Strona 8 z 9

Re: Wymiana klocków hamulcowych

: 15 mar 2014, 22:20
autor: pioter300
Tak jak pisałem wcześniej zdjąłem cały zacisk coby go spokojnie wyczyścić. Dla tego musiałem zalać cały suchy układ nowym płynem. Jakby ktoś spuszczał płyn całkowicie to przy nalewaniu nowego płynu polecam nie przykręcać zacisku (pamiętamy o włożeniu czegoś między klocki) i odpowietrzać trzymając go w różnych pozycjach.

Re: Wymiana klocków hamulcowych

: 15 mar 2014, 22:24
autor: DeFi
Znam ten ból. Podobna sprawa jest z wymianą przewodów na oplot. Cały układ trzeba na nowo zalewać (co nie idzie tak szybko jak początkowo myślałem), a następnie odpowietrzyć.

ERka ma jeden zacisk. Pomyśl ile zabawy z odpowietrzaniem jest przy 2 tarczach z przodu :)

Re: Wymiana klocków hamulcowych

: 17 mar 2014, 22:23
autor: pioter300
Tak sobie myślę, że podczas prac przy zacisku i klockach mogłem niechcący pobrudzić tarcze hamulcową płynem, olejem itp. Czym ją najlepiej oczyścić?

Re: Wymiana klocków hamulcowych

: 17 mar 2014, 23:38
autor: jotto
Ja bym przetarł szmatką z benzyną i jeździł. Tarcie klocków o tarczę samo odparuje wszelkie płyny.

Re: Wymiana klocków hamulcowych

: 18 mar 2014, 00:31
autor: DeFi
Z tym tarciem, to jotto troszkę przesadziłeś. Płyn hamulcowy jest troszkę tłustawy i z początku może wyeliminować możliwość hamowania.
Są specjalne preparaty do czyszczenia tarcz, aczkolwiek szmatka z benzyną (najlepiej ekstrakcyjną) załatwi sprawę

Re: Wymiana klocków hamulcowych

: 31 lip 2014, 19:01
autor: Spiner
em. sorry za odkopywanie tematu, ale mam głupie pytanie.

Dzisiaj zmieniałem klocki, wszystko pięknie ładnie, poskładałem, założyłem i o. Hamuje. Potem sobie przypomniałem, że w zacisku istnieje coś takiego jak zawleczka, z którrą niestety nie było dane mi się spotkać podczas wymiany klocków (najprawdopodobniej jej tam nie było). Czy mógłby mi ktoś na zdjęciu zacisku zaznaczyć, gdzie takowa zawleczka powinna się znajdować? Dodam, że zacisk z ER5 z 98 roku.

Obrazek
(skończyło się miejsce na załączniki na forum :))

Re: Wymiana klocków hamulcowych

: 31 lip 2014, 20:35
autor: keteiz1
Zawleczka ? Nic takiego nie ma. Są tylko blaszki kontrolne dla gamoni, montowane fabrycznie co by brzęczały jak się klocki kończą. Zazwyczaj brzęczą dużo wcześniej, więc należy je wypieprzyć i co jakiś czas, kontrolować grubość klocków. Klocki to +- 20 tyś. km. przy jeździe turystycznej.

Re: Wymiana klocków hamulcowych

: 31 lip 2014, 22:28
autor: Corr
W starszych zaciskach(asymetryczne tłoczki) nie ma żadnej zawleczki, po prostu wysuwasz jeden klocek z prowadnic a drugi wyjmujesz i już. W późniejszym wariancie z symetrycznymi tłoczkami zawleczka już występuje ;)
keteiz1 kontrolkę luzu i kierunkowskazów też usunąłeś bo jest dla gamoni? :P u mnie w obu moto blaszki dalej są i nie brzęczą "przy byle okazji", może to kwestia ich zużycia/uszkodzenia albo nieprawidłowego założenia?

Re: Wymiana klocków hamulcowych

: 29 sie 2015, 12:50
autor: marcin92
Na jesień przymierzam się do poprawienia hamulców w mojej erce, bo teray mam spowalniacze zamiast hamulców. Upatrzyłem sobie takie klocki EBC http://sklep.moto-opinie.info/?v=837,kl ... ebc_fa229h, ale zastanawiam się czy nie pójść krok dalej i nie założyć klocków torowych - wiadomo że erka nie jest mistrzem hamowania, a torowe klocki powinny być skuteczniejsze(?). Jakie klocki oprócz EBC polecacie? Czytałem dużo dobrego o SBS i Nissinach - ktoś ma porównanie do tych EBC? Kolejna sprawa to oplot - znajomy mechanik stwierdził że taki sam efekt da mi wymiana przewodów hamulcowych na nowe, bo od starości mogą się rozszerzać i siła hamowania spada. Pytanko nr. 2: dodać oplot czy zmienić przewody?

Re: Wymiana klocków hamulcowych

: 29 sie 2015, 13:59
autor: marcin_92
1. IMHO bardzo wiele to nie da bo Erka ma jedną tarczę, która nie jest największych rozmiarów. Zresztą wydaje mi się że torowe są tylko do użytku na tor (może ktoś potwierdzić ?). Sprawdź grubość tarczy bo jak będzie zjechana to też gorzej się hamuje
2. Ja u siebie założyłem oplot i jak do tej pory nie mam problemów :)