Kontrolka temperatury płynu
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Kontrolka temperatury płynu
Chciałbym zapytać jak w waszych Er kach działa w.w kontrolka. Po zakupie ER ki po przekręceniu kluczyka świeciła mi się tylko kontrolka od oleju, po uruchomieniu silnika gasła. Po jakimś czasie zacząłem grzebać i zauważyłem, że jeden kabelek (biało-żółty) tak sobie wisi. Skręciłem go z jakimś innym i potem kiedy przekręcałem kluczyk świeciły obydwie kontrolki i po uruchomieniu gasły. Patrząc w schemacie elektrycznym zauważyłem, że owy biało żółty kabelek powinien być przyczepiony do czujnika temperatury (tego wkręconego przy termostacie). Przy okazji wykręcenia czujnika sprawdziłem go (zapalniczką) i im cieplej tym jaśniej świeci kontrolka. Teraz po przekręceniu kluczyka znowu świeci tylko ta od oleju. Czy tak powinno być? Czy po przekręceniu kluczyka powinny świecić obydwie kontrolki, a po uruchomieniu silnika gasnąć? Czy tylko ta od oleju?
Swoją drogą czujnik ten działa tak jakby był przystosowany do zegara, ale takich wersji Er-nie było..
Swoją drogą czujnik ten działa tak jakby był przystosowany do zegara, ale takich wersji Er-nie było..
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Kontrolka temperatury płynu
Po włączeniu zapłonu (przekręceniu kluczyka) zapalą ci się wszystkie kontrolki, tak jak w samochodzie z tym że nie gasną. Po odpaleniu oby dwie powinny zgasnąć.
Jak ci się kontrolka temperatury zaświeci w trakcie jazdy to możesz zacząć się martwić. Płyn w ER praktycznie nie ma jak się zagotować. Chyba że masz zasyfioną chłodnicę (zmniejszona objętość) albo za mało płynu i nie nadąża chłodzić.
Jak to pisał Krzychu (Keteiz) w innym temacie: ERki są niedogrzane. Musiałbyś od świtu do zmierzchu pałować erkę na mieście, to może zaświeci się kontrolka temp.
Jak ci się kontrolka temperatury zaświeci w trakcie jazdy to możesz zacząć się martwić. Płyn w ER praktycznie nie ma jak się zagotować. Chyba że masz zasyfioną chłodnicę (zmniejszona objętość) albo za mało płynu i nie nadąża chłodzić.
Jak to pisał Krzychu (Keteiz) w innym temacie: ERki są niedogrzane. Musiałbyś od świtu do zmierzchu pałować erkę na mieście, to może zaświeci się kontrolka temp.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Kontrolka temperatury płynu
Czujnik jest sprawny na pewno, czyli jednak coś te kabelki są nie tak. No w każdym razie dzięki za odpowiedź.
-
- Motocyklista
- Posty: 187
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 20:13
- Imię: Michał
- Miejscowość: Małopolska
- Garnek: Shark S700
Re: Kontrolka temperatury płynu
A jak już gadacie o temperaturze. Czy wentylator się w ogóle u was czasami włącza? Jak kupowałem moto to po jeździe z półgodziny wydawało mi sie, że włączył się wentylator. Czy to coś poważnego? Zastanawiam sie, czy poprzednik zmieniając płyn chłodniczy nie próbował go wlewać przez zbiornik wyrównawczy, ale teraz nie mam jak tego sprawdzić.
- duzydamian
- Motocyklista
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 sie 2011, 18:10
- Imię: Damian
- Miejscowość: Chorzów
- Garnek: AGV K3 Basic
- Numer GG: 3799712
- Kontakt:
Re: Kontrolka temperatury płynu
U mnie wiatrak się włącza. Np. po dłuższej jeździe po mieście w ciepły dzień. Najprościej odpalić na postoju i zostawić na 10 minut czasem kręcąc manetką. U mnie po mniej więcej takim czasie na postoju rusza wiatrak.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Kontrolka temperatury płynu
cybek jeżeli nie spuszczałeś jeszcze płynu chłodniczego od momentu zakupu, to jest możliwość sprawdzenia. Po prostu zlej stary płyn, zobaczysz ile go było w układzie (powinno być 1,7l wg serwisówki) i zalej nowym. Przy okazji przeczyść filterek co przy gaźnikach od strony kranika się znajduje. Może mieć w sobie sporo syfu.
Co do załączania się wentylatora, to normalne że jeżdżąc po mieście załączy się wentylator. Przy małych prędkościach (w mieście) użebrowanie silnika nie daje rady schłodzić całości, wiec załącza się wentylator. A rozpoznać, czy się załączył, można po fali ciepła trafiającą w nogi.
Co do załączania się wentylatora, to normalne że jeżdżąc po mieście załączy się wentylator. Przy małych prędkościach (w mieście) użebrowanie silnika nie daje rady schłodzić całości, wiec załącza się wentylator. A rozpoznać, czy się załączył, można po fali ciepła trafiającą w nogi.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Kontrolka temperatury płynu
U mnie też nie raz się załączy, najczęściej przy upalnych dniach. Wracając do mojego wcześniejszego pytania, od kontrolki temperatury odchodzą dwa kabelki (brązowy i biało-żółty). Brązowy idzie do masy, a biało-żółty wchodzi do jakichś kostek, aż w końcu trafia do czujnika. Tak powinno być połączone? Jeśli ktoś mógłby przy okazji zdemontowanego zbiornika zrobić zdjęcie czujnika i wrzucić tutaj to byłbym wdzięczny, bo interesuje mnie jeszcze jak wygląda końcówka czujnika,
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Kontrolka temperatury płynu
Według serwisówki brązowy (następnie brązowo biały) idzie do modułu zapłonowego. Żółto-biały idzie przez kostkę w lampie do czujnika temperatury
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Kontrolka temperatury płynu
Dzięki a rysunek, ale ten w z serwisówki jest jak się nie mylę, ale interesuje mnie jeszcze jaka końcówka jest na kabelku tym biało-żółtym? Bo ja zarobiłem zwykłą wsuwkę żeńską i tak zahaczyłem na końcówce czujnika. Jest tak, że jak biało-żółtym dotknę do gwintu czujnika, do obudowy termostatu itp. to normalnie kontrolka się świeci i po uruchomieniu silnika gaśnie, a jeśli jest na tej końcówce to tylko jak pogrzałem zapalniczką kontrolka zaczęła się rozjaśniać, ale ona chyba powinna działać tak, że albo się świeci albo nie.
- pioter300
- Motocyklista
- Posty: 151
- Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Wa-wa/Piaseczno
- Garnek: SHARK S900
Re: Kontrolka temperatury płynu
Poraz kolejny odkopuję stary temat - poco zaczynac nowy. W końcy walczę o "łopatkę roku".
Mam pytanie : czy ktos z Was zastanawiał sie nad montażem wskaźnika, który pokazywał by temeraturę silnika albo płynu chłodniczego, tak jak jest to w nowszych sprzętach??
Cały czas mam wąpliwości, czy silnik mi się nie przegrzewa. Wiem, że jest kontrolka, ale co jeśli nie zaświeci się w pore, a ja przejadę i przegrzeje silnik? Chciałbym zainstalować sobie jakiś wskaźnik temperatury. A może wystarczy zwykły termometr samochodowy z czujnikiem zewnętrznym zainstalowanym gdzies na silniku? Ma ktoś jakieś pomysły??
A tak w ogóle jaka jest normalna temperatura pracy silnika i gdzie to najlepiej sprawdzić?
Mam pytanie : czy ktos z Was zastanawiał sie nad montażem wskaźnika, który pokazywał by temeraturę silnika albo płynu chłodniczego, tak jak jest to w nowszych sprzętach??
Cały czas mam wąpliwości, czy silnik mi się nie przegrzewa. Wiem, że jest kontrolka, ale co jeśli nie zaświeci się w pore, a ja przejadę i przegrzeje silnik? Chciałbym zainstalować sobie jakiś wskaźnik temperatury. A może wystarczy zwykły termometr samochodowy z czujnikiem zewnętrznym zainstalowanym gdzies na silniku? Ma ktoś jakieś pomysły??
A tak w ogóle jaka jest normalna temperatura pracy silnika i gdzie to najlepiej sprawdzić?
Jestem bardzo początkujący więc proszę nie dziwić się niektórymi moimi pytaniami.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.