Przybyszewo k.Leszna

Re: Krótka Historia Modelu ER-5

Post autor: Criss »

heh;p byłem wczoraj w empiku i też właśnie wpadło mi w ręce, przeczytałem artykuł o erce i test 500 ale nie kupiłem, w sumie później chciałem się wrócić i kupić ale czasu już zabrakło:) może innym razem.
Awatar użytkownika
Damiano
Motocyklista
Posty: 289
Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
Imię: Damian
Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
Garnek: HJC FG-15 Kynee
Telefon: 797873166
Motocykl: V strom DL 650

Re: Krótka Historia Modelu ER-5

Post autor: Damiano »

aja mam JKAER500ACA :D tozto jeszcze inna wersion :p
Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>

Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
Awatar użytkownika
czaro85
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
Imię: Cezary
Miejscowość: Maków Mazowiecki
Plecak: Agnieszka
Garnek: HJC FG-15
Numer GG: 5485371

Re: Krótka Historia Modelu ER-5

Post autor: czaro85 »

Nie no C to model po 2001 roku, no chyba że chodzi Ci o dławione to przykład był tylko na typach A/B , nie wiem za bardzo jak to ma się do typu C/D.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Awatar użytkownika
Damiano
Motocyklista
Posty: 289
Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
Imię: Damian
Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
Garnek: HJC FG-15 Kynee
Telefon: 797873166
Motocykl: V strom DL 650

Re: Krótka Historia Modelu ER-5

Post autor: Damiano »

hehe smieje sie ;p C bo mam z 2002 rocznika i dlatego ;p
Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>

Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
Awatar użytkownika
zecia_a
Motocyklista
Posty: 118
Rejestracja: 25 lis 2011, 22:41
Miejscowość: Lbn
Garnek: Suomy

Re: Krótka Historia Modelu ER-5

Post autor: zecia_a »

Ja też mam ACA i z 2004, w papierach mam, ze to wresja zdlawiona, a jak na prawde jest to nie iwem, ja za mało się znam, zeby to stwierdzić, a opinie "męskich ekspertow" są rózne.... pomocy ? :) i jak tu sie dowiedziec ?
Awatar użytkownika
czaro85
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
Imię: Cezary
Miejscowość: Maków Mazowiecki
Plecak: Agnieszka
Garnek: HJC FG-15
Numer GG: 5485371

Re: Krótka Historia Modelu ER-5

Post autor: czaro85 »

Jest spora zależność miedzy prędkością masymalna a mocą silnika, polecam sprawdzic w bezpiecznym miejscu ile pójdzie max. Jak dojdzie do 180 km/h to raczej nie dławiony.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Awatar użytkownika
Damiano
Motocyklista
Posty: 289
Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
Imię: Damian
Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
Garnek: HJC FG-15 Kynee
Telefon: 797873166
Motocykl: V strom DL 650

Re: Krótka Historia Modelu ER-5

Post autor: Damiano »

ale tak czy inaczej powinno pisać w dowodzie ile masz KW :)
Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>

Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
ODPOWIEDZ