Er-5 do 5 tys

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: UncleKlaus »

Maniek pisze:Ilu z was posiada Er-5 i samemu jej nigdy nie położyło?
Jak powszechnie wiadomo, motocykliści dzielą się na tych co leżeli i tych co leżeć będą.

Fakt, że 12-letni motocykl klasy 500 leżał jest całkowicie normalny i nie dyskwalifikuje mota. Ale jest argumentem do negocjacji ceny i oczywiście, jak napisał dwuja, sygnałem, że sprzęt powinien zostać szczególnie starannie sprawdzony w temacie prosta rama, lagi, półki.

Tak jak wspomniano, do przebiegu się tak strasznie nie przywiązuj. Sprzedawca zrobi Ci taki, jaki będziesz chciał:) Ale tak na serio, to ważne jest jak ktoś moto traktował. Gwarantuję Ci, że lepiej jest kupić motocykl z 50k, który był serwisowany zgodnie z zaleceniami, niż taki, który ma 20k i jeździ na jednym oleju od nowości.

Najważniejsze jest bardzo dokładne sprawdzenie motocykla. Ja polecam korzystanie z usług serwisów motocyklowych.

Z linków, które podałeś ja tak naprawdę zdyskwalifikowałbym ten z pogiętymi lagami (chyba że zejdą 1000 z ceny i wszystko inne będzie super).

Reszta jest przynajmniej warta obejrzenia, a podane przez nas mankamenty mogą poprawić Twoją pozycję negocjacyjną.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Maniek
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2012, 22:53
Imię: Piotrek
Miejscowość: Olsztyn
Garnek: Arai RV
Telefon: 606279227

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Maniek »

Czyli ja nadal nie rozumiem co może być nie tak w motorze z roczników 00 poniżej 5 tys ^^ chyba że coś w silniku padnięta skrzynia biegów czy coś takiego...

Co do sprawdzenia kupowanego motocykla w servisie, jak to ma wyglądać. Jadę do Dolnego-Wypizdowia, na podwórku oglądam motor, wsiadam na jakąś jazde testową i jeśli się np sprawdzi to jade gdzies do mechanika blisko żeby popatrzył i ocenił? (bo do jakiegoś servisu lepsiejszego to chyba trzeba sie wybrać dalej i drożej)
"Tell yourself, don't brake, turn more. Because the chances are, you can turn more than you think you can"
Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: UncleKlaus »

Maniek pisze:Czyli ja nadal nie rozumiem co może być nie tak w motorze z roczników 00 poniżej 5 tys ^^ chyba że coś w silniku padnięta skrzynia biegów czy coś takiego...
padnięte pierścienie, panewki, zawory, popychacze, skrzynia, sprzęgło, pompa, uszczelki, alternator :) Jednym słowem wszystko może być padnięte. Nie ma znaczenia czy powyżej czy poniżej 5k.

Jeżeli jesteś super znawcą motocykli, to wiele z tych rzeczy jesteś w stanie sprawdzić sam. Ale jeżeli jesteś totalnym laikiem (zwłaszcza w kwestiach technicznych), to nie sprawdzisz niczego poza wyglądem motocykla. To że bak jest do malowania, to pikuś. Ale jeśli np. głowica jest do regeneracji, to już nieco gorzej.

Bardzo prosta rzecz jaką jest sprawdzenie stopnia kompresji bardzo wiele mówi o stanie silnika - nie wiem czy jesteś w stanie sprawdzić to samodzielnie.

No i jeszcze podchwytliwe pytanie do przemyślenia. Dzwonisz do gościa ze wspomnianej przez Ciebie miejscowości, pytasz o możliwość sprawdzenia mota w serwisie i prosisz o jakieś namiary, a koleś mówi, że nie ma albo że najbliższy jest 150 km dalej. Jak myślisz, jaka jest szansa w takim przypadku, że koleś regularnie serwisował sprzęta (np. robił wymaganą co 6000 km regulację zaworów)?


Ale oczywiście, jeżeli zależy Ci tylko na wyglądzie maszyny, to weź ten, który Ci się podoba najbardziej i nie przejmuj się takimi detalami jak stan silnika. To nie żart.
Awatar użytkownika
Maniek
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2012, 22:53
Imię: Piotrek
Miejscowość: Olsztyn
Garnek: Arai RV
Telefon: 606279227

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Maniek »

UncleKlaus pisze:Ale oczywiście, jeżeli zależy Ci tylko na wyglądzie maszyny, to weź ten, który Ci się podoba najbardziej i nie przejmuj się takimi detalami jak stan silnika. To nie żart.
Nie do końca to zdanie rozumiem. Jasne, że chcę żeby się motocykl dobrze prezentował (jak chyba każdy) ale również zależy mi na jego dobrym funkcjonowaniu.
I nigdy nie kupił bym motocykla z usterką tylko dlatego że ma nowe malowanie i ładnie wygląda. Fakt, że się wyglądem sugeruję jest prosty - ładnie wyglądający motocykl, dopieszczony, z czystym łańcuchem i lśniącym wydechem vs. brudny, zabłocony, skorodowane rury i łańcuch jak ze smoły wyjęty. Jasne, że istnieje ryzyko, że koleś pierwszy raz od roku umył porządnie motor, bo chce go sprzedać, ale jest tez prawdopodobieństo, że z dbaniem o wygląd wiązała się też dbałość o mechanikę

Co do wizyt u mechanika, no tutaj masz rację, ktoś musiał by mieć duże zamiłowanie do sprzętu skoro latał by taki kawał drogi sprzęt sprawdzić. Tutaj będę ostrożnie podchodził i takie pytanie jednak zadam sprzedawcy :)

Nie ma się jako właściciel motocykla jakiejś książeczki servisowej gdzie się zapisuje wizyty i to co było w nim naprawiane/regulowane? 9Oprócz obowiązkowych przeglądów oczywiście, ale one chyba niezbyt wiele dają mówią.

Niestety w sprawach silnikowych jestem kompletnym laikiem, fakt że planuje jakies książki poczytac i ogólnie na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla/ jak i Er-5 ale póki co to mogę jedynie subiektywne wrażenia z jazdy ocenić czyli jak biegi chodzą jak zapala, hamuje. Ale i tu nietęgo wypada bo nie mam praktycznie porównania. Jakby było blisko mógłbym zabrac kolegę, a ojciec dziewczyny mechanikiem samochodowym jest może i by się go dało w wolny weekend wyciągnąć...ale dopiero rok znam :P
"Tell yourself, don't brake, turn more. Because the chances are, you can turn more than you think you can"
Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: UncleKlaus »

Przeszukaj sobie forum, bo temat na co zwracać uwagę przy zakupie był bardzo szczegółowo omawiany już kilkukrotnie.

Z tym sprawdzaniem w serwisie, to też nie jest tak, że bez tego nie da się kupić motocykla. Jest to po prostu dobry sposób na znaczące zmniejszenie ryzyka wpakowania się na minę.

Clue mojej wypowiedzi jest takie, żeby zwracać uwagę na rzeczy najistotniejsze, których wymiana/naprawa będzie najbardziej kłopotliwa i droga. Poczytaj forum, to na pewno będziesz miał większe rozeznanie w tym temacie.
Awatar użytkownika
Maniek
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2012, 22:53
Imię: Piotrek
Miejscowość: Olsztyn
Garnek: Arai RV
Telefon: 606279227

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Maniek »

Dzięki za pouczające słowa, no planuje i już czytam co nieco, mam czas więc na spokojnie. Tak się chce ogónie rozeznać i wiedzieć co i jak. I ja rozumiem, że lepiej wydać tą stówkę i mieć pewność że się kupuje dobry sprzęt niż potem się wściekać na siebie za głupotę i brak doświadczenia.
Cóż, czas technicznej ignoracji widac musze zostawić za sobą :(
"Tell yourself, don't brake, turn more. Because the chances are, you can turn more than you think you can"
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Miłosz »

Mańku,

rozumiem Twoje obawy. 3 lata temu też byłem kompletnym laikiem. Czego Ci przede wszystkim brakuje to punktu odniesienia> ile ERek widziałeś na żywo? Iloma jeździłeś? Skoro brak Ci wiedzy musisz się opierać na spostrzeżeniach, czyli pooglądać maszyny.

poniżej masz link do mapy użytkowników, podpowiem, że ostatnio aktywnym z tego rejonu jest jedynie RobertoAl...
To w porządku koleś, napisz do niego prv, zainwestuj parę złotych w benę (bywa też w Olsztynie) i przejedź się niech Ci pokaże ERkę "od stóp do głów".
Będziesz miał do czego porównać i każdą oglądaną maszynę będzie Ci łatwiej ocenić.

Nie przywiązuj się zbytnio do rocznika i przebiegu - jw. - w sumie reszta jak pisał UncleKlaus.

Powodzenia


http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 128418&z=6
Awatar użytkownika
Maniek
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2012, 22:53
Imię: Piotrek
Miejscowość: Olsztyn
Garnek: Arai RV
Telefon: 606279227

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Maniek »

Miłosz, dzięki za radę mam nadzieję, że nie będzie miał nic przeciwko :)

Swoją drogą, jest może ktoś z okolic Rzeszowa? Jadę tam pod koniec maja na ponad tydzień może wtedy by się udało cos ogarnąć :) (Bo do zlotu to mam daleeeeko, a autka nie chce brać ^^ )
"Tell yourself, don't brake, turn more. Because the chances are, you can turn more than you think you can"
Awatar użytkownika
duzydamian
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 13 sie 2011, 18:10
Imię: Damian
Miejscowość: Chorzów
Garnek: AGV K3 Basic
Numer GG: 3799712
Kontakt:

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: duzydamian »

W moim temacie masz wykres z hamowni:
viewtopic.php?f=12&t=746

Wykres:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Maniek
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2012, 22:53
Imię: Piotrek
Miejscowość: Olsztyn
Garnek: Arai RV
Telefon: 606279227

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Maniek »

Ale moment obrotowy, to która? :D

I takie krótkie pytanko, czemu max moment obrotowy (czyli, zdolnośc do przyśpieszenia) nie jest na tych samych obrotach no max moc silnika?
"Tell yourself, don't brake, turn more. Because the chances are, you can turn more than you think you can"
ODPOWIEDZ