Witam Wszystkich.
kupiłem er5 z 2002 roku. znalazłem cieplejszy dzień i chciałem przetestować mój nowy zakup. niestety po sześciu kilometrach silnik zgasł.
na drugi dzień sprawdzam a tu silnik pełen paliwa aż lakier zszedł z dekla przy korkach. okazało się ze to położenie kranika było złe i paliwo poszło przez podciśnienie. wymieniłem uszczelki i teraz mam brak ciśnienia oleju . stosowałem wszystkie sztuczki przeczytane na Waszym forum i nic.
Bardzo Proszę o radę.
zalany silnik paliwem
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: zalany silnik paliwem
Oczywiście wypłukałeś silnik oraz wymieniłeś olej na nowy?edbur11 pisze: ↑23 mar 2021, 20:27Witam Wszystkich.
kupiłem er5 z 2002 roku. znalazłem cieplejszy dzień i chciałem przetestować mój nowy zakup. niestety po sześciu kilometrach silnik zgasł.
na drugi dzień sprawdzam a tu silnik pełen paliwa aż lakier zszedł z dekla przy korkach. okazało się ze to położenie kranika było złe i paliwo poszło przez podciśnienie. wymieniłem uszczelki i teraz mam brak ciśnienia oleju . stosowałem wszystkie sztuczki przeczytane na Waszym forum i nic.
Bardzo Proszę o radę.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Re: zalany silnik paliwem
Witam już wszystko dobrze motor pracuje jak należy. wykaz prac : planowanie głowicy, wymiana uszczelek, wymiana uszczelnienia pompy wody , wymiana pompy oleju , zaślepiłem wylot z podciśnienia z kranika , wymiana płynów i oleju z filtrem no i wszystko gra. Przestrzegam Wszystkich aby dobrze ustawić pozycję kranika.
Re: zalany silnik paliwem
Tak tak płyn chłodniczy i olej z filtrem jest nowy
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: zalany silnik paliwem
A dlaczego zaślepiłeś podciśnienie z kranika? To nie było przyczyną zalania silnika, przyczyną zalania silnika była niesprawna membrana w kraniku! Teraz, żeby paliwo leciało musisz ustawiać każdorazowo na PRI, co jest bez sensu.edbur11 pisze: ↑29 mar 2021, 20:47Witam już wszystko dobrze motor pracuje jak należy. wykaz prac : planowanie głowicy, wymiana uszczelek, wymiana uszczelnienia pompy wody , wymiana pompy oleju , zaślepiłem wylot z podciśnienia z kranika , wymiana płynów i oleju z filtrem no i wszystko gra. Przestrzegam Wszystkich aby dobrze ustawić pozycję kranika.
Drugą uszkodzoną rzeczą na drodze paliwa były złe zaworki iglicowe (nieszczelne), a następnie paliwo przelewało się do komory filtra powietrza i wlewało się odmą do skrzyni korbowej.
PS Wykaz prac przy silniku godny podziwu

ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Re: zalany silnik paliwem
Witam Gaźnik też regulowałem zapomniałem podziękować Waszemu forum za wstawkę instrukcji ER5 dzięki czemu sobie poradziłem.
No i silnik rozbierałem dwa razy bo musiałem wymienić pompę zębatą oleju . Kranik teraz działa opadowo i na jeździe testowej paliwa nie brakowało.
Minus to tylko to że kranik działa tylko na rezerwie. ustawiłem pozycję pionowo i nic nie ruszam.
Teraz mam nadzieję że ta pogoda się zmieni i będzie można zrobić większy test. Pozdrawiam
No i silnik rozbierałem dwa razy bo musiałem wymienić pompę zębatą oleju . Kranik teraz działa opadowo i na jeździe testowej paliwa nie brakowało.
Minus to tylko to że kranik działa tylko na rezerwie. ustawiłem pozycję pionowo i nic nie ruszam.
Teraz mam nadzieję że ta pogoda się zmieni i będzie można zrobić większy test. Pozdrawiam