wymiana napędu
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- LucasCNC
- Motocyklista
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Głogów Małopolski
- Garnek: HJC CS-14
Re: wymiana napędu
Kurcze już kupiłem... Poczytałem trochę i wybrałem dokładnie VX2 i zębatki firmy JT.
Re: wymiana napędu
LucasCNC, jeśli możesz to napisz czemu akurat wybrałeś VX2?
Co się o tych łańcuchach dowiedziałeś?
Co się o tych łańcuchach dowiedziałeś?
- LucasCNC
- Motocyklista
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Głogów Małopolski
- Garnek: HJC CS-14
Re: wymiana napędu
Z tego co wyczytałem to VX2 jest ulepszoną wersją łańcucha VX. Posiada on zwiększoną wytrzymałość na rozciąganie (z 8000Lbs - VX, do 8120Lbs - VX2 (niektóre źródła podają 8200Lbs)). Jest to poprostu nowsza, lekko zmodyfikowana, wzmocniona wersja łańcucha VX. Na stronie producenta nie znalazłem żadnych informacji o wersji VX, pewnie powoli zostanie wycofany ze sprzedaży.
Re: wymiana napędu
Dziękuje za info
Bo ja też niedługo będę się przymierzał do wymiany napędu.

- LucasCNC
- Motocyklista
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Głogów Małopolski
- Garnek: HJC CS-14
Re: wymiana napędu
Dzisiaj odebrałem paczkę z nowym napędem i zauważyłem, że zamiast złączki do zakuwania jest zapinana. Czy ktoś z Was użytkuje tak zapinany łańcuch? Czy lepiej nie ryzykować i kupić złączkę do zakuwania? (ale skoro producent takie produkuje to chyba muszą wytrzymywać naprężenia?).
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 lip 2012, 14:36
- Miejscowość: Władysławowo
- Garnek: AGV K-3
Re: wymiana napędu
Od dwóch miesięcy użytkuje łańcuch vx2, zapięty spinka która była w zestawie i póki co bez problemowo.
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: wymiana napędu
nikodemstu, lepiej powiedz ile km przejechałeś w ostatnich 2 miesiącach? Jeden może przejechać 2000 km, a drugi 100 km 
Pozdrawiam

Pozdrawiam

- UncleKlaus
- Motocyklista
- Posty: 179
- Rejestracja: 10 mar 2011, 17:38
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kraków
Re: wymiana napędu
LucasCNC ja też mam zapinkę (od jakichś 4000 km). Myślę, że przy moto o mocy 50KM, raczej nie mamy się co przejmować wytrzymałością zapinki:) Nawet w moto, które tak bestialsko obchodzi się z łańcuchem jak ER5.
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 lip 2012, 14:36
- Miejscowość: Władysławowo
- Garnek: AGV K-3
Re: wymiana napędu
@jotto, praktycznie codziennie dojeżdżam 100km do pracy w dwie strony wiec myślę że koło 2-3tys zrobiłem. Spinkę sprawdzam systematycznie czy sie cały czas trzyma, i póki co bez problemu.
- LucasCNC
- Motocyklista
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Głogów Małopolski
- Garnek: HJC CS-14
Re: wymiana napędu
No to mnie uspokoiliście.
Dzisiaj wymieniłem napęd, przy okazji zregenerowałem zabierak i wyczyściłem hamulec. Oczywiście wyczyściłem felgę, zabierak i hamulec z brudu dla wyglądu benzyną ekstrakcyjną (wodą nie szło tego domyć)
.
Szkoda tylko, że nowa zębatka napędzająca nie ma tych gum wyciszających łańcuch. Myślałem, że można je przełożyć z zębatki na zębatkę - niestety myliłem się.
Dzisiaj wymieniłem napęd, przy okazji zregenerowałem zabierak i wyczyściłem hamulec. Oczywiście wyczyściłem felgę, zabierak i hamulec z brudu dla wyglądu benzyną ekstrakcyjną (wodą nie szło tego domyć)

Szkoda tylko, że nowa zębatka napędzająca nie ma tych gum wyciszających łańcuch. Myślałem, że można je przełożyć z zębatki na zębatkę - niestety myliłem się.