Predkosc ~max na danym biegu...

Wszystkie informacje związane z Kawasaki ER5

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Wolf
Motocyklista
Posty: 144
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej

Re: Predkosc ~max na danym biegu...

Post autor: Wolf »

od kle i ogólnie kilka świetnych patentów...
a co do zębatki to jak założysz mniejszą to jeszcze bardziej obciążysz silnik...przykładem może być..hmmmm rower górski... ;)
gdy wrzucasz większe biegi(to tak jak byś przekładał zębatki) coraz ciężej jest nam pedałować i się męczymy.Silnik to nasze nogi...
[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
OloK
Motocyklista
Posty: 575
Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
Imię: Aleksander
Miejscowość: Złotoryja
Plecak: Brak :)
Garnek: AGV K-3
Numer GG: 7525884
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: Predkosc ~max na danym biegu...

Post autor: OloK »

wiem o czym mowisz i rozumiem analogie
Lecz jadac 700km po autostradzie z obrotami 7-8 tys to jest chyba bardziej niezdrowe dla silnika, przy zmianie zebatki mysle ze uzyskam 5-6 tys

narazie ten temat jest u mnie otwarty, bede musial wskoczyc na autostrade i jeszcze raz sie przekonac :)
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Awatar użytkownika
alfredo
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:47
Miejscowość: Olkusz
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Re: Predkosc ~max na danym biegu...

Post autor: alfredo »

odnośnie maksymalnej prędkości na poszczególnych biegach i obrotach można zajrzeć na ---> http://www.gearingcommander.com/
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Predkosc ~max na danym biegu...

Post autor: Lish »

Wolf - a co dokładnie robiłeś? Jakie patenty?
Awatar użytkownika
urbansan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 600
Rejestracja: 24 mar 2011, 09:43
Imię: Urban
Miejscowość: Wa-wa
Plecak: Panna Urbanna :D
Garnek: RPHA 10+
Motocykl: SV1000
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Predkosc ~max na danym biegu...

Post autor: urbansan »

Olok, no jezeli przeszkadzaja Ci wyzsze obroty, to wrzuc najblizsza mozliwa zebatke. Niby 1 zabek, a swoje robi. Patrzac analogicznie, stunterzy uzywaja tylnych duzych zebatek, by szybko poszedl moment na kolo tj bez duzego obciazenia. Inna zebatka 6tego biegu moze zmniejszyc CI predkosc maksymalna... co ciekawe, moze nie wycisnac z silnika wiecej niz 5ty bieg. Ilosc obrotow raczej ma maly zwiazek z przeciazeniem silnika, chyba, ze to sport albo dwusow enduro. Przy wyzszych obrotach serce ma wieksza moc, co jest zwiazane z wieksza iloscia wybuchow w cylindrach w tym samym czasie. Oznacza to ze bezwladnosc walu i cylindrow przyczynia sie do nieobciazania. Pytasz o spalanie? Moze sie okazac, ze te 2 tys obrotow mniej masz bardziej otwarta przepustnice i wiecej wahy idzie, niz gdybys normalnie mial ledwo co otwarta, bo silnik zasuwa na wyzszej mocy. Z obrotami jest silnie zwiazane smarowanie silnika, wiecej krecisz, wiecej leje sie na rozrzad.

Jezeli chcesz na luzie jechac szybko na autostradzie, to sugeruje Bandita 1200... wystarczajaco ciezki, wystarczajacy moment do walki z wiatrem, a Kawka niech zostanie filigranową Panną do poglaskania po rozrządzie :)
Virago 535 '93 -> kawa er-5 '02 -> hornet 900 '04 -> SV1000s '03
ODPOWIEDZ