wymiana napędu

Dział dotyczący układu jezdnego

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: wymiana napędu

Post autor: Corr »

Tak
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
TimeTraveller
Podawacz śrubek
Posty: 1
Rejestracja: 06 wrz 2012, 21:56
Miejscowość: sanok
Plecak: Betty
Skype: timetraveller_

Re: wymiana napędu

Post autor: TimeTraveller »

witam, kontynując temat i korzystając z okazji, bo dosłownie ten mnie interesuje, mam pytanie. Otóż, moto sprowadziłęm z londynu w tamtym roku, wiec moze nie ma typowego napedu miejskiego ale ma oryginalny czyli 42 zeby tył i 17 przód, a to jest wystarczające aby uprzykrzac jazde w dalsze trasy, a w takowe czesto sie wybieram, dlatego zamierza zmniejszyc ilość zębów na tylnej zebatce do conajmniej 40, zastanawiam sie nawet nad 38, jaka jest Wasza opinia, 40 zebow jest wystarczajacą zmiana czy moze 38? a moze 38 to za duzy skok? z góry dzieki i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: wymiana napędu

Post autor: Lish »

Ja bym inżynierów nie poprawiał - fabrycznie jest 17/42 to się tego trzymaj. Co Ci nie pasuje w tym przełożeniu? Chcesz zwiększyć v max?
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: wymiana napędu

Post autor: piter3105 »

Też się nad tym zastanawiałem, ale jednak moim zdaniem nie ma sensu. Jeśli chcesz obniżyć obroty silnika przy konkretnej podróżnej prędkości to ok., bo jeśli chodzi o v-max to ja np.ostatnio jechałem S7 z plecaczkiem i maksymalnie rozpędzałem się do 140, tak przeważnie utrzymywałem 120 , bo po prostu wiatr za bardzo napierał i było nieprzyjemnie, a taką prędkość możesz rozwinąć i na oryginalnym przełożeniu przy normalnym spalaniu (zębatka mniejsza też zbytnio na to nie wpłynie). Do tego dochodzą Ci niedobory mocy i momentu przy wyprzedzaniu. Ja na oryginalnych ustawieniach jadąc z prędkością 110 km/h prawie nigdy nie redukuję biegu do wyprzedzania. Przy zmianie zębatki o 2 zęby myślę, że byłoby to już stale konieczne.
Ja akurat testowałem w innym motocyklu zmianę zębatki zdawczej na o 2 zęby większą i to jest dobre ustawienie na autostradę jak już się bujniesz i jedziesz ze stałą prędkością, ale nie na nasze drogi gdzie ciągle trzeba przyhamować, wyprzedzić, rozpędzić się..Nie wiem jak ER-ka by się zachowywała,ale ja bym się raczej nie bawił w to.
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: wymiana napędu

Post autor: Lish »

Ja bym właśnie jak już to zwiększał tylną a nie zmniejszał. Może v max się zmniejszy ale przy ruszaniu czy wyprzedzaniu więcej poweru ;)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: wymiana napędu

Post autor: DeFi »

W ER-5 konfiguracja zębatek jest wg mnie dopasowana idealnie. Przyśpieszenie daje radę, a i w trasie nie jest źle (szczena może potwierdzić :) - 160 na autostradzie non stop)

Przy większej pojemności takie zabawy są bardziej na miejscu, bo zapas mocy i tak pozwoli sprawnie przyspieszać a zmniejszone spalanie w trasie jedynie na plus.

Ja w ZR-7 zastanawiam się nad zmianą zębatki zdawczej na ząb większką, ale podyktowane jest to 5-cio biegową skrzynią biegów. Przy prędkości przelotowej rzędu 140-160 silnik się po prostu męczy (obroty powyżej 6500). A różnicę w gorszym przyśpieszeniu rzędu 0,3-0,5 sekundy na setkę zbytnio nie odczuję (w końcu to 750-tka)

Co do zwiększania zębatki tylnej, to jest to pierwszy zabieg by przygotować maszynę do stuntu.
Fakt, przyśpieszenie będzie leprze, ale powiedzmy że pojedziesz w trasę (np na zlot) i silnik będzie chciał wyskoczyć z ramy, a spalanie gwałtownie wzrośnie.
No chyba że posiadasz dwie maszyny: 500 na miasto i litr na wyjazdy.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
szczena
Motocyklista
Posty: 159
Rejestracja: 08 mar 2012, 15:42
Imię: Alex
Miejscowość: Międzyzdroje
Garnek: Scorpion EXO-1000
Numer GG: 3844772

Re: wymiana napędu

Post autor: szczena »

Zobaczcie to: http://allegro.pl/naped-kawasaki-er-5-5 ... 49876.html
16zebow przod i lancuch 118 ogniw
Awatar użytkownika
czaro85
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
Imię: Cezary
Miejscowość: Maków Mazowiecki
Plecak: Agnieszka
Garnek: HJC FG-15
Numer GG: 5485371

Re: wymiana napędu

Post autor: czaro85 »

Pier**lenie gościu nie ma pojęcia co sprzedaje, zobacz sobie monuala do er5 i tam jest z przodu 17 zębów oryginalnie.
Z tyłu jest 42 zęby a łańcuch dokładnie 106 ogniw tak jest fabrycznie.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Awatar użytkownika
LucasCNC
Motocyklista
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
Imię: Łukasz
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: HJC CS-14

Re: wymiana napędu

Post autor: LucasCNC »

Przymierzam się do zmiany napędu - przednia zębatka już praktycznie na wykończeniu, podrzuca łańcuch i niemiłosiernie się tłucze. Przeglądając allegro natrafilem na takie dwa zestawy:
- DID 520VX http://allegro.pl/zestaw-napedowy-did-n ... 77156.html
- DID 520VX2 http://allegro.pl/zestaw-napedowy-kawas ... 62297.html
Czy warto dołożyć te 20zł do tego drugiego?
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: wymiana napędu

Post autor: jotto »

Napisz do wwitka, jego znajomy ma za 330 + przesyłka. VX2 zębatki JT
Obrazek
ODPOWIEDZ