Nie odpala po jeździe
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: Nie odpala po jeździe
Też obstawim aku, ale trochę "dziwne" wydaje się to, że za pierwszym razem odpalił, a później nie chciał.
Jeżeli nie było ładowania, a jechałeś na światłach, to cały prąd z akumulatora został "zużyty" na odbiorniki w moto (światła, kierunki).
Warto sprawdzić ładowanie.
Sprawdź ile volt ma aku przed odpaleniem. Gdy uda sie uruchomić moto (z kabli, innego aku...) voltomierz powinien pokazywać >14V.
Dodałbym też zdjęcie prawago, plastiku pod siedzeniem kierowcy. Są tam wtyczki (regulatora, przekaźnik rozrusznika,...) - rozłącz je i zobacz, czy się przypadkiem nie zrobło "zielono" - lubią śniedzieć i przynajmniej co sezon warto przeczyścić styki i prysnąć jakiś "kontakt spray"
W przypadku, gdyby wyczerpały się inne możliwości można też sprawdzić alternator. Pod lewym plastikiem jest złączka od alternatora z żółtymi kablami. Podłączając voltomierz, mierzysz parami "każdy z każdym" i przy 4000tyś. obr/min. każdy odczyt powinien wynosić ok. 60V
Jeżeli nie było ładowania, a jechałeś na światłach, to cały prąd z akumulatora został "zużyty" na odbiorniki w moto (światła, kierunki).
Warto sprawdzić ładowanie.
Sprawdź ile volt ma aku przed odpaleniem. Gdy uda sie uruchomić moto (z kabli, innego aku...) voltomierz powinien pokazywać >14V.
Dodałbym też zdjęcie prawago, plastiku pod siedzeniem kierowcy. Są tam wtyczki (regulatora, przekaźnik rozrusznika,...) - rozłącz je i zobacz, czy się przypadkiem nie zrobło "zielono" - lubią śniedzieć i przynajmniej co sezon warto przeczyścić styki i prysnąć jakiś "kontakt spray"
W przypadku, gdyby wyczerpały się inne możliwości można też sprawdzić alternator. Pod lewym plastikiem jest złączka od alternatora z żółtymi kablami. Podłączając voltomierz, mierzysz parami "każdy z każdym" i przy 4000tyś. obr/min. każdy odczyt powinien wynosić ok. 60V
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
- lisek
- Klubowicz
- Posty: 203
- Rejestracja: 12 sie 2013, 13:01
- Imię: Michał
- Miejscowość: Lipsko
- Plecak: Tynka
- Garnek: Caberg Konda
- Telefon: 794939527
- Motocykl: Trampek 650
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe
Jeżeli podłączysz to niego prostownik, to takjotto pisze:Dobra, to jadę z akumulatorem, multimetrem i świecami. Swoją drogą, akumulator powinien się ładować jak silnik będzie wyłączony?

Honda XL650VY Transalp
http://www.lichota.it
http://www.lichota.it
- wwitek123
- Klubowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
- Imię: Wojtek
- Miejscowość: Kraśnik
- Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
- Garnek: Nolan N86 N-COM
- Numer GG: 8024325
- Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe
Jotto a dobrze przykręciłeś przewody do aku?
Bo jeżeli przewody lekko stykają to też będzie tykał przekaźnik, ale będzie za mało prądu by rozrusznik zakręcił 


Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Nie odpala po jeździe
Serdecznie wszystkim dziekuje za odpowiedzi. Jutro najprawdopodobniej tam pojade i zobacze co sie da. Dziobek fotke zrobie. Kupie tego contact spraya i tez wezme ze zoba.
Lisek chodzi mi o to, ze jak mam sprawdzic ladowanie akumulatora jak silnika nie moge odpalic?
Wezme tez prostownik ze soba, podlacze u kolezanki.
Wojtek, akurat to jest 1 rzecz jaka sprawdzilem - odkrecilem i dokrecilem akumulator.
Wstepny plan jest taki, ze jak zalalem swiece i przez to nie odpala na pych i nic nie poradze tam z elektronika to zmienie swiece i sprobuje na pych go ospalic i wrocic do Gdanska.
Jak ktos jeszcze cos ma do powiedzenia to chetnie poslucham.
Lisek chodzi mi o to, ze jak mam sprawdzic ladowanie akumulatora jak silnika nie moge odpalic?
Wezme tez prostownik ze soba, podlacze u kolezanki.
Wojtek, akurat to jest 1 rzecz jaka sprawdzilem - odkrecilem i dokrecilem akumulator.
Wstepny plan jest taki, ze jak zalalem swiece i przez to nie odpala na pych i nic nie poradze tam z elektronika to zmienie swiece i sprobuje na pych go ospalic i wrocic do Gdanska.
Jak ktos jeszcze cos ma do powiedzenia to chetnie poslucham.


- wwitek123
- Klubowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
- Imię: Wojtek
- Miejscowość: Kraśnik
- Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
- Garnek: Nolan N86 N-COM
- Numer GG: 8024325
- Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe
Jeżeli świece zalało to nie musisz odkręcać świec
Wystarczy że pchniesz ją dłużej i zaskoczy 


Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Nie odpala po jeździe
Oj uwierz mi, że pchałem ją kawałeczek, prosiłem ludzi żeby mi pomogli i nic - nawet nie było dźwięku jakby załapywała. A na stacji jak poprosiłem ziomka to ledwo się rozpędziłem i odpaliła po puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu.

- wwitek123
- Klubowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
- Imię: Wojtek
- Miejscowość: Kraśnik
- Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
- Garnek: Nolan N86 N-COM
- Numer GG: 8024325
- Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe
Wszystko ok, ale jak aku nie ma prądu to Kawa nie zapali bo nie ma prądu by wytworzyć iskre, a alternator działa dopiero jak go wzbudzi prąd z aku
Dzióbek lub Lisek dobrze mówie?

Dzióbek lub Lisek dobrze mówie?

Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Nie odpala po jeździe
Przysiągłbym, że odpalałem kiedyś golfa III bez akumulatora na pych
ale poprawcie mnie jeżeli tego nie robiłem hahah
wiecie jak sprawdzić od jakiego moto będzie pasować aku do ER-5? Mam dostęp do tego od Z750 '11. Ale na żadnych aukcjach nie ma wymiarów tak samo jak w serwisówkach (sic!)

wiecie jak sprawdzić od jakiego moto będzie pasować aku do ER-5? Mam dostęp do tego od Z750 '11. Ale na żadnych aukcjach nie ma wymiarów tak samo jak w serwisówkach (sic!)

- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Nie odpala po jeździe
Dobrym sposobem na opróżnienie cylindrów z nadmiaru paliwa, to zdjęcie baku, wykręcenie świec, fajki zakryć jakąś szmatką, i zakręcić rozrusznikiem.
Nadmiar paliwa wyleci przez otwory świec.
Nadmiar paliwa wyleci przez otwory świec.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- lisek
- Klubowicz
- Posty: 203
- Rejestracja: 12 sie 2013, 13:01
- Imię: Michał
- Miejscowość: Lipsko
- Plecak: Tynka
- Garnek: Caberg Konda
- Telefon: 794939527
- Motocykl: Trampek 650
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe
wwitek123 pisze:Wszystko ok, ale jak aku nie ma prądu to Kawa nie zapali bo nie ma prądu by wytworzyć iskre, a alternator działa dopiero jak go wzbudzi prąd z aku![]()
Dzióbek lub Lisek dobrze mówie?
Masz rację bo alternator to jest urządzenie "obcowzbudne", ale wystarczy niewielkie napięcie w aku, żeby się wzbudził. A takich sytuacjach jak odpalenie golfa bez aku, wbrew pozorom to działa, ale potrzeba dość dużej prędkości obrotowej na osi alternatora
Pojemność akumulatora jest wyznacznikiem jego wymiarów, tylko tym się sugeruj.jotto pisze:Przysiągłbym, że odpalałem kiedyś golfa III bez akumulatora na pychale poprawcie mnie jeżeli tego nie robiłem hahah
wiecie jak sprawdzić od jakiego moto będzie pasować aku do ER-5? Mam dostęp do tego od Z750 '11. Ale na żadnych aukcjach nie ma wymiarów tak samo jak w serwisówkach (sic!)
Akumulator VARTA 12V 10Ah rozmiar 152x88x131 biegun(+) L prąd rozruchowy 90A
Zastosowanie:
Marka: | Model: |
APRILIA | Atlantic |
APRILIA | Pegaso |
APRILIA | RST |
APRILIA | RSV |
APRILIA | Scarabeo |
APRILIA | Sportcity |
APRILIA | Tuono |
ARCTIC CAT | DVX |
BOMBARDIER | DS |
HONDA | CB |
HONDA | CBR |
HONDA | CN |
HONDA | TRX |
HONDA | VF |
HONDA | VFR |
HONDA | VTR |
KAWASAKI | ER-5 |
KAWASAKI | ER-6F |
KAWASAKI | ER-6N |
KAWASAKI | KLE |
KAWASAKI | VN |
KAWASAKI | ZR |
KAWASAKI | ZR-7 |
KAWASAKI | ZX-6R |
KAWASAKI | ZX-9R |
KAWASAKI | ZZR |
KYMCO | MXU |
SUZUKI | DL |
SUZUKI | DR |
SUZUKI | GSF |
SUZUKI | GSX |
SUZUKI | GSX-R |
SUZUKI | SV |
SUZUKI | TL |
SUZUKI | VL |
SUZUKI | VZ |
TRIUMPH | America |
TRIUMPH | Bonneville |
TRIUMPH | Scrambler |
TRIUMPH | Speed Triple |
TRIUMPH | Speedmaster |
TRIUMPH | Sprint |
TRIUMPH | TT |
TRIUMPH | Thruxton |
TRIUMPH | Tiger |
YAMAHA | TDM |
YAMAHA | YZF |
Według katalogu VARTA:
Akumulator od Z750 to: 12V 8Ah 135A
Akumulator od ER5 to: 12V 10Ah 150A
Także ten od 750, pewnie wymiarami wejdzie, ale niestety będzie troszkę za mały. Poza tym będzie niższy o 25mm. Innych różnic nie ma.
Honda XL650VY Transalp
http://www.lichota.it
http://www.lichota.it