Wymiana klocków hamulcowych
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Witam. nie wiem czy pisze w odpowiednim temacie ale nie znalazłam odpowiedniejszego. Jeśli nie tutaj to proszę mnie przerzucić. Mam problem. Od wczoraj przy hamowaniu słyszę jakiś dziwny dźwięk jakby tacie lekkie, wydaje mi się, ze Kawa gorzej hamuje. Co to może być ? Powinnam podskoczyć do serwisu ? Dodam, że na początku sezonu wszystko było sprawdzane i wymieniane, łącznie z wszystkimi płynami...i mechanik nie mówił nic a nic o wymianie ani tarczy ani klocków... Help
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Takie lekkie tarcie jest słyszalne i u mnie, jednak pogorszenia hamowania nie zauważyłem. Bardziej słyszalne stało się to po wymianie klocków, ale mechanicznie wszystko jest w porządku dlatego nie przejmuję się tym. Pogorszenie hamowania może jedynie nastąpić, wskutek puchnięcia przewodu, co z kolei powoduje kilka ostrzejszych hamowań pod rząd, bo jeśli klocki ok. tarcza ok. to myślę, że nic złego tam się nie dzieje 

- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: Wymiana klocków hamulcowych
zecia_a:
1. Najpierw sprawdź wysokość okładzin na klockach hamulcowych (min. 1mm), może klocki się skończyły?
2. Być może klocki ścierają się nierówno (będzie widać po zdjęciu zacisku) - jest to spowodowane zapiekaniem się tłoczków. Tłoczki zapiekają się od pyłu z klocków i wysokiej temperatury, dlatego warto co jakiś czas zdjąć zacisk, umyć wszystko denaturatem i nasmarować tłoczki specjalną pastą do tłoczków (tubka wielkości "Super glue" kosztuje 3zł).
1. Najpierw sprawdź wysokość okładzin na klockach hamulcowych (min. 1mm), może klocki się skończyły?
2. Być może klocki ścierają się nierówno (będzie widać po zdjęciu zacisku) - jest to spowodowane zapiekaniem się tłoczków. Tłoczki zapiekają się od pyłu z klocków i wysokiej temperatury, dlatego warto co jakiś czas zdjąć zacisk, umyć wszystko denaturatem i nasmarować tłoczki specjalną pastą do tłoczków (tubka wielkości "Super glue" kosztuje 3zł).
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Bardzo dziękuje, postaram się jakoś to sprawdzić, chociaż sama tego zdjąć nie umiem i chyba nie będę się sama porywać, a rzeczywiście trze bardziej może to po kilku ostrych hamowaniach na mieście, bo tak było.
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Oczywiście jak kolega wyżej polecam przesmarować tłoczki tą pastą. W motocyklu nie stosowałem, ale w samochodzie bardzo pomaga;)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2012, 06:30 przez piter3105, łącznie zmieniany 1 raz.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ja dzisiaj rozebrałem zacisk hamulcowy, przeczyściłem i posmarowałem tłoczki pastą. Troszkę były pozapiekane, a przynajmniej jeden z nich. Teraz chodzą głaciutko.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Damiano
- Motocyklista
- Posty: 289
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 23:47
- Imię: Damian
- Miejscowość: Kraków / Nowa Huta
- Garnek: HJC FG-15 Kynee
- Telefon: 797873166
- Motocykl: V strom DL 650
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Stosował ktoś może takie klocki?
Ajak nie to jakie polecacie do wersji z 2002r. ;]
http://sklep.scigacz.pl/klocki-hamulcow ... _1073_1075
Ajak nie to jakie polecacie do wersji z 2002r. ;]
http://sklep.scigacz.pl/klocki-hamulcow ... _1073_1075
Jawa350ts 89r. -->Kawasaki Er 5 02r. --->Suzuki Sv 650S 05r.--> Suzuki VStrom 650 06r. :>
Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
Żyje się po to...by spełniać marzenia :>
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Mam mały problem z tylną tarczą w swoim ZR7. Mianowicie po wymianie klocków tarcza masakrycznie się nagrzewa (można się oparzyć) Przednie tarcze w tym momencie są letnie. Na postoju czuć jakby spaleniznę.
Dodam że klocki dość mocno przywierają do tarczy nawet bez wciśniętej dźwigni hamulca (koło nie kręci się swobodnie na luzie). Muszę zrobić regenerację zacisku (smarowanie tłoczków itp.), ale jak to nic nie da to chyba będę musiał poszukać innych klocków
-- 03 Paź 2012, 13:44 --
Problem rozwiązany. Okazało się że klocki Shiffert mają minimalnie inną konstrukcję niż poprzednie klocki i ten wewnętrzny kolcek (ten z jednym oczkiem) Sztywno siedział w zacisku i nieprawidłowo pracował. Założyłem z powrotem stare klocki TOKIKO HH (trochę mięsa jeszcze było) i koło teraz swobodnie się kręci
-- 03 Paź 2012, 14:02 --
Dodam że ZR7 ma te same zaciski hamulcowe co ER-5 po lifcie, także mniemam że w ER5 również będą problemy z tą marką klocków.
Dodam że klocki dość mocno przywierają do tarczy nawet bez wciśniętej dźwigni hamulca (koło nie kręci się swobodnie na luzie). Muszę zrobić regenerację zacisku (smarowanie tłoczków itp.), ale jak to nic nie da to chyba będę musiał poszukać innych klocków

-- 03 Paź 2012, 13:44 --
Problem rozwiązany. Okazało się że klocki Shiffert mają minimalnie inną konstrukcję niż poprzednie klocki i ten wewnętrzny kolcek (ten z jednym oczkiem) Sztywno siedział w zacisku i nieprawidłowo pracował. Założyłem z powrotem stare klocki TOKIKO HH (trochę mięsa jeszcze było) i koło teraz swobodnie się kręci

-- 03 Paź 2012, 14:02 --
Dodam że ZR7 ma te same zaciski hamulcowe co ER-5 po lifcie, także mniemam że w ER5 również będą problemy z tą marką klocków.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motorowerzysta
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 wrz 2012, 02:29
- Imię: Piotrek
- Miejscowość: Piaseczno
- Garnek: UVEX 515 BOSS
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Koledzy pomóżcie, kupiłem zacisk hamulcowy i okazał się strasznie zapieczony... jeden tłoczek chodzi jako tako, drugi ledwo drgnie, czy da się wymienić tłoczki, bo mam od innego zacisku, jeśli tak to jak?
Druga sprawa: prowadnice jarzma ani drgną w tym zacisku, zupełnie nie mam pomysłu jak je zdjąć. Próbowałem leciutko młotkiem uderzać ale nie pomogło.
Druga sprawa: prowadnice jarzma ani drgną w tym zacisku, zupełnie nie mam pomysłu jak je zdjąć. Próbowałem leciutko młotkiem uderzać ale nie pomogło.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Proponuję taki oto sposób:
Podłączasz zacisk pod przewód, w zacisk wkładasz kawałek drewienka (nie za wąski, ma zostawać ok 2-3 cm luzu. Dodatkowo można podłożyć kawałek blaszki by tłoczki nie wcisnęły się w drewienko). Pompujesz aż oba tłoczki się ruszą. Później delikatnie szczypcami bądź kombinerkami wyciągniesz tłoczki z zacisku.
Następnie porządnie wyczyść tłoczki (płyn hamulcowy dobrze się w tym sprawdza), oraz otworki w zacisku po tłoczkach.
Nasmaruj pastą i zamontuj
Możesz dodatkowo powymieniać oringi w zacisku.
Co do jarzma to ci nie pomogę, bo nie miałem z tym problemu więc i sposobu na to nie poznałem
Podłączasz zacisk pod przewód, w zacisk wkładasz kawałek drewienka (nie za wąski, ma zostawać ok 2-3 cm luzu. Dodatkowo można podłożyć kawałek blaszki by tłoczki nie wcisnęły się w drewienko). Pompujesz aż oba tłoczki się ruszą. Później delikatnie szczypcami bądź kombinerkami wyciągniesz tłoczki z zacisku.
Następnie porządnie wyczyść tłoczki (płyn hamulcowy dobrze się w tym sprawdza), oraz otworki w zacisku po tłoczkach.
Nasmaruj pastą i zamontuj
Możesz dodatkowo powymieniać oringi w zacisku.
Co do jarzma to ci nie pomogę, bo nie miałem z tym problemu więc i sposobu na to nie poznałem


Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/