Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Spiner
- Motorowerzysta
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 kwie 2013, 00:42
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Warszawa
- Garnek: Caberg
Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
Założyłem 30 ohm, odpaliłem i poszedł dym z obrotomierza (z tego co się zorientowałem, to nie z opornika, bo ten na voltomierzu - czy jak to się zwie - pokazuje 30ohm, czyli działa), wskazówka nie drgnęła. Przyznam się, że drugiej wersji opornika z tego tematu nie testowałem. Przy włączonym silniku na kablach od obrotomierza pod kubkami pokazuje 14.30V (+/- 0.05V) więc regulator też wydaje się być w porządku. Chyba odpuszcze i kupię ten elektroniczny obrotek Daytona...
Ale dzięki wszystkim za chęci
Ale dzięki wszystkim za chęci
-
- Rowerzysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lis 2013, 17:05
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Kraków
- Garnek: HJC IS-17
- Kontakt:
Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
U mnie też nie działa obrotomierz i dzisiaj wreszcie znalazłem chwilę żeby dobrać się do wnętrzności. Oporniki wprawdzie są ok (od razu podaje że u mnie to są 10k i 47k) ale wygląda na to że kondensator jest spalony. Zmierzyłem też jakie jest napięcie zasilania obrotomierza i wyszło mi coś takiego:
-stacyjka na ON ale silnik wyłączony: na jedynym przewodzie około 3V a na drugim około 12V
-włączony silnik i odpowiednio napięcia 9V i 18V rosnące wraz z obrotami.
Czy może ktoś zweryfikować czy takie napięcia przy odpalonym silniku są prawidłowe?
-stacyjka na ON ale silnik wyłączony: na jedynym przewodzie około 3V a na drugim około 12V
-włączony silnik i odpowiednio napięcia 9V i 18V rosnące wraz z obrotami.
Czy może ktoś zweryfikować czy takie napięcia przy odpalonym silniku są prawidłowe?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2013, 09:38 przez marcin_92, łącznie zmieniany 1 raz.
- bober15
- Motocyklista
- Posty: 167
- Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Giżycko
- Plecak: zależy jak leży :)
- Garnek: Nitro n766-vx
- Telefon: 790591087
Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
Tez prosiłbym o wartości sygnału pochodzącego od modułu ponieważ mam problem ze swoim sprzętem i nie wiem od czego zaczynać. Ustrój jest sprawny, na płytce wszystkie elementy wydają się być sprawne. A napięcie zasilania powinno być takie jak na aku czyli do 14.5v przynajmniej z tego co pamiętam ze schematu
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
Można wiedzieć jak podnosisz obroty na wyłączonym silniku? Chyba literówka się wkradłamarcin_92 pisze:U mnie też nie działa obrotomierz i dzisiaj wreszcie znalazłem chwilę żeby dobrać się do wnętrzności. Oporniki wprawdzie są ok (od razu podaje że u mnie to są 10k i 47k) ale wygląda na to że kondensator jest spalony. Zmierzyłem też jakie jest napięcie zasilania obrotomierza i wyszło mi coś takiego:
-stacyjka na ON ale silnik wyłączony: na jedynym przewodzie około 3V a na drugim około 12V
-wyłączony silnik i odpowiednio napięcia 9V i 18V rosnące wraz z obrotami.
Czy może ktoś zweryfikować czy takie napięcia przy odpalonym silniku są prawidłowe?
-
- Rowerzysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lis 2013, 17:05
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Kraków
- Garnek: HJC IS-17
- Kontakt:
Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
No tak literówka:) Dzieki za zwrocenie uwagi.
Sprawdziłem napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku i też jest 18 V, czylki wychodzi na to że bober15 miał racje.
Czyli do wymiany mam również regulator napięcia. Chyba że zbyt wysokie napięcie może być spowodowane jeszcze czymś innym ?
Sprawdziłem napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku i też jest 18 V, czylki wychodzi na to że bober15 miał racje.
Czyli do wymiany mam również regulator napięcia. Chyba że zbyt wysokie napięcie może być spowodowane jeszcze czymś innym ?
- bober15
- Motocyklista
- Posty: 167
- Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Giżycko
- Plecak: zależy jak leży :)
- Garnek: Nitro n766-vx
- Telefon: 790591087
Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
Hmm takie napięcie na aku dziwna sprawa. Ja bym sprawdził to jeszcze innym miernikiem, może po prostu on źle wskazuje
-
- Rowerzysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lis 2013, 17:05
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Kraków
- Garnek: HJC IS-17
- Kontakt:
Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
Dlaczego innym miernikiem? Jak silnik jest wyłączony to jest normalnie 13 V, a jak go włącze to wtedy jest 18 V, czyli poprostu napięcie ładowania akumulatora jest zbyt duże a nie miernik zepsuty.
- bober15
- Motocyklista
- Posty: 167
- Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Giżycko
- Plecak: zależy jak leży :)
- Garnek: Nitro n766-vx
- Telefon: 790591087
Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
Zgadza się to ja nie zrozumiałem. Myślałem, że podczas spoczynku jest 18v. Wychodzi na to, że regulator napięcia źle działa
-
- Rowerzysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lis 2013, 17:05
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Kraków
- Garnek: HJC IS-17
- Kontakt:
Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
Działa
Opornik 47 kOm zmieniony na 30 Om (ktoś widocznie już próbował to naprawiać ale z miernym skutkiem), oraz nowa dioda Zennera plus do tego regulator napięcia
Opornik 47 kOm zmieniony na 30 Om (ktoś widocznie już próbował to naprawiać ale z miernym skutkiem), oraz nowa dioda Zennera plus do tego regulator napięcia
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 gru 2013, 01:08
- Miejscowość: Białystok
Re: Niedziałający obrotomierz (przepalony opornik)
Witam w tej wiadomości chciałbym się przywitac jestem Piotrus, lat 23 Białystok niedawny nabytek Er 5/2003 r
Kochani! po przywitaniu jak to zwykle bywa chciałbym was prosić o pomoc
Mianowicie zająłem się 2 dni temu zegarami miałem popękane poprzedni własciciel miał glebe parkingową i posypały sie zegary więc posklejałem ponaprawiałem żarówki powymieniałem mam już wszystko, wszystko poza obrotomierzem, przetulowałem przepalony opornik wstawiłem 100ohm 2W jednak po złozeniu i marudzeniu dziewczyny ze zajmuje się moto zamiast nią, okazało się ze nic z tego obrotomierz nie ruszył a mało tego wsazówka sama wskazuje cały czas 7 tys obrotów nawet przy zgaszonym moto wskazała tak już przed wstawieniem obrotomierza do zegarów....
Pomocy!:)
Co popsułem?:>
Z powitaniami zapraszam do powitalni. /jotto
Kochani! po przywitaniu jak to zwykle bywa chciałbym was prosić o pomoc
Mianowicie zająłem się 2 dni temu zegarami miałem popękane poprzedni własciciel miał glebe parkingową i posypały sie zegary więc posklejałem ponaprawiałem żarówki powymieniałem mam już wszystko, wszystko poza obrotomierzem, przetulowałem przepalony opornik wstawiłem 100ohm 2W jednak po złozeniu i marudzeniu dziewczyny ze zajmuje się moto zamiast nią, okazało się ze nic z tego obrotomierz nie ruszył a mało tego wsazówka sama wskazuje cały czas 7 tys obrotów nawet przy zgaszonym moto wskazała tak już przed wstawieniem obrotomierza do zegarów....
Pomocy!:)
Co popsułem?:>
Z powitaniami zapraszam do powitalni. /jotto