Er-5 do 5 tys

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Maniek
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2012, 22:53
Imię: Piotrek
Miejscowość: Olsztyn
Garnek: Arai RV
Telefon: 606279227

Er-5 do 5 tys

Post autor: Maniek »

Witam wszystkich forumowiczów :)

Wpadłem na ten adres ze ścigacza i chyba dobrze, bo widzę tutaj wiele ciekawych opinii o motocyklu który zamierzam kupić :)

Generalnie sprawa wygląda tak,
już z dobre 3 lata temu aż mi lizak (potem papieros :< ) z buzi wypadał jak widziałem przemykające obok ścigacze, albo gixerki stojące na parkingach. No i tak na allegro wszedłem popatrzyłem na ceny...no 8 tys 600cm nada się! No ale oczywiście już to obie na forach z głowy wybiłem więc się pojawił dylemat GPZ 500 Er-5 czy też CB 500
Pierwszy z nich odpadł po roku rozmyslań, bo owiewki. CB droga jest dosyć GS za słaba. Więc Er-5 został.
No i teraz mam kilka pytań:
mam 176cm wzrostu, ważę 67kg. Nie będzie na mnie za duży?
hamulce które nie chcą zbyt dobrze działać - słyszałem, że można wymienić zaciski na te z ZR7 , prawda to/jak z dostępnością?
Czy za 5 tys kupie jakas sztuke w dobrym stanie niewymagająca wkładu finansowego?

Macie może jakiś link do wykresu momentu od obrotów? Tak się zastanawiałem na jakich obrotach ma najlepsze przyspieszenia.

Generalnie chcę motor żeby się nauczyć dobrze jeździć i zacząc się za jakiś czas w sporty bawić. Czyli tak z 3 lata chciałbym na niej pojeździć, na torze sie może pokazać.
Kupował będe w wakacje to czas jeszcze mam, ale na forum raczej znajdę porady na co zwrócić największa uwage przy kupnie używanego?
"Tell yourself, don't brake, turn more. Because the chances are, you can turn more than you think you can"
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
kosmitaa
Rowerzysta
Posty: 24
Rejestracja: 22 mar 2012, 21:58
Imię: Adrian
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Garnek: Airoh
Numer GG: 6930117

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: kosmitaa »

Jeżeli chodzi o Twoje gabaryty to są bardzo podobne do moich -jestem troszke cięższy :) więc napewno bedziesz czuł sie najlepiej na erce. Jeżeli chodzi o honde to dla mnie była może ciut wyzsza od erki wiec na upartego dasz rade. Jeżeli chodzi o hamulce to dużo wyczytasz na forum. Pozdrawiam
Znajdujesz to, czego szukasz, umyka Ci zaś to, co zaniedbujesz.
kondziu4
Motocyklista
Posty: 185
Rejestracja: 02 gru 2011, 09:13
Imię: Konrad
Miejscowość: Mrągowo
Numer GG: 10192881

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: kondziu4 »

Witaj
Co do mocy to jest u kogoś w temacie wykres z hamowni, krzywa dość płaska bez gór. Za duży na pewno nie będzie. Co do eksploatacji to masz artykuł na ścigaczu.
Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: UncleKlaus »

Maniek pisze:mam 176cm wzrostu, ważę 67kg. Nie będzie na mnie za duży?
Nie będzie. To jest relatywnie niskie moto (z tego względu polecane również dla kobiet).
Maniek pisze:hamulce które nie chcą zbyt dobrze działać - słyszałem, że można wymienić zaciski na te z ZR7 , prawda to/jak z dostępnością?
Przy niewysokiej wadze kierującego, stockowe hamulce dadzą radę. A w modelach po 2001r. jest ten sam zacisk co w ZR7.
Maniek pisze:Czy za 5 tys kupie jakas sztuke w dobrym stanie niewymagająca wkładu finansowego?
Być może:) Ale lekko nie jest coś znaleźć, i raczej w grę wchodzą roczniki <2000.

Krzywej mocy nie znalazłem, ale maksymalny moment jest coś koło 7k.
Awatar użytkownika
Maniek
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2012, 22:53
Imię: Piotrek
Miejscowość: Olsztyn
Garnek: Arai RV
Telefon: 606279227

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Maniek »

Sam motocykl jest od 97 produkowany to może bardzo zawęzić kryteria szukania :)
Czyli w rocznikach 2001 i wyżej z przebiegiem do 35k i cenach do 5.000 można się doszukiwać jakiś wad/po szlifach?
http://otomoto.pl/kawasaki-er-5-M3085792.html (otarty tłumik, łańcuch do wymiany?) myslicie że po szlifie czy otarcia od ściany itp?
http://otomoto.pl/kawasaki-er-er5-M3097956.html skrzywione przednie lagi?
http://otomoto.pl/kawasaki-er-er5-er-5- ... 04663.html za 5500 niby wszystko gra
http://otomoto.pl/kawasaki-er-5-M3105951.html

czyli one wszystkie mają już nowe zaciski? Myslę że do 5 500 mogę zapłacić
Przyznam, że się w nim zakochałem jest idealny :D
"Tell yourself, don't brake, turn more. Because the chances are, you can turn more than you think you can"
Awatar użytkownika
UncleKlaus
Motocyklista
Posty: 179
Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
Imię: Michał
Miejscowość: Kraków

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: UncleKlaus »

Maniek pisze:Czyli w rocznikach 2001 i wyżej z przebiegiem do 35k i cenach do 5.000 można się doszukiwać jakiś wad/po szlifach?
Tak:)


Maniek pisze:http://otomoto.pl/kawasaki-er-5-M3085792.html (otarty tłumik, łańcuch do wymiany?) myslicie że po szlifie czy otarcia od ściany itp?
Leżał na obie strony. Zwróć uwagę na mocne obicie baku z lewej strony (niudolnie przykryte farbą). Stan tłumika i gmola z prawej wskazują na glebę też na tę stronę. Motocykle niezwykle rzadko ocierają się o ściany:) Łańcuch na wykończeniu.
Maniek pisze:http://otomoto.pl/kawasaki-er-er5-M3097956.html skrzywione przednie lagi?
Skrzywione, to mało powiedziane. Nie wiem czy coś tak pogiętego da się jeszcze wyprostować (pomijając samą kontrowersyjność prostowania lag). Nowe lagi i półka (która na 100% też jest krzywa) będzie spory.
Maniek pisze:http://otomoto.pl/kawasaki-er-er5-er-5- ... 04663.html za 5500 niby wszystko gra
Malowany. Zapewne po szlifie na lewą stronę.
Wydaje mi się, że łańcuch dogorywa. Lekko uderzony tłumik.
Maniek pisze:czyli one wszystkie mają już nowe zaciski?
Ten ostatni jest przedliftowy i co za tym idzie ma stary zacisk. Tymi zaciskami się aż tak nie przejmuj. Jeżeli będziesz chciał znacząco poprawić hamulce, to i tak czeka cię wymiana przewodu na stalowy oplot (170zł) + oczywiście dobre klocki (100zł). Na allegro widziałem poliftowe zaciski do ER5 w okolicach 80zł.
Awatar użytkownika
Maniek
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2012, 22:53
Imię: Piotrek
Miejscowość: Olsztyn
Garnek: Arai RV
Telefon: 606279227

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Maniek »

No faktycznie, nie ma chyba nowszych roczników bez wad...
No ale starsze niczym się nie różnią od nowych (oprócz zmian kosmetycznych i zacisków?)
Z przebiegiem do 35k chyba dobrze robię? tzn lepiej nie brać o większym?

Dzięki za wyjaśnienie linków, faktycznie widać plamę żółtego a ten srebrny widać że malowany...
Ale chciałbym poruszyć kwestię sporną, małym pytaniem:

Ilu z was posiada Er-5 i samemu jej nigdy nie położyło?

Mam na myśli, widząc motocykl pomalowany sprejem na baku (czyli na pewno 1 szlifa miał) może warto i tak go obejrzeć (jesli reszta wygląda ok) i dokładnie przy okazji obejrzeć resztę czy nie popękana.
Fakt, że to loteria ale no powiedzcie ile z 12-15 letnich Er'ek nigdy szlifa nie miało ?
"Tell yourself, don't brake, turn more. Because the chances are, you can turn more than you think you can"
Awatar użytkownika
Fryta
Motocyklista
Posty: 192
Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
Imię: Michał
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Dorota
Garnek: jeden z 2 :) różnie
Numer GG: 1378431
Telefon: 504909145

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Fryta »

Jak jedziesz zobaczyć moto po szlifie to znaczy, że trzeba dobrze sie mu przyjżeć, przejechać zobaczyć czy szlif nie ksończył sie tylko rasami czy np lagi, półka nie są krzywe...ja mam moto po swoim szlifie delikatnym ale lagi mam i reszte proste a jak dojdzie Ci do naprawy(raczej wymiana) bo prostowanie to ryzyko, kwestia przebiegu to może i istotne ale jełśi ktoś dbał to i przy 40k tak jak u mnie nie ma problemów, z 2 storny każdy handlaż może Ci przekręcić licznik i się zmieścisz w 35k, kwestia dokładnych oględzin...
Awatar użytkownika
Maniek
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 29 mar 2012, 22:53
Imię: Piotrek
Miejscowość: Olsztyn
Garnek: Arai RV
Telefon: 606279227

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Maniek »

co do lagów to sie nie boje, sporo na rowerze jeździłem, kupowałem te amortyzator, na temat odjeżdżającej i krzywej sterówki wiem chyba wszystko :mrgreen:

bardziej się boje o np uszkodzony alternator ramę pęknięta, coś z silnikiem po glebie. Nie wiedziałem, że przekręcanie liczników takie proste jest -.-
"Tell yourself, don't brake, turn more. Because the chances are, you can turn more than you think you can"
Custom
Rowerzysta
Posty: 15
Rejestracja: 09 mar 2012, 21:57
Imię: Grzegorz
Miejscowość: Warszawa
Garnek: Marushin TNT 777

Re: Er-5 do 5 tys

Post autor: Custom »

Ten żółty chyba był już kiedyś malowany, bo nalepki troszke nie w tym miejscu i nie taki wzór jaki powinien być (kolor moto też odbiegający od fabrycznego żółtego na Kawasaki, chyba, że to złudzenie na zdjęciach). Reszta została opisana, wgięty zbiornik, porysowany tłumik, zagięty gmol, dodam, że kierunki niefabryczne i lusterka też. Warto zwrócić uwagę na felgi. Tylna jest czarna, przednia srebrna, w tym roczniku powinny być czarne, więc przednia była zmieniana. Sam go miałem obejrzeć, bo mam obok działkę, ale sprzedający nie odbiera telefonów.

Swoją drogą, skoro zostało to poruszone, jak sprawdzić czy półki są proste?
ODPOWIEDZ