Krótka Historia Modelu ER-5
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- czaro85
- Klubowicz
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
- Imię: Cezary
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Plecak: Agnieszka
- Garnek: HJC FG-15
- Numer GG: 5485371
Krótka Historia Modelu ER-5
Sporo osób pyta o to jakie zmiany nastąpiły w ER-5 podczas 10 lat produkcji więc poniżej krótka historia:
1996
Wprowadzenie modelu na rynek (typ A/B)
1998
Typ A2/B2 - zmieniona klamka hamulca (kształt) i dodana regulacja, wzmocniony tył ramy, pojemność zbiornika zmniejszona z 16 do 15 litrów.
1999
Typ A3/B3 - skrócono błotnik tylnego koła, dzięki czemu zmieniła się długość motocykla.
2001
Typ C1/D1- nowy zbiornik paliwa o pojemności 17 litrów i zmienionym zamknięciem, lepsze obicie kanapy, inny amortyzator, tył ramy i blokada kierownicy, zmodyfikowano widelec przedniego koła i układ hamulcowy, redukcja masy.
2003
Typ C3 - automatyczna funkcja światła dziennego, wyeliminowano włącznik świateł.
2004
Typ C4P - spełnia nowe wytyczne dotyczące emisji spalin, ma dodatkowy katalizator oraz sztywniejsze sprężyny widelca.
2006
Brak zmian technicznych, ostatni oficjalny rok sprzedaży.
Jeżeli chodzi o dławione wersje są one z kodem B w nr. pojazdu np:
50 KM - JKAER500AAA******
34 KM - JKAER500ABA******
Źródło danych kosztowało mnie 9,99 zł i jest nim wydanie specjalne magazynu motocykl.
1996
Wprowadzenie modelu na rynek (typ A/B)
1998
Typ A2/B2 - zmieniona klamka hamulca (kształt) i dodana regulacja, wzmocniony tył ramy, pojemność zbiornika zmniejszona z 16 do 15 litrów.
1999
Typ A3/B3 - skrócono błotnik tylnego koła, dzięki czemu zmieniła się długość motocykla.
2001
Typ C1/D1- nowy zbiornik paliwa o pojemności 17 litrów i zmienionym zamknięciem, lepsze obicie kanapy, inny amortyzator, tył ramy i blokada kierownicy, zmodyfikowano widelec przedniego koła i układ hamulcowy, redukcja masy.
2003
Typ C3 - automatyczna funkcja światła dziennego, wyeliminowano włącznik świateł.
2004
Typ C4P - spełnia nowe wytyczne dotyczące emisji spalin, ma dodatkowy katalizator oraz sztywniejsze sprężyny widelca.
2006
Brak zmian technicznych, ostatni oficjalny rok sprzedaży.
Jeżeli chodzi o dławione wersje są one z kodem B w nr. pojazdu np:
50 KM - JKAER500AAA******
34 KM - JKAER500ABA******
Źródło danych kosztowało mnie 9,99 zł i jest nim wydanie specjalne magazynu motocykl.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Krótka Historia Modelu ER-5
Ha! Kupilem je i chcialem to napisac, ale nie znalazlem czasu. Super 
Kamyk

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Krótka Historia Modelu ER-5
W dzieciach mu wynagrodzi...
- Criss
- Klubowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 21 paź 2010, 14:32
- Imię: Krzysiek
- Miejscowość: Leszno
- Motocykl: Suzuki DR800
- Lokalizacja: Przybyszewo k.Leszna
Re: Krótka Historia Modelu ER-5
heh;p byłem wczoraj w empiku i też właśnie wpadło mi w ręce, przeczytałem artykuł o erce i test 500 ale nie kupiłem, w sumie później chciałem się wrócić i kupić ale czasu już zabrakło:) może innym razem.
- Damiano
- Motocyklista
- Posty: 289
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
- Imię: Damian
- Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
- Garnek: HJC FG-15 Kynee
- Telefon: 797873166
- Motocykl: V strom DL 650
Re: Krótka Historia Modelu ER-5
aja mam JKAER500ACA
tozto jeszcze inna wersion :p

Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>
Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
- czaro85
- Klubowicz
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
- Imię: Cezary
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Plecak: Agnieszka
- Garnek: HJC FG-15
- Numer GG: 5485371
Re: Krótka Historia Modelu ER-5
Nie no C to model po 2001 roku, no chyba że chodzi Ci o dławione to przykład był tylko na typach A/B , nie wiem za bardzo jak to ma się do typu C/D.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
- Damiano
- Motocyklista
- Posty: 289
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
- Imię: Damian
- Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
- Garnek: HJC FG-15 Kynee
- Telefon: 797873166
- Motocykl: V strom DL 650
Re: Krótka Historia Modelu ER-5
hehe smieje sie ;p C bo mam z 2002 rocznika i dlatego ;p
Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>
Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
Re: Krótka Historia Modelu ER-5
Ja też mam ACA i z 2004, w papierach mam, ze to wresja zdlawiona, a jak na prawde jest to nie iwem, ja za mało się znam, zeby to stwierdzić, a opinie "męskich ekspertow" są rózne.... pomocy ?
i jak tu sie dowiedziec ?

- czaro85
- Klubowicz
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
- Imię: Cezary
- Miejscowość: Maków Mazowiecki
- Plecak: Agnieszka
- Garnek: HJC FG-15
- Numer GG: 5485371
Re: Krótka Historia Modelu ER-5
Jest spora zależność miedzy prędkością masymalna a mocą silnika, polecam sprawdzic w bezpiecznym miejscu ile pójdzie max. Jak dojdzie do 180 km/h to raczej nie dławiony.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
- Damiano
- Motocyklista
- Posty: 289
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
- Imię: Damian
- Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
- Garnek: HJC FG-15 Kynee
- Telefon: 797873166
- Motocykl: V strom DL 650
Re: Krótka Historia Modelu ER-5
ale tak czy inaczej powinno pisać w dowodzie ile masz KW 

Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>
Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
Żyje się po to...by spełniać marzenia :>