Założyłem 30 ohm, odpaliłem i poszedł dym z obrotomierza (z tego co się zorientowałem, to nie z opornika, bo ten na voltomierzu - czy jak to się zwie - pokazuje 30ohm, czyli działa), wskazówka nie drgnęła. Przyznam się, że drugiej wersji opornika z tego tematu nie testowałem. Przy włączonym silniku na kablach od obrotomierza pod kubkami pokazuje 14.30V (+/- 0.05V) więc regulator też wydaje się być w porządku. Chyba odpuszcze i kupię ten elektroniczny obrotek Daytona...
U mnie też nie działa obrotomierz i dzisiaj wreszcie znalazłem chwilę żeby dobrać się do wnętrzności. Oporniki wprawdzie są ok (od razu podaje że u mnie to są 10k i 47k) ale wygląda na to że kondensator jest spalony. Zmierzyłem też jakie jest napięcie zasilania obrotomierza i wyszło mi coś takiego:
-stacyjka na ON ale silnik wyłączony: na jedynym przewodzie około 3V a na drugim około 12V
-włączony silnik i odpowiednio napięcia 9V i 18V rosnące wraz z obrotami.
Czy może ktoś zweryfikować czy takie napięcia przy odpalonym silniku są prawidłowe?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2013, 09:38 przez marcin_92, łącznie zmieniany 1 raz.
Tez prosiłbym o wartości sygnału pochodzącego od modułu ponieważ mam problem ze swoim sprzętem i nie wiem od czego zaczynać. Ustrój jest sprawny, na płytce wszystkie elementy wydają się być sprawne. A napięcie zasilania powinno być takie jak na aku czyli do 14.5v przynajmniej z tego co pamiętam ze schematu
marcin_92 pisze:U mnie też nie działa obrotomierz i dzisiaj wreszcie znalazłem chwilę żeby dobrać się do wnętrzności. Oporniki wprawdzie są ok (od razu podaje że u mnie to są 10k i 47k) ale wygląda na to że kondensator jest spalony. Zmierzyłem też jakie jest napięcie zasilania obrotomierza i wyszło mi coś takiego:
-stacyjka na ON ale silnik wyłączony: na jedynym przewodzie około 3V a na drugim około 12V
-wyłączony silnik i odpowiednio napięcia 9V i 18V rosnące wraz z obrotami.
Czy może ktoś zweryfikować czy takie napięcia przy odpalonym silniku są prawidłowe?
Można wiedzieć jak podnosisz obroty na wyłączonym silniku? Chyba literówka się wkradła
Dlaczego innym miernikiem? Jak silnik jest wyłączony to jest normalnie 13 V, a jak go włącze to wtedy jest 18 V, czyli poprostu napięcie ładowania akumulatora jest zbyt duże a nie miernik zepsuty.
Opornik 47 kOm zmieniony na 30 Om (ktoś widocznie już próbował to naprawiać ale z miernym skutkiem), oraz nowa dioda Zennera plus do tego regulator napięcia
Witam w tej wiadomości chciałbym się przywitac jestem Piotrus, lat 23 Białystok niedawny nabytek Er 5/2003 r
Kochani! po przywitaniu jak to zwykle bywa chciałbym was prosić o pomoc
Mianowicie zająłem się 2 dni temu zegarami miałem popękane poprzedni własciciel miał glebe parkingową i posypały sie zegary więc posklejałem ponaprawiałem żarówki powymieniałem mam już wszystko, wszystko poza obrotomierzem, przetulowałem przepalony opornik wstawiłem 100ohm 2W jednak po złozeniu i marudzeniu dziewczyny ze zajmuje się moto zamiast nią, okazało się ze nic z tego obrotomierz nie ruszył a mało tego wsazówka sama wskazuje cały czas 7 tys obrotów nawet przy zgaszonym moto wskazała tak już przed wstawieniem obrotomierza do zegarów....