Problem z "latającą" kierownicą
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Problem z "latającą" kierownicą
mam pewien problem, lecz nie wiem z czym on się dokładnie wiąże.
W normalnych warunkach po puszczeniu kierownicy w czasie jazdy motocykl powinien utrzymywać kierunek jazdy na wprost (dąży do tego konstrukcja przedniego zawieszenia).
U mnie natomiast po puszczeniu kierownicy przy ok 50-60 km/h kierownica zaczęła latać we wszystkich kierunkach. Domyślam się, że tak być nie powinno, lecz nie za bardzo wiem gdzie musiałbym zajrzeć. Łożysko główki ramy, a może coś z zawieszeniem. Po prostu nie mam pojęcia.
Liczę na wasze sugestie.
W normalnych warunkach po puszczeniu kierownicy w czasie jazdy motocykl powinien utrzymywać kierunek jazdy na wprost (dąży do tego konstrukcja przedniego zawieszenia).
U mnie natomiast po puszczeniu kierownicy przy ok 50-60 km/h kierownica zaczęła latać we wszystkich kierunkach. Domyślam się, że tak być nie powinno, lecz nie za bardzo wiem gdzie musiałbym zajrzeć. Łożysko główki ramy, a może coś z zawieszeniem. Po prostu nie mam pojęcia.
Liczę na wasze sugestie.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Problem z "kierownicą" ?
Na 90% pierwsze co powinniens spr. to lozysko glowki ramy 

Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
-
- Motorowerzysta
- Posty: 92
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 19:49
- Miejscowość: Ryczów Kolonia
- Numer GG: 2935736
- Lokalizacja: Kolonia Ryczów
Re: Problem z "kierownicą" ?
Może masz źle wyważone koło. Ja miałem taki problem, zapłaciłem 15 pln w warsztacie i jest ok 

Moja piękna:
http://bikepics.com/members/shadow493/02er5/
http://bikepics.com/members/shadow493/02er5/
- OloK
- Motocyklista
- Posty: 575
- Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
- Imię: Aleksander
- Miejscowość: Złotoryja
- Plecak: Brak :)
- Garnek: AGV K-3
- Numer GG: 7525884
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: Problem z "kierownicą" ?
Łożysko główki ramy, koło źle wyważone lub uszkodzona opona
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Galeria
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Problem z "kierownicą" ?
ok, jak znajdę chwilę czasu to zaglądnę we wszystkie możliwości.
A żeby nie zakładać nowego tematu to spytam jeszcze o coś.
Czy jak na tarczy hamulcowej wyczuwam nierówności jakby od nierówno hamujących klocków(po zewnętrznej jest jakby bardziej zjechana) to wystarczy dać tarczę do przetoczenia i założyć nowe klocki czy szykować się na kupno nowej tarczy ?
A żeby nie zakładać nowego tematu to spytam jeszcze o coś.
Czy jak na tarczy hamulcowej wyczuwam nierówności jakby od nierówno hamujących klocków(po zewnętrznej jest jakby bardziej zjechana) to wystarczy dać tarczę do przetoczenia i założyć nowe klocki czy szykować się na kupno nowej tarczy ?

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Re: Problem z "kierownicą" ?
Jak się nie mylę, to główkę ramy można sprawdzić stawiając motocykl na centralkę i powoli skręcać kierownicą w oba kierunki. Jak wyczuwasz jakieś szarpnięcia, czy brak płynności przy skręcaniu, to znak że masz do wymiany główkę ramy.
Ja mam ten sam problem, z tym że trzęsie przy około 50-60 km/h, a przy większych prędkościach ustaje. Pojechałem wyważyć koła i niestety nic nie pomogło
Robili to godzinę, zapłaciłem jak za zboże (jak usłyszałem cenę po wykonaniu usługi, to mi kopara opadła).
Możesz zacząć od sprawdzenia stanu ogumienia. Er-5 podobno jest na wszystko wyczulona.
Z tego co napisałeś, to nie masz zwichrowanej tarczy, a może jednak? Może to tarcza wprowadza motocykl w te wibracje? Nie wiem czy warto przetaczać tarczę motocyklową, bo one są węższe niż samochodowe. Moim zdaniem trzeba kupić nową, ale ekspertem nie jestem.
Ja mam ten sam problem, z tym że trzęsie przy około 50-60 km/h, a przy większych prędkościach ustaje. Pojechałem wyważyć koła i niestety nic nie pomogło

Możesz zacząć od sprawdzenia stanu ogumienia. Er-5 podobno jest na wszystko wyczulona.
Z tego co napisałeś, to nie masz zwichrowanej tarczy, a może jednak? Może to tarcza wprowadza motocykl w te wibracje? Nie wiem czy warto przetaczać tarczę motocyklową, bo one są węższe niż samochodowe. Moim zdaniem trzeba kupić nową, ale ekspertem nie jestem.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Problem z "kierownicą" ?
Po dokładnych oględzinach układu hamulcowego, a dokładniej mówiąc, samego zacisku, doszedłem do wniosku że mam klocki do wymiany (grubość ~1,5 mm).
Jakie klocki macie założone w swoich sprzętach ? ja wstępnie patrzę na EBC HH (wzmocnione). Może się szarpnę i wraz z klockami sprawię sobie oplot
Co do przetoczenia tarcz, znajomi mi radzą żeby przetoczyć, ale nie przesadzać. Zawsze lepiej wydać te 50 zł na przetoczenie niż 430 zł na nową tarczę
Sprawdzałem płynność przy skręcaniu kierownicą, ale niczego nie wyczułem.
Jakie klocki macie założone w swoich sprzętach ? ja wstępnie patrzę na EBC HH (wzmocnione). Może się szarpnę i wraz z klockami sprawię sobie oplot

Co do przetoczenia tarcz, znajomi mi radzą żeby przetoczyć, ale nie przesadzać. Zawsze lepiej wydać te 50 zł na przetoczenie niż 430 zł na nową tarczę

Sprawdzałem płynność przy skręcaniu kierownicą, ale niczego nie wyczułem.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Re: Problem z "kierownicą" ?
Na moje bedzie to zle wywarzona opona,a tarczy motocyklowych sie raczej nie przetacza.Ewentualnie krzywa felga np.po spotkaniu z kraweznikiem.
-
- Motocyklista
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 gru 2010, 23:22
- Lokalizacja: Brodowo koło Środy Wielkopolskiej
Re: Problem z "kierownicą" ?
Moich kilka propozycji:
-źle wyważone koło
-łożyska koła
-łożyska główki ramy
-nierówny stan oleju w lagach
-słabo dokręcone koło
-słabo dokręcony błotnik(mogły się śrubki odkręcić)
-niedokręcone lub krzywo wsunięte lagi w półki...
I to chyba tyle co ja bym rozpatrywał..
-źle wyważone koło
-łożyska koła
-łożyska główki ramy
-nierówny stan oleju w lagach
-słabo dokręcone koło
-słabo dokręcony błotnik(mogły się śrubki odkręcić)
-niedokręcone lub krzywo wsunięte lagi w półki...
I to chyba tyle co ja bym rozpatrywał..

[color=#0040FF]BRACI SIĘ NIE TRACI-to hasło powinno łączyć wszystkich motocyklistów!!!!! :)[/color]
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lut 2011, 21:08
- Miejscowość: antwerpen/krasnik
- Plecak: żona kamila
- Numer GG: 9124329
- Lokalizacja: antwerpen/krasnik
Re: Problem z "kierownicą" ?
u mnie jak puszcze kierownice to telepie nia jak cholera. jak hamuje przednim hamulcem to tez trzesie kierownica ze az strach.
czy powod to własnie tarcza ?
co sprawdzic.
czy powod to własnie tarcza ?
co sprawdzic.