Cześć,
mam taki problem: Motocykl miał zablokowaną kierownicę (standardowa blokada w stacyjce). Kumple chcieli schować motor na noc do garażu ale nie mieli kluczy, więc łapiąc za lagi i kierownicę ciągnęli go po kawałku do środka. Po drodze motor im się jeszcze przewrócił. Efektem jest to, że jak chcę jechać prosto to muszę kierownicę skręcić jakieś 5 stopni w lewo.
Dodatkowo na to nakłada się historia motocykla tzn. jak go kupowałem to na baku była wgniotka od kierownicy a kierownica była prostowana (piszę o tym żeby pokazać cały obraz sytuacji). Przy zakupie motor jeździł prosto, wszystko było ok. Problem się zaczął po wciąganiu motocykla przez kolegów.
Chcę doprowadzić motor (rocznik 98) do stanu używalności. Wymieniłem lagi, łożysko główki ramy, olej w lagach, kierownica jest prosta (nowa). Po złożeniu motocykla do kupy i jeździe testowej dalej jest krzywo. Mam przed sobą dwie opcje (chyba że ktoś jeszcze coś wymyśli):
A. Krzywe półki - albo jedna albo druga.
B. Krzywa oś koła przedniego.
Proszę o porady jak sprawdzić która półka jest krzywa (widziałem wcześniejsze posty ale nie łapię tego opisu). Jak sprawdzić oś?
Może ktoś ma do pożyczenia/sprzedania proste półki ? Czy półki różniły się między rocznikami er-ki tzn. czy jak na allegro są półki do '03 to czy będą pasować do mojego '98 ?
-- 01 Cze 2015, 13:41 --
Bardzo mi zależy na odpowiedzi... może ktoś chociaż wie czy półki z modelu rocznika 2003 pasują do wersji 98 ? Półek do 98 jest jak na lekarstwo ...
-- 01 Cze 2015, 17:22 --
Dowiedziałem od mechanika, że konstrukcja półek się nie zmieniała pomiędzy rocznikami
-- 08 Cze 2015, 19:24 --
Kończąc mój wątek: Powodem skrzywienia kierownicy były zarówno krzywe lagi jak i półka dolna. Okazało się, że kupując motor miałem skrzywioną w prawo półkę a lagi w lewo. Zestaw jeździł stabilnie prosto, nawet bez trzymanki, nie było bicia przy hamowaniu itp. Obserwując ten zestaw mogę stwierdzić, że można takie praktyki wykryć bez rozkręcania przedniego zawieszenia ani urządzeń do geometrii ramy - trzeba patrzeć na przedni błotnik, jak jest choćby minimalnie krzywo to dwa razy się zastanów czy brać taki motor. Mocowanie przedniego błotnika jest na 4 śruby do goleni lagów, tego nie da się ukryć bez cięcia błotnika.